• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Egget13
    stor grön drake skrev 2013-01-08 22:33:30 följande:
    Yep. Edge och mondial footsacksen är skitfula ochtrista. Jättesyndtycker jag då de drar ner hela vagnen, och ser billigt ut, och för det priset ska vagnen INTE se billig ut... Jag pipade min med reflexer och annat tyg. Edge footsäcken är helt ofodrad och knappt indtät,om de inte ändrat den nu då förståss.
    Håller fullständigt med.. stod i valet o kvalet om jag skulle köpa paketet med fotsack till men gjorde inte det.. får se hur  jag känner sen så får jag komplettera i så fall. Fattar inte varför de inte kan skicka med den som man kan köpa separat, som du säger så är det ju ingen billig vagn.
  • mammassnosa
    stor grön drake skrev 2013-01-08 22:33:30 följande:
    Yep. Edge och mondial footsacksen är skitfula ochtrista. Jättesyndtycker jag då de drar ner hela vagnen, och ser billigt ut, och för det priset ska vagnen INTE se billig ut... Jag pipade min med reflexer och annat tyg. Edge footsäcken är helt ofodrad och knappt indtät,om de inte ändrat den nu då förståss.

Jag tycker det känns som den är vindtät. Och inte så sladdrig som jag trodde när jag läst här.. Men jag har ju inget att jämföra med. Har inte kollat de andra. Men vindtät känns den iaf. Dock är den ju skittråkig. Och ja det är en PP black/blue
  • stor grön drake
    mammassnosa skrev 2013-01-09 01:05:58 följande:
    Jag har hört att den har ändrats ung samtidigt som PP tygerna kom, men har aldrig sett den live vet bara de äldre. såg en leatherette mondial som såg ut som den hade en vit lädersopsäck frampå
  • Bräckehäxan

nej, jag fattar inte varför inte edge kan få en fotsack som är lika detaljerad och snygg som de andra vagnarna... 

sur blir jag! 

• gullvivorna

Hej

Tänkte höra om ngn stött på samma problem som vi och vet ngt om det.

Har en Nitro City köpt 2012 sommaren. Eftersom vi tyckte den blev så klumpig med mjukliften i och vi då förlorade det vi ville ha när vi köpte den (liten stadsvagn) köpte vi en begagnad City korg på Blocket. Säljaren sa den var från 2010 men inget jag kollade med kvitto... Jag kollade inte underredet på den så ordentligt får erkännas.... Den var lite knepig från start att sätta på i fästena (easy fix) och det var inte lika friktionsfritt som med sittdelen, klickade inte i lika lätt på ngt sätt... Tjärvade ibland när man skulle ta av den och fastnade på ena sidan. Nu idag efter 4 månaders användning har den på undersidan helt gått sönder i metallen!

Ngn som varit med om/hört om liknande?  Tips på hur man kan laga den?

Annars blir det tillbaka till otympliga vagnen suck suck....

• stor grön drake

Bästa svaret år u nog från en återförsäljare, testa ringa dem. Reservdelar går att å tag på, emmaljunga brukar inte vara dyra. Vet tyvärr inte alls hur en citykorg ser ut undertill så mer specifikt kan jag inte hjälpa.

gullvivorna skrev 2013-01-09 19:20:36 följande:
    Hej Tänkte höra om ngn stött på samma problem som vi och vet ngt om det. Har en Nitro City köpt 2012 sommaren. Eftersom vi tyckte den blev så klumpig med mjukliften i och vi då förlorade det vi ville ha när vi köpte den (liten stadsvagn) köpte vi en begagnad City korg på Blocket. Säljaren sa den var från 2010 men inget jag kollade med kvitto... Jag kollade inte underredet på den så ordentligt får erkännas.... Den var lite knepig från start att sätta på i fästena (easy fix) och det var inte lika friktionsfritt som med sittdelen, klickade inte i lika lätt på ngt sätt... Tjärvade ibland när man skulle ta av den och fastnade på ena sidan. Nu idag efter 4 månaders användning har den på undersidan helt gått sönder i metallen! Ngn som varit med om/hört om liknande?  Tips på hur man kan laga den? Annars blir det tillbaka till otympliga vagnen suck suck....

• gullvivorna
    stor grön drake skrev 2013-01-10 20:14:07 följande:
    Bästa svaret år u nog från en återförsäljare, testa ringa dem. Reservdelar går att å tag på, emmaljunga brukar inte vara dyra. Vet tyvärr inte alls hur en citykorg ser ut undertill så mer specifikt kan jag inte hjälpa.
    Ok tack för ditt svar. Får se hur vi gör, grabben vill nog inte ligga så länge till men samtidigt är jag inte så förtjust i vårt köp av vagn öht så får tänka till! :)
  • gullvivorna
    ebmå skrev 2013-01-06 20:10:34 följande:
    Vi ska beställa vagn nu och jag har äntligen bestämt mig för en Emmaljunga i PP Dark Grey men har värsta beslutsångesten när det gäller chassit. Ska man ha city cross eller nitro? tycker nog city crossen är snyggare men det kanske är smidigare med svänghjulen på nitron.... Fatta vilka i-lands problem men brottas med!!!
    Mmm hade tagit Nitro city men det beror ju lite på hur ni bor:) Har den men vi hade nog behövt en ännu mer uttalat stadsvagn, mindre/smidigare, ffa som sittvagn då Nitron fortfarande är stor. Men beror ju helt på era behov såklart! :) Vi har också vinterhjulen till o tycker den är helt ok med de på sett till smidigheten.
  • Egget13
    Bräckehäxan skrev 2013-01-09 17:53:59 följande:
    nej, jag fattar inte varför inte edge kan få en fotsack som är lika detaljerad och snygg som de andra vagnarna... 

sur blir jag! 

Håller fullständigt med, kommer gå in på Emmaljungas hemsida och ge dålig feedback på "sopsäcken" (jag har beställt edgen)... Om många gör det så kanske de ändrar .. :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5