Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora
    Uliise skrev 2011-06-28 15:18:54 följande:
    Just den där modellen är nog mer från 91-92, men innertyget hade de något år innan. Grääsligt är det! Har en emmaljunga från den tiden med samma hemska innertyg:

Hon hade en ljusblå/lila skai med 35cm hjul De flyttade till Tyskland 1990 och tog då vagnen med sig dit. Den var rätt unik då de flesta körde på hjul à la paraplyvagn
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora
    Madebyday skrev 2011-06-28 22:29:05 följande:
    3busfrön:

Är det värt att köpa till en minimizer sittdyna när man har sittdyna från både allround åkpåse och quadrolift?
    Är det mycket som skiljer dessa 3 sittdynor åt i hålhöjder? Eller är det bara materialet och stoppningen?
    Nej, det är det inte, jag köpte dynan först och sedan ramlade jag på en åkpåse till bra pris.
    Är inte hundra nöjd med dynan, den grå bomullsfleecen har på några månader blivit missfärgad där sonen har huvudet.

Köpte en svart skip hop väska på tradera och den skulle kunna vara gjord till vagnen den har liknande vita kanter som vagnen har

• 2små2stora
    Madebyday skrev 2011-06-28 23:54:27 följande:
    3busfrön:
    Menar du att det INTE är värt att köpa en minimizer också (när jag har två dynor iomed quadroliften och åkpåsen)?!?
    Men att du ändå är lite missnöjd med dynan?!
    Kan du lägga upp en bild på väska (skiphop) i BT?!? :):)

Spratteldockan:
    Med just PP Red kan jag mycket väl tänka mig att det skulle göra sig bättre med en PP Black/Red åkpåse...Rött ÄR snyggt, men jag kan se framför mig att det blir FÖR mycket ;) Dock är jag för feg med "skrikiga" färger även om tycker att de är snygga, men du är modig :):)
    Ja det är just det jag menar. 
    Är lite smått förvirrad efter att ha haft en sjuk bebis sedan midsommar.  
  • 2små2stora
    Madebyday skrev 2011-06-28 23:54:27 följande:
    3busfrön:
    Menar du att det INTE är värt att köpa en minimizer också (när jag har två dynor iomed quadroliften och åkpåsen)?!?
    Men att du ändå är lite missnöjd med dynan?!
    Kan du lägga upp en bild på väska (skiphop) i BT?!? :):)

Spratteldockan:
    Med just PP Red kan jag mycket väl tänka mig att det skulle göra sig bättre med en PP Black/Red åkpåse...Rött ÄR snyggt, men jag kan se framför mig att det blir FÖR mycket ;) Dock är jag för feg med "skrikiga" färger även om tycker att de är snygga, men du är modig :):)
    Nu finns det en bildlänk på skötväskan. 

Jag hade velat ha en PP Lime åkpåse till min vagn men den ekonomiska i mig fick mig att köpa en en svart när jag hittade en till ett bra pris så det fick bli en limegrön gallerfilt istället  
  • 2små2stora
    t0va skrev 2011-06-30 14:51:31 följande:
    Åkte till babyland idag för att kolla ifall de hade någon varukorg till nitron och vad det skulle kosta. Tyvärr får jag vänta 1 vecka för de hade inget inne men det går som reklamation, så det kostar gratis. Då kan jag köra med tejp till helgen. Jag behövde inte ens visa korgen. De ringde emmaljunga och kollade och sen dubbelkollade så jag hade köpt vagnen där och sen beställde de. 

Jag blev frågad ifall jag hade kvitto men det tog jag inte med, hade ingen tanke på att det skulle gå som reklamation, men det gick bra ändå när jag kunde uppge namn och telefonnummer som vi gjorde beställningen på. Vilken service, vi gjorde nog rätt som valde babyland istället för babyproffsen när vi beställde, fast de var lite dyrare. Skrattande 
    Här är det tvärt om. Babyland finns det ingen service på alls medans babyproffsen är kanon.
  • 2små2stora
    Nomen skrev 2011-07-01 12:21:00 följande:
    Just nu trivs jag väldigt bra med nitron och det faktum att jag o dottern kan se varandra att det inte känns värt att satsa på en scooter s, men om nåt år kanske

Jag tror att nya spidern är nästan som softyn faktiskt, så du gillar säkert den bättre Spidern känns ju också som att man kommer använda längre än en scooter s, alltså längre användningstid. Fast jag fattar inte varför de har 15 kg maxgräns, tror knappast det är det på gamla softyn...
    Det är för att testdockan vägen 15kg
  • 2små2stora

Spidern blir längre än scootern hopfälld och är bara 1 cm smalare.
    Jag blev rätt sugen på nya spidern, vi får se vad det blir till våren när det är dags att byta.

Jag har mailat emmaljuna om höjden på den ihopfällda scootern De måste ha skrivit fel eller mätt med ryggstödet uppe.  

• 2små2stora
    t0va skrev 2011-07-01 15:06:08 följande:
    vem var det som funderade på ifall måtten stämde på scooter S, det står olika på infosidan om den och på jämförelsetabellen, 88x52x37 11.8+1kg och sen på infosidan 88x53x52 10.1+1.9kg dvs. vikterna som är på scooter 2.0

Så den 2.0 borde inte ha 52cm i höjd om den nya kan få ner det till 37cm, verkar ju knasigt, nog för att det är små hjul fram men ändå. 
    37 stämmer bättre, vek ihop en på barnens hus och den gick inte upp till mina knän som den borde ha gjort om den varit 52 hög. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5