Inlägg från: lilla snöflingan |Visa alla inlägg
  • lilla snöflingan

Emmaljunga tråd, Vol 5

stor grön drake skrev 2010-08-21 17:03:38 följande:
    men de visste att nypriset var 5000+, och att kolla övriga annonser tar ju ca 5 minuter
    Exakt så jag tänker. Vem säljer något nytt för en tredjedel av nypriset!?
  • lilla snöflingan
    tickelina skrev 2010-08-26 11:03:30 följande:
    Eller så har man bara en hårdlift som också har handtag men är lite tyngre :O
    Hårdliften är lättare än quadroliften om du har dynan i quadroliften. Har du inte det väger de lika mycket.
    ejja81 skrev 2010-08-26 19:42:14 följande:
    hur många grader skall man tvätta tyget i?

sen hrur får man bort tyget från chassit.  det sitter ju fasst på 2 sidor????
    Här finns manualer till alla vagnar. Det står precis hur du gör i dem: www.emmaljunga.com/se/Kundservice/Manualer-134.html
    Mela75 skrev 2010-08-26 11:07:51 följande:
    Buffar på min fråga om någon vet hur mycket ett emmaljunga bäddset kostar och om någon vet kostnad för deras plastregnskydd och om man måste beställa även det??
    Bäddsetet inklusive täcke och kudde kostar 700 kronor. (Det är väl det enda bäddset som säljs nu, eller?)
  • lilla snöflingan
    Qaroliine skrev 2010-08-29 19:38:46 följande:

Alla som ägt/äger en duo edge, snälla läs!

Första barnet är på gång och idag var vi på Babyproffsen malmö och kollade vagn. Jag vet redan att jag vill ha en duo edge, sen flera år tillbaka.
    Personalen ställde mig mot väggen och undrade varför jag ville ha marknadens största och tyngsta vagn, han hotade om förstörd rygg och axlar och att inget barn utnyttjar en så stor liggdel osv...
    Han ville få mig att välja Brio, eller carena. Jag tvärvägrade.
    Jag känner att jag vet vad jag ger mig in i men vill ändå höra era åsikter om vagnen!
    Kommer även använda en urban jungle.

Det beror ju på vilket chassi du väljer också. Till edge finns fyra olika chassin. Personligen hade jag valt classic cryptonite eller classic chrome chassit. Då väger vagnen endast 16,7 kg med sittdel (jämfört med 14,3 kg för Brio happy och 19 kg med sportchassit). Den blir också mycket smalare än med sportchassi (59 cm istället för sportchassits 67 cm) och du får stålvarukorg istället för den dåliga tygvarukorg som Wingtear pratar om. Ett annat alternativ är classic sport med citykorg. Då blir liggdelen lite lättare och mindre men du får (i princip) samma fina chassi och sittdel. Otroligt otrevlig försäljare det där. Vad jag har hört så är många nöjda edge så länge de använder liggdelen, när barnet blir tyngre och man börjar använda sittdelen blir den kanske lite väl otymplig.
  • lilla snöflingan

När ni ändå pratar om citykorg vs. quadrolift så finns det en till nackdel med quadrolift som jag inte tror att någon har nämnt. En city cross med quadrolift väger 17,7 kg, en city cross med citykorg 12,9 kg. Det skiljer alltså nästan 5 kg, det är mycket! Samma viktskillnad för nitron...

• lilla snöflingan
    babyfia skrev 2010-09-02 10:28:42 följande:
    Idag kommer sambon hem med city crossen jag hittade på blocket. Han är iväg på jobb och jag hittade den där så han köpte den i tisdags. Ska bli väldigt spännande att se hur den ser ut .
    Min sambo tycker den är väldigt fin, lite slitna hjul och ett litet hack i handtaget som inte syns så värst bara... Varukorgen sa säljaren va lite sliten undertill, men det tyckte inte sambon så vi får väl se.... Är en 06/07 de visste inte riktigt. Köpte den i skarven, så så länge de inte köpte på rea borde det vara en 07-men det står på chassit va?
    Det är lätt att se om det är en 06:a eller 07:a. 07:an har de nya plastfälgarna (som finns nu) och 06:an har stålekerhjul.
  • lilla snöflingan
    Laire skrev 2010-09-05 08:30:34 följande:
    Jag har haft liknande tankegångar som dig! Tänk vad smidigt om det fanns ett tvillingchassi där man kunde sätta en eller två tvillingkorgar, sedan skulle man kunna byta ut dem mot två sittdelar, en kanske före den andra (om den ena är tidigare med att vilja sitta etc). Så skulle en kunna vara framåt och en bakåt. Samt att man skulle kunna fästa ett eller två babyskydd på den som på ett enkelt chassi. 

Det är min ultimata tvilling-/syskonvagn Så det är ju bara att göra   
    Den finns redan: www.firstwheels.nl/sv/city_twin/
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5