Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Vi har en parplyvagn med helt handtag och en vagnlig paraplyvagn som vi satte babyskyddet i när vi handlade då slapp vi fylla bilen med den stora vagnen.

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora
    Salamina skrev 2011-05-26 09:52:58 följande:
    Jag har för tillfället  BÅDE CityCrosen med syskonsits på + en Graco sulky i bagagen, funkar det också ;)
    Fast vi har en V70 iofs. Sulkyn är alltid i bilen för att sätta babyskyddet på, och CC är i bilen när vi åker till djurparken och diverse utflykter. Sen har jag alltid min Babybjörn air med också, den är smidig att alternera med. Har hänt någon gång att storasyster vill åka sulky i affären (ovanligt för hon vill oftast gå) och då får lillasyster åka babybjörn istället ;)
    Jag tycker att det låter bökigt med  adaptrar hit och dit.....
    Tycker också att det verkar krångligt med adaptrar och grejer känns som att ställningen för babyskyddet tar lika mycket plats som en paraply/shoppingvagn. 

Vi har en stor bil men måste ha 6 stolar i så då blir det inte så mycket bagage. Numera sitter W i kundvagnen när vi handlar. Har monterat på ståbrädan på shoppingvagnen så det räcker med en vagn
  • 2små2stora
    pyret11 skrev 2011-05-31 08:49:29 följande:
    jag håller oxså med dig att köra scooter2.0 är toppen skön att köra.

Jag hämtade ut min i torsdags färg dark beige och jag vart så nöjd för dte var helt underbar färg.jag älskar min vagn.Jag till och med bestälde kylväskan för att ha under vagnen vi är mycket ute och kylhållan som sitter på vagnshandaget så dottern får kall dryck mm.Ingen av oss har körkort så det är buss som gjäller ofta (om inte min kusin kan köra) då är det bra att ha kylväska med sig sen ska vi köpa ryggskötväskan som min sambo ville ha
    Vad är det för kylväska och kylhållare?
  • 2små2stora
    pyret11 skrev 2011-05-31 10:47:35 följande:

På babyproffs så hade dom en katalog om massa tillbehör för vagnar/bilstolar mm. Kylväskan är anpassad för scooter 2.0 man kan inte lägga nåt annat under vagnen. babyjogger har nästan lika sånna bilder kan goggla på har min kompis sagt jag hittade inget.men hon har en kyväska och du skjuter bara in den under vagnen (hon exat lika som min vagn oxså)öppning är på kortsidan hur bra som helst inget man behöver ta fram varje gång.
    Jag hittade på tradera nästan lika kylhållare www.tradera.com/Buggy-Buddy-auktion_340818_11... man tar ut en påse/kylklamp  som man fryser och sen sätter man tillbaka och drycken håller sig kalla ett tag och den är mycket drare än denna.
    Jag lovar att jag fotar sakerna och lägger ut dom när jag fått dom så kan ni se dom med

Inga är emmaljungas saker men dom passar supperbra hoppas jag hinner få sakerna till v28 för v29 åker vi på semester då skulle det vara toppen med kylväskan.

Detta var den enda kylväska jag kunde hitta för barnvagn http://www.babyexperten.se/varumarken/baby-jogger/city-select/baby-jogger-kylvaska-universal.html
  • 2små2stora
    Bonsaiii skrev 2011-06-07 09:12:56 följande:
    Hej alla kunniga!
    En till fråga! :) Jag köpte ju en cc och bör nu ta ur mjuk liften (ej emmaljungas) och ser nu att exelbanden på selen sitter super högt upp, över min flickas huvud. Ska det vara så och i så fall har ni nått bra tips??
    Mvh!
    Axelbanden sitter högt upp. Jag har köpt en dyna med hål för axelbanden i flera höjder. Då går det bra att få de i en lagom höjd plus att man skyddar vagnen mot smuts.
  • 2små2stora
    Uliise skrev 2011-06-08 22:54:32 följande:
    Är det någon mer som har tänkt på att Emmaljunga inte förräns 2010 har haft med sin lätta sulky (idag Spider, förut Softyn) i katalogen? Såg en Softy på tradera i Camo grey och tänkte "den här har jag ju inte sett förr" och kollade i katalogen från 08 och där fanns den inte, fanns ingen Softy i någon annan katalog heller. Däremot katalogen jag har från 2002, där finns Softyn med.

Bara en liten notis, men tycker det är konstigt att de inte haft med den förut i katalogen :-S
    De har gjorts på resttyger därför har de inte funnits med. 
  • 2små2stora
    VäntanochLängtan skrev 2011-06-09 09:32:16 följande:
    Någon som har något att säga om för/nackdelar med liggdelen till Edge Duo Combi/Mondial Duo combi jämfört med en citykorg? De ser ju så himla lika ut, trodde det var samma sak först, men det har jag ju förstått att det inte är.

I tabellen såg jag skillnad i mått och vikt. På citykorgen står det även att sufletten ej är framdragbar(solskydd), den har inte hi pro huvudskydd, ej ventilation och thermobase och ingen vaggfunktion. Massa saker som citykorgen inte har men som duo-vagnarnas liggdel har.

Vad skulle då fördelen vara med en citykorg? Vad är nackdelarna med liggdelen till Edge Duo Combi/Mondial Duo combi isf som gör att man skulle föredra en citykorg istället?

Tänkte först köpa en city cross och komplettera med citykorg, men känns ju vettigare att köpa en modell där bättre liggdel ingår från början isf. För liggdelen som hör dill duo-vagnarna verkar ju inte gå att köpa som tillbehör utan "hör till vagmodellen" så att säga.

Å, vad jag blir galen på att försöka komma fram till vad man ska ha!!
    Vaggfunktion är aldrig någon som jag har saknat. 
    När kommer bebisen, kommer liggdelen att användas under vintern är nog inte ventilationen så viktig.

Jag har en cerox som väger en del 15kg eller så och det är inga problem att lyfta den i och ur bilen.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5