• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake

Hör med återförsäljare, det finns nog reservdelar, men kan hända att den måste bytas i verkstad och det kan bli dyrt.

JENNY 79 skrev 2013-01-25 22:25:47 följande:
    Är de värt att laga / går den att laga ? Jag kan få köpa en väninnas classic sport årsmodell 2008/09, men delen som regulerar rygstödet har gått av på ena sidan ( ser ut som ett slgs kugghjul). Kan man få fixat de?

• PeppoZ
    fridastumpan skrev 2013-01-22 13:53:13 följande:
    Någon som har en emmaljunga (pp-modell) från 2013? 
    Jag har hämtat ut min cc o la märke till hur det är lite "glapp" i själva styret.. Hon i affären sa att det ska vara så så jag tänkte väl inte så mycket mer på det då... Hur ser era ut ?

Min ser också ut så.
  • lelodi

Jag sålde min Edge ligg och sittdel från 2009 för 1200 kr. den gick iväg på 2 dagar tror jag . Finns garanterat en marknad för det!

(Chassit sparade vi som landet-chassi till en Ozone -10 som vi fyndade i nyskick för 2500 kr) 
    Mycket nöjd! 

• gullvivorna

Hej!

Tips önskas!

Har en Emmaljunga Nitro City som jag förstått har samma sittdel som flera andra EL vagnar. Vår grabb vill absolut inte ligga längre utan sitta, bara skriker i vagnen om liggande:( Han sitter jättebra utan stöd utanför vagnen men i stora sittdelen fullkomligt försvinner han  o bara glider ner... Inte blir det bättre av att han är liten i växten också, en liten plutt ;) Funkade någorlunda då det var -15 för då hade han overall + åkpåse men nu när +.... Just nu använde vi inte vagnen, tar honom i selen för korta promenader men så kan vi ju inte hålla på...

Var inne  i nån butik för att höra om råd/dynor men de hade inga tips. Hittade en Teutonia dyna jag tänkte skulle funka men de menade bestämt att det inte gick i vår vagn... Försöker ju bulla upp men inget blir så "fast" att han inte glider...

Kikat på begagnad ozone del men svårt att hitta...Även kikat på att köpa en begagnad Teutonia Fun el likn att ha tillfälligt. Alt att sälja vår helt o hållet då sittdelen ju endast är använd 2v o chassit 5 mån men är inte det jag vill...

Grabben är 5 mån o storleksmässigt 4... När funkade det för era barn o hur stora var de så att säga? Tips på dynor/annat som funkar? Ffa nu när det går mot mildare för vår grabb kommer inte växa i vagnen i första taget...

• stor grön drake

Dynor i memory foam ska vara bra. Det jag gjorde med min sittdel var att vika upp fotstödet helt, lyfta knäbågen och trycka in fotstödet under, och så lägga ner bågen bakom. Där hålls fotstödet, och barnet kan ta emot sig med fötterna och glider inte ner.

gullvivorna skrev 2013-01-30 10:36:44 följande:
    Hej! Tips önskas! Har en Emmaljunga Nitro City som jag förstått har samma sittdel som flera andra EL vagnar. Vår grabb vill absolut inte ligga längre utan sitta, bara skriker i vagnen om liggande:( Han sitter jättebra utan stöd utanför vagnen men i stora sittdelen fullkomligt försvinner han  o bara glider ner... Inte blir det bättre av att han är liten i växten också, en liten plutt ;) Funkade någorlunda då det var -15 för då hade han overall + åkpåse men nu när +.... Just nu använde vi inte vagnen, tar honom i selen för korta promenader men så kan vi ju inte hålla på... Var inne  i nån butik för att höra om råd/dynor men de hade inga tips. Hittade en Teutonia dyna jag tänkte skulle funka men de menade bestämt att det inte gick i vår vagn... Försöker ju bulla upp men inget blir så "fast" att han inte glider... Kikat på begagnad ozone del men svårt att hitta...Även kikat på att köpa en begagnad Teutonia Fun el likn att ha tillfälligt. Alt att sälja vår helt o hållet då sittdelen ju endast är använd 2v o chassit 5 mån men är inte det jag vill... Grabben är 5 mån o storleksmässigt 4... När funkade det för era barn o hur stora var de så att säga? Tips på dynor/annat som funkar? Ffa nu när det går mot mildare för vår grabb kommer inte växa i vagnen i första taget...

• vi och pyret

Provat emmaljungas egna dynor? Vi hade en briodyna, dem var nästan bättre eftersom den har fler uttag för selen. Om du viker en handduk och lägger under låren(under dynan) och lutar ryggstödet ngt bakåt så får sonen lite mer stöd. Det förhindrar att han glider ner.
    Rekommenderar inte teutonia fun, tyckte det var svårare att få min son att sitta bra i den, hade samma problem som du. Vi hade en brio sing, den sittdelen fungerade toppen. Sedan blev det nitro när han var 10 mån. (Från blocket).

• gullvivorna

Friddelie89: Jo har som sagt gjort det, varit på Babyproffsen men vi hittade inget som funkade i deras sortiment iaf så tänkte om ngn hittat en dyna som funkar mtp att EL sittdel nog är för stor för de flesta.

Stor grön drake: Kan man få upp fot stödet så mkt alltså. Förstår jag dig rätt om jag skriver att det då alltså står rakt upp med bågen som stöd bakom?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5