• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Stenis

Söker med ljus o lykta till en sittdel till en city cross , ingen som har en här ??

• gullvivorna

Vi och pyret: Funderat på Brio sing också, inte så dyr begagnad o ser ut som bra sittdel. Kör på det om det skiter sig;)

• stor grön drake

Exakt så menat jag
    Här finns memory foam dyna, fanns även en billigare utan sidostöd, men tänkte att de kanske är bra när han är så liten www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-tillbehor/sittvagnsdynor/sittvagnsdyna-inovi-memory-foam-12.html

gullvivorna skrev 2013-01-31 06:59:01 följande:
    Stor grön drake: Kan man få upp fot stödet så mkt alltså. Förstår jag dig rätt om jag skriver att det då alltså står rakt upp med bågen som stöd bakom?

• UllTussen

jag känner mig lite dum, köpte Emmaljungas bäddset som innehåller kudde, täcke, lakan, örngott och påslakan.

Men täcket är ju enormt! inte kan det vara meningen att man ska få ner det i en citykorg?! Vi funderar på att ha den som mys/lek "matta" på golvet istället.. någon som har samma tankar? 

• gullvivorna

Stor grön drake: Ska prova! Tack! :)

Vet ni om City Jet sittdelen funkar på de nys chassina? Kompis som säger hon har en gammal i sitt förråd o överdelen ser ut lite som en ozone

• fruktmixen
    gullvivorna skrev 2013-01-31 14:14:10 följande:

Vet ni om City Jet sittdelen funkar på de nys chassina? Kompis som säger hon har en gammal i sitt förråd o överdelen ser ut lite som en ozone
    Den passar :)
  • stor grön drake
    gullvivorna skrev 2013-01-31 14:14:10 följande:

passar utmärkt! jag har med en gammal jet sittdel sparad till nästa gång
  • Bräckehäxan

Hörrni, va inne på emmaljungas hemsida ikväll och fick se den nya limited edition färgen happy sunshine. Tyckte inte själva färgen va något för mej men jag såg att den fanns till edge duo s och då va chassit vitlackat med svarta hjul. Tyckte det va jättesnyggt, duo s är ju annars bara vanligt silverfärgat....

Lite synd tycker jag.... I fn emmaljunga bildtråd var det nån som hade pimpat en gammal vagn genom att sprayat chassit med färg från biltema. Blev riktigt snyggt, men jag känner mej lite tveksam med att försöka på en helt ny vagn för 9000:- känns lite risky....

Har nästan lust att ringa till emmaljunga och fråga om de inte kan lacka ett duo s chassi till mej... Tveksamt om de gör sånna specialbeställningar va?

• elilin
    Bräckehäxan skrev 2013-01-31 21:05:17 följande:
    Hörrni, va inne på emmaljungas hemsida ikväll och fick se den nya limited edition färgen happy sunshine. Tyckte inte själva färgen va något för mej men jag såg att den fanns till edge duo s och då va chassit vitlackat med svarta hjul. Tyckte det va jättesnyggt, duo s är ju annars bara vanligt silverfärgat....

Lite synd tycker jag.... I fn emmaljunga bildtråd var det nån som hade pimpat en gammal vagn genom att sprayat chassit med färg från biltema. Blev riktigt snyggt, men jag känner mej lite tveksam med att försöka på en helt ny vagn för 9000:- känns lite risky....

Har nästan lust att ringa till emmaljunga och fråga om de inte kan lacka ett duo s chassi till mej... Tveksamt om de gör sånna specialbeställningar va?

Jag har vitt chassi på min citycross å jag älskar den färgen! Får höra av andra att de e skit snyggt så ja e väldans nöjd :) har pp lime på vagnen :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5