Inlägg från: lilla snöflingan |Visa alla inlägg
  • lilla snöflingan

Emmaljunga tråd, Vol 5

crimson skrev 2010-08-05 17:13:18 följande:

Hej hallå. Tänkte höra med er experter. Jag har en emmaljunga city cross -08 i svart och beige, någon som vet vad färgen heter? Den är i mycket bra skick då den inte är använd så mycket. Vi tänkte sätta ut den för 2500kr utan tillbehör. Med en prutmån på några 100. Är det ett rimligt pris, ska man ta mindre? mer? jag tycker att vagnarna som ligger ute svänger otroligt mycket i pris. Allt från 2000-5000kr.

Dessutom, jag hittar inte regnskyddet. Ska jag sälja utan regnskydd eller köpa ett nytt? Någon som vet vad ett sådant kostar?

Vore väldigt tacksam för svar

Färgen heter java. Jag tycker det låter som ett helt okej pris, kanske ner mot 2000, eftersom det inte ingår några tillbehör. Men du kan ju testa lägga ut den för 2500. Det där med regnskyddet vet jag inte riktigt. Det finns ju regnskydd att köpa för någon hundralapp så det är ingen stor grej, vad ett emmaljunga orginal kostar vet jag dock inte.
  • lilla snöflingan
    lolo21 skrev 2010-08-11 11:18:26 följande:
    Jag är kär! Vad är detta för vagn?

www.blocket.se/helsingborg/Emmaljunga_edition...

Finns den utan rosa foder inuti? Och kan man använda bara sittdelen med mjuklift i från början?
    Det är en emmaljunga carmen. Den finns med rosa, ljusblå och vit insida. Det borde gå att använda den med mjuklift, den har liknande sittdel som edge och classic....
  • lilla snöflingan
    Sandriks skrev 2010-08-13 09:09:40 följande:
    Oh okej!

Är CC varukorg sämre än edgens då alltså (har nog inte vaknat än, sorry) ?
    Nej, edgens varukorg är sämre än cc. Men det beror ju självklart på vad du väljer för chassi till edgen. Wingtear har ett sportchassi. Men personligen tycker jag att classic chassit verkar mycket bättre. De är mindre, lättare, smalare och har bättre varukorg (i stål). Enda nackdelen är att du inte kan vända handtaget, men det kan du inte på city crossen heller. Och du kan fortfarande vända sittdelen.

Ett annat alternativ är en classic sport med citykorg, då får du en liknande vagn som edgen men med en lättare liggdel.
  • lilla snöflingan
    tickelina skrev 2010-08-13 11:04:15 följande:
    Det har ju kommit en nu modell som liknar citygrossen, där sittdelen är lite mindre. Så slipper man bädda runt om när dom börjar sitta!
    City Cross, inte citygross (det är en mataffär). Vad menar du för vagn!?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5