Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Emmaljunga tråd, Vol 5

Sockerråtta skrev 2011-07-03 20:04:53 följande:

Hej!

Undrar om ni experter här inne vet hur man kan tvätta skötbädden till Emmaljungas skötväska sport? Det står på deras hemsida att den är tvättbar, men inte hur? Någon som vet?

Tacksam för svar

Jag har tvättat skötbäddarna med diskmedel och en trasa.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora

Såg nu i jämförelsetabellen att scooter ska vara 40cm hög men det står fortfarande 52cm i produktbeskrivningen. 

Såg även att det står att man inte kan ha ståbräda på Spider i alla fall inte emmaljungas egna. Har inte den samma bakaxel som scooter?. 

• 2små2stora
    fridajonsson skrev 2011-07-07 09:37:28 följande:
    Haha och så har de knäppt så man inte ser att korgen saknas!

Men vad är en City Cerox COMBI 360???? Nu har de hittat på igen... Flört
    Är inte det svarta som skymtas under liggdelen varukorgen
  • 2små2stora

Idag ska jag åka och hämta en vagn jag ropade in på tradera och billigare kan man nog inte få en vagn Det är visserligen inte en Emmaljunga scooter men en crescent compact 2 år gammal för hela 76kr

• 2små2stora
    myran82 skrev 2011-07-07 21:35:50 följande:
    Det problemet har vi haft på vår citycross.

Vi glipade lite på däcket från fälgen försiktigt men en bordskniv och sprayade in silikonspray. Det tipset fick jag av babyproffsen då jag trodde hjulen var trasiga och ville köpa nya.
    Så fick vi göra med vår scooter också.
  • 2små2stora

Yodi: jag gissar på att det är en 99 och det är en coronett men med andra hjul. Borde ha varit vita hjul på den

• 2små2stora
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-14 22:31:48 följande:
    Funderar på en lite mindre vagn ti sonen när man ska iväg ti affären el. liknande.
    vad rekomenderas då ?
    han är 1år.
    Jag har nu edgen som jag e supernöjd med!
    Har även ett nitrochassi o byta med.
    men funderar endån om d finns en mindre smidigare vagn ???? Glad
    Jag kör med en paraplyvagn vid handling annars så är det scooter eller spider som är smidigare
  • 2små2stora
    Summermom11 skrev 2011-07-16 13:44:54 följande:
    Ser att ni har pratat om syskonsits på liggdel, tysligen har emm,aljunga haft en, hittade denna bilden på nätet som verkar vara från en gammalkatalog 

98 hade båder emmaljunga och brio syskonsitsar till vagnarna i olika varianter. Den jag hade gick att vika upp mot handtaget när jag skulle lägga ned minstingen i vagnen. Ingen av de satt på själva sittdelen utan monterades på chassit.
  • 2små2stora
    Uliise skrev 2011-07-18 18:27:48 följande:
    Jag är också nöjd med min Nitro!

Provade ävan jag Scooter S idag och tyckte inte det var någon värre skillnad mot Nitron, bara det att sittdelen är den från en Scooter. 
    Uppmärksammade också det att längden från chassits främsta del (bågen som de små hjulen är fästa vid) bak till slutet på de stora hjulen är längre på Scooter S än på Nitron! 

Såg en Scooter S i PP Black/Pink som var såld, såg ut som på bilderna. Och Aubergine såg jag igen, väldigt mörk är den. 

Sen måste jag bara säga att jag gått och kärat ned mig i Brio Race... Har mycket bättre viloläge än Scootern och så är den högre i bygeln fram.
    Varför är Scootern så vansinnigt trång i bygeln? Hur har ni som har den nya 2.0:an upplevt det? 
    Har du sett kronans sulky, den gillar jag.  http://www.kronan.com/sv/barnvagn/sulky-gron
  • 2små2stora
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-20 23:57:24 följande:
    ska ti en affär imon o klämma o känna lite o förhoppningsvis få se en softy beg. oxå.
    sen får jag gå därefter.
    men tror endån softyn e smidigast. spidern verkar bli väldigt lång ihopfälld så då tar den för mycket plats i bilen. mina vänner rekomenderar scootern för dom har den , men tror inte dom förstår att jag vill ha en liten vagn! scootern känns lixom endån för stor, när man ser den på bild iaf. men får kolla affären imon hehe. hoppas nu bara babyproffsen i Lund har emmaljunga vagnar. har inte vatt i den tidigare, men den e nära mig o dit kan jag resa utan körkort hehe.
    hopvikt är scootern kortare än spider och även softy bredden skiljer det bara 1 cm på 53 för scooter och 52 för spider.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5