Inlägg från: lilla snöflingan |Visa alla inlägg
  • lilla snöflingan
    Ellie84 skrev 2010-09-13 09:16:30 följande:
    Har skrivit en egen tråd tidigare men vill få lite hjälp här oxå då detta verkar vara expert emmaljunga tråden

Har skrivit ett brev till emmaljunga om att häva mitt köp av vagn då denna vagn under mindre än tre månader varit gått sönder två ggr..
    Ska lämnas i för reparation som ska ta 4 veckor då det är beställning på reservdelen.

Får man bråka mycket med dom för att häva köpet??
    Det är en edge med sportchassi..
    Det står på deras sida att man få reklamera för fel som varit dp man köpte vagnen och att fel som uppstår under de första sex månaderna räknas som att de fanns vid leveransen..

Måste jag godta att dom ska reparera trots att detta kommer ta fyra veckor eller kan jag kräva hävning av köpet??
    JAg skulle få låna en kombivagn under tiden men vill juh inte ha det, då hade jag köpt en kombivagn samt att man vill juh inte ha någon annans vagn i en månad bara för att man inte kan använda sin som man köpt ny för massa pengar och inte ens använt tre månader :/'
    Vad tror ni?
    Tredje gången vagnen går sönder så har du rätt att häva köpet.
  • lilla snöflingan
    Hoppfullheten skrev 2010-09-14 21:27:07 följande:
    Precis vad jag oxå undrade. . .  Går det ha större hjul till city cross-chassit? På min gamla edge från -04 har jag massiva gummihjul, vilka jag tycker är suveräna när jag är ute och går i riktig terräng.

Skulle vilja ha en city cross då den tar mindre plats i bilen, men tror att de större hjulen på edgen funkar bättre när man är i skogsterräng.
    De gamla hjulen vet jag inte... men det måste i alla fall vara kugghjulsbroms på om du ska få en fungerande broms.

Någon annan i tråden hade testat och det gick inte att sätta lufthjulen från sportchassit på city crossen. De andra lufthjulen går inte heller med anledning av kugghjulsbromsen. Däremot är det möjligt att det fungerar med hjul från något annat märke, jag har någon gång sett en bild på en city cross med briolufthjul. Men det måste man nog testa.

Det går ju tydligen att sätta city crosshjulen på classic chassit då... där har du vanlig broms så då gör det inget om kugghjulsbromsen inte fungerar. www.blocket.se/helsingborg/Emmaljung_Sport_Classic___08_28773740.htm&w=3
  • lilla snöflingan
    Uliise skrev 2010-09-16 00:02:23 följande:
    Sportchassi hjulen funkar alltså inte på CC-chassit? Attans! Där rök min idé... Men varför?

Ska ändå ta en tur till Barnens hus imorrn och fråga lite, typ - "Hej, jag har en jättekonstig fråga men skulle du kunna prova edgens hjul på CCn där borta? Eller kanske lufthjulen på Happyn?" Tss, jag lär göra bort mig. Flört
    Det var någon i tråden som skrev att de hade provat men att hjulen inte "fastnade" på vagnen har jag för mig...
    Jag tycker absolut du ska fråga, jag är också lite intresserad
  • lilla snöflingan

Ja, den var inte så rolig, men ganska fin ändå...

Visst har de ändrat på varukorgarna denna årsmodellen? Framförallt ser varukorgen på nitron större och mer lättillgänglig ut eller? Någon som testat i verkligheten? Vår barnvagnsaffär har inte inne någon nitro (eller någon annan vagn med små vängbara framhjul) och kommer inte få heller så vi ska vara glada om vi får se den överhuvudtaget! Grrr!

• lilla snöflingan

www.blocket.se/haparanda/EmmaLjunga_Sittvagn_28396868.htm&w=1

Jag vet inte om det var denna du länkade till innan? (länken funkar inte) Men denna påstår de är en -08. Jag fattar inte hur folk tänker, hur tar man fel på 4 år? Eller försöker de bara luras? Och så ska de ha hutlöst mycket pengar för den! De har sänkt priset 200 också, generöst! Tyvärr tar många alldeles för mycket pengar för sina vagnar här uppe, men någon måtta får det ju vara

• lilla snöflingan
    stor grön drake skrev 2010-09-26 20:48:07 följande:
    menar att jag vet att den är äldre, men att det är lättare att mista sig på en vagn med easy fix, och kan även ah blivit "lurade" när de köpte den.
    Ja fast när fästen byttes är väl inte så många fler än "experter" som har koll på. Vad jag inte kan förstå är hur man kan mista sig på fyra år när man köpte vagnen. Om de nu inte blivit lurade förstås...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5