Inlägg från: lilla snöflingan |Visa alla inlägg
  • lilla snöflingan

Emmaljunga tråd, Vol 5

Eddam skrev 2011-09-06 10:20:04 följande:
    Var tvungen att googla lite.. Det verkar ha funnits båda.. Min är gjord 0310xx på klisterlappen om det gör någon skillnad kanske?!
    Crossway -04: Lufthjul, stålekrar, stålvarukorg.
    Crossway -05: Punkteringsfria hjul, stålekrar, stålvarukorg med tygsidor.
    City cross -06: Punkteringsfria hjul, stålekrar, tygvarukorg.
    City cross -07: Punkteringsfria hjul, plasthjulsidor, tygvarukorg.

Crossway -04: www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_Emmaljunga_Crossway_35385601.htm&w=3
    Crossway -05: www.blocket.se/lund/Emmaljunga_Crossway__05_35604423.htm&w=3
    City cross -06: www.blocket.se/stockholm/Fina_barnvagnar_billigt_35779564.htm&w=3
    T född april 2011 - barnvagnsblogg.blogspot.com
  • lilla snöflingan
    Uliise skrev 2011-09-06 06:37:56 följande:
    Nya sittdelen? Hade ni köpt en separat sittdel?

Förstår att det är svårt att uppdatera under flytt!

Men du, har du varit inne på Babyproffsen Jönköping på facebook? De har lagt in lite bilder från Brio 2012
    Nej, alltså nitrons sittdel menar jag Den blir ju ny för oss även om den är begagnad

Jasså, jag som trodde att jag skulle få vara först Blir väl ett litet inlägg om det då...
  • lilla snöflingan
    Uliise skrev 2011-09-06 20:52:43 följande:
    Var det inte något år (04-05) som man kunde välja om man ville ha luftdäck eller punkteringsfria?
    lilla snöflingan skrev 2011-09-06 11:42:58 följande:
    Nej, alltså nitrons sittdel menar jag Den blir ju ny för oss även om den är begagnad

Jasså, jag som trodde att jag skulle få vara först Blir väl ett litet inlägg om det då...
    Nej du, den här gången hann jag före

Var på köpbarnvagn för snart två veckor sedan och fråga om när Brios 2012:or skulle komma ut. Då sa killen där att två av hans kollegor var nere på Brios mässa just den dagen och att de snart skulle ha info om det.
    Så fort jag gick ut ur affären gick jag in på Babyproffsen Jönköping på Facebook och vips, där låg det bilder! De hade ju varit väldigt snabba med EL-bilder efter deras mässa så jag misstänkte att de skulle vara snabba nu också
    Det står inget om det i katalogen i alla fall...

Jag har blivit lovad att få Brios pressrelease, det var därför jag trodde att jag skulle vara först, men jag antar att inte Brio själva är först alltid  Borde inte Emmaljunga och Brio bli rätt sura på Babyproffsen Jönköping när de gör sådär? Nu har jag blivit vän med dem i alla fall så att jag inte missar något
  • lilla snöflingan
    Cia80 skrev 2011-09-07 09:34:41 följande:
    Aha, är det bakkanten. Iaf den del av vagnen som går först Fast tryckknappen sitter en bra bit upp från själva korgen.
    Det är inte en PP då? Som har vädringslucka i suffletten?
  • lilla snöflingan
    Uliise skrev 2011-09-07 19:41:13 följande:
    Det är en Cobalt blue från 2008 på den de behåller, kommer jag visst ihåg
    Japp, det stämmer Nu blir det nog inget Nitro-köp tyvärr (just nu i alla fall ) Hon som sålde hade hittat en som ville byta med exakt en sådan vagn hon ville ha, så hon valde det istället, vilket jag kan förstå. Hoppas att vi hittar en nitro eller någon som vill byta chassi sedan när vi flyttat. Nitrons färg var förresten offroad.

Igår var vi förresten på barnens hus och klämde på lite vagnar Tilda satt jättebra i ozonen. Förresten tycker inte ni det är knäppt att ha kvar en ozone royal blue och inte rea ut den? Men de är ju som de är här i Norrland
  • lilla snöflingan
    stor grön drake skrev 2011-09-09 07:17:15 följande:
    lilla snöflingan skrev 2011-09-08 17:12:51 följande:
    Igår var vi förresten på barnens hus och klämde på lite vagnar Tilda satt jättebra i ozonen. Förresten tycker inte ni det är knäppt att ha kvar en ozone royal blue och inte rea ut den? Men de är ju som de är här i Norrland
    Vår återförsäljare är så liten att de ar mest hem vagnar på beställning, just nu har de en scooter, en spider och en cross. och de rear aldrig utgådda färger.

Såg igår en spider med svart tyg med "vävda" rutor och gunghästar
     m.m i vissa rutor. Vilken färg är det? Limited edition?
    Efter att ha aktiverat alla mina hjärnceller kom jag fram till att färgen heter grey dreams, kan det stämma? Fast jag vet i skjutton om den funnits till spider? Jo, 2010 fanns den, även till spider enligt katalogen
  • lilla snöflingan

Vi tittade på den där Nitron idag i alla fall, för det blev tydligen inget byte. Men den var inte fin alltså. Suffletten var slapp och hade en massa fläckar som hon inte hade fått bort trots två tvättar, bromsen var svår att få i och handtagen som man fäller ihop vagnen med satt liksom lite löst på något sätt. Dessutom var den skitig. Den var sliten helt enkelt och kändes som en nerköp jämfört med vår fina vagn som knappt ser använd ut, så det blev inget. Hoppas att vi hittar någon fin sedan när vi flyttat istället, marknaden är ju lite större i Göteborg

• lilla snöflingan

www.blocket.se/lund/Emmaljunga_nitro_city_chassi_36585712.htm&w=3
    3500 !? Här säljer de helt nya nitros för 4000 kronor INKLUSIVE sittdel.

Jag ska förresten antagligen bli ägare till en Ozone!!! Jag håller på med stora övertalningskampanjen just nu, det går ganska bra (förutom att jag lovat att sälja vår andra och inte köpa ny vagn på 1,5 år :-S ) Men 4000 för en helt ny ozone 2011, kan man säga nej till det!?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5