• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • gullvivorna

Stor grön drake, Fruktmixen:Tack! Får bli den då. Dock är den kamouflagefärgad ( vill inte trampa ngn på tårna bara inte vår färg) och jag är inte så pysslig så jag vet om jag kan ta mig an att färga den... Ngn som har färgat sin EL? Hittat guide på nätet men verkade kanske lite mkt jobb

• storken190

Hej!

Ny här på FL. Gissar att det är er jag ska fråga om mina Emmaljungafunderingar;) Sett att man kan köpa en lös Monkey sittdel. Kan denna användas på andra chassin? Kunde inte se ngt Easy Fix på dem på bilden på nätet men på korgarna till Monkeyn är det ju Easy Fix fästen.

Tack på förhand!

• lelodi

Är inte Monkeyns sitt och liggdelar smalare så att de inte passar på de andra chassina?

• stor grön drake
    gullvivorna skrev 2013-02-01 09:22:19 följande:
    Stor grön drake, Fruktmixen:Tack! Får bli den då. Dock är den kamouflagefärgad ( vill inte trampa ngn på tårna bara inte vår färg) och jag är inte så pysslig så jag vet om jag kan ta mig an att färga den... Ngn som har färgat sin EL? Hittat guide på nätet men verkade kanske lite mkt jobb
    Det är ganska mycket jobb, tyvärr. vet att det finns en tjej i stokholm som färgar åt en, vänta lite, ska googla...
    hittar inte nu, återkommer senare
  • Egget13
    UllTussen skrev 2013-01-31 12:31:05 följande:
    jag känner mig lite dum, köpte Emmaljungas bäddset som innehåller kudde, täcke, lakan, örngott och påslakan.

Men täcket är ju enormt! inte kan det vara meningen att man ska få ner det i en citykorg?! Vi funderar på att ha den som mys/lek "matta" på golvet istället.. någon som har samma tankar? 
    Håller fullständigt med, sen stämmer inte måtten med standard dessutom men jag köpt ett extra set på blocket av Emmaljungas märke med kudde, täcke, lakan, örngott och påslaka. Det jag kan säga som är positivt med detta set är att när man tvättar det så är det nästan torrt när man tar det ur maskinen, det torkar verkligen på nån timme eller så och det är ju värt en del.

Har en mjuklift, babyproffsens som jag köpte av en kompis för 150 kr och ej är lika mjuk o gosig som Emmaljungas inuti är så jag tänkte ha det ena täcket som madrass o det andra uppe på, har dock inte provat det ännu för jag ska inte ha förräns 7 mars. 

Har ej heller hämtat varken vagn eller tillbehör ännu, ville mest bara säga att kvalitén är SUVERÄN och torkar jättefort :) 
  • UllTussen
    Egget13 skrev 2013-02-01 21:09:35 följande:
    Håller fullständigt med, sen stämmer inte måtten med standard dessutom men jag köpt ett extra set på blocket av Emmaljungas märke med kudde, täcke, lakan, örngott och påslaka. Det jag kan säga som är positivt med detta set är att när man tvättar det så är det nästan torrt när man tar det ur maskinen, det torkar verkligen på nån timme eller så och det är ju värt en del.

Har en mjuklift, babyproffsens som jag köpte av en kompis för 150 kr och ej är lika mjuk o gosig som Emmaljungas inuti är så jag tänkte ha det ena täcket som madrass o det andra uppe på, har dock inte provat det ännu för jag ska inte ha förräns 7 mars. 

Har ej heller hämtat varken vagn eller tillbehör ännu, ville mest bara säga att kvalitén är SUVERÄN och torkar jättefort :) 

det märkte jag när jag tvättade mitt

Blev bara så chockad över storleken på täcket och undrar hur de tänkt. Men kudden bli kvar i vagnen och täcket kommer säkert till användning på annat vis!
  • elilin

Någon som skulle kunna knäppa kort på hur varukorgen ska sitta på citycross? Tog bort å skulle göra ren den men tycker inte att den sitter som innan :(

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5