• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • livsmedel
    SaraKlippan skrev 2010-06-26 21:40:58 följande:
    Vad är det som du är missnöjd med? Jag funderar på att skaffa en sån... intressant att höra vad det är du är missnöjd med. :)
    Missnöjd med färgen mest, om jag hade valt en black croc hade jag nog inte varit så missnöjd faktiskt. Annars är det en kanonvagn, har absolut ingenting att anmärka på. Den rullar kanon och lilltjejen trivs jättebra i den. Litet minus är att den är så stor men det visste jag ju när jag köpte den så jag får ju skylla mig själv
    Vera bera 100320
  • livsmedel
    stor grön drake skrev 2010-06-26 21:54:53 följande:
    Är det bara liften du saknar? Köp en sån då Vi har haft mjuklift i våran edge, och det har varit underbart. Skippaden nu till sommaren då det blev för varmt, emn kikatr lite på beggade hårdliftar, för det är ju så behändigt med lift... Drömmer
    Jo det är nog mest lift jag saknar. Dock så börjar ju lilltjejen bli stor (tre månader) så jag antar att hon snart växer ur en hårdlift eller en quadro.

Jag är jättesugen på en cc eller en cerox i happy pink, är det föresten någon som vet om cerox kommer i happy pink? Fanns ju ingen sån på hemsidan.

Kan hända att jag väntar några månader till dotern kan använda sittvagn och att jag då byter.
    Så himla lätt att vara efterklok. Skulle ha lyssnat på sambon när han sa att vi skulle ha vagn med lift...
    Vera bera 100320
  • stor grön drake
    livsmedel skrev 2010-06-27 08:22:05 följande:
    Skulle ha lyssnat på sambon när han sa att vi skulle ha vagn med lift...
    Funkar det inte att säga "Älskling, du hade rätt..." med lite rådjursögon till?

Min man suckar bara när jag tittar på vagnar... Vi köpte ju en extravagn eftersom vår edge tar allt utrymme i bilen. Vi tänkte att den även skulle funka i båten, men nu när båtsesongen är här har jag insett att den blir för stor hopfälld, så vi "behöver" en paraplyis iallafall... Men ska försöka hitta en begagnad. Bilvagnen köpte vi ny (och den är underbar!) och edgen är ärvd, så vagnkontot är egentligen inte så stort i pengar mätt (sen finns även mormors gamla vagn, balkongvagnen, mannens gamla sitty och en riktigt gammal sittvagn his farmor/farfar...)
    och jag börjar bli mer än less på sport chassits varukorg. på midsommar hade jag en kasse leksaker+kläder, en kameraväska och ett soltält och den var 3cm ovaför marken... jag garanterar, det var inte ens 5 kilo i korgen... Så störande! Och så är det något lurt med bromsen, eftersom axeln är bananformad. Och däcken läcker luft (märks vid trappor, inte i körning) och det börjar kännas som att fixa allt så kan man lika bra köpa en annan vagn. Men jag älskar den ju... Får se, den kanske får bli dagis vagn i höst istället...
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • Zelmilainen
    livsmedel skrev 2010-06-27 08:22:05 följande:
    Jo det är nog mest lift jag saknar. Dock så börjar ju lilltjejen bli stor (tre månader) så jag antar att hon snart växer ur en hårdlift eller en quadro.

Jag är jättesugen på en cc eller en cerox i happy pink, är det föresten någon som vet om cerox kommer i happy pink? Fanns ju ingen sån på hemsidan.

Kan hända att jag väntar några månader till dotern kan använda sittvagn och att jag då byter.
    Så himla lätt att vara efterklok. Skulle ha lyssnat på sambon när han sa att vi skulle ha vagn med lift...
    de färgerna som finns på länken www.emmaljunga.se/2011 är de som gäller för nästa år. finns de inte med så kommer de heller inte ut...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • livsmedel
    stor grön drake skrev 2010-06-27 08:33:48 följande:
    Funkar det inte att säga "Älskling, du hade rätt..." med lite rådjursögon till?

Min man suckar bara när jag tittar på vagnar... Vi köpte ju en extravagn eftersom vår edge tar allt utrymme i bilen. Vi tänkte att den även skulle funka i båten, men nu när båtsesongen är här har jag insett att den blir för stor hopfälld, så vi "behöver" en paraplyis iallafall... Men ska försöka hitta en begagnad. Bilvagnen köpte vi ny (och den är underbar!) och edgen är ärvd, så vagnkontot är egentligen inte så stort i pengar mätt (sen finns även mormors gamla vagn, balkongvagnen, mannens gamla sitty och en riktigt gammal sittvagn his farmor/farfar...)
    och jag börjar bli mer än less på sport chassits varukorg. på midsommar hade jag en kasse leksaker+kläder, en kameraväska och ett soltält och den var 3cm ovaför marken... jag garanterar, det var inte ens 5 kilo i korgen... Så störande! Och så är det något lurt med bromsen, eftersom axeln är bananformad. Och däcken läcker luft (märks vid trappor, inte i körning) och det börjar kännas som att fixa allt så kan man lika bra köpa en annan vagn. Men jag älskar den ju... Får se, den kanske får bli dagis vagn i höst istället...
    Haha jo det funkar lite men han säger bara att nästa gång (nästa barn) får han bestämma..men jag vill ju inte vänta! Dessutom ska vi inte ha syskon än på några år..

Ja, det där med tygvarukorg är ju inte så bra. Vi har classic crome chassi och den varukorgen är guld!
    Vårt vagnkonto är ju lite större, blev ju närmare 9000 för vagn och exclusive skötväska.
    Det som är riktigt bra med vagnen är ju lufthjulen också, det blir så bra gung!
    Får se hur jag gör...möjligtvis kan jag ju sälja vagnen i sep/okt när dottern kan sitta.

Vad tror ni man kan begära för en mondial duo kombi -10 i creme leatherette och exclusive skötväska? Har sett några ute för 6500 men de har ju varit ute ett tag som sagt.
    Är det någon av återförsäljarna som kan svara på om creme leatherette är en populär färg?
    Vera bera 100320
  • livsmedel
    Zelmilainen skrev 2010-06-27 09:29:33 följande:
    de färgerna som finns på länken www.emmaljunga.se/2011 är de som gäller för nästa år. finns de inte med så kommer de heller inte ut...
    ok, tack!
    Vera bera 100320
  • annakohler
    livsmedel skrev 2010-06-27 10:17:57 följande:
    Haha jo det funkar lite men han säger bara att nästa gång (nästa barn) får han bestämma..men jag vill ju inte vänta! Dessutom ska vi inte ha syskon än på några år..

Ja, det där med tygvarukorg är ju inte så bra. Vi har classic crome chassi och den varukorgen är guld!
    Vårt vagnkonto är ju lite större, blev ju närmare 9000 för vagn och exclusive skötväska.
    Det som är riktigt bra med vagnen är ju lufthjulen också, det blir så bra gung!
    Får se hur jag gör...möjligtvis kan jag ju sälja vagnen i sep/okt när dottern kan sitta.

Vad tror ni man kan begära för en mondial duo kombi -10 i creme leatherette och exclusive skötväska? Har sett några ute för 6500 men de har ju varit ute ett tag som sagt.
    Är det någon av återförsäljarna som kan svara på om creme leatherette är en populär färg?
    ingen aning men 6500kr är nog lite väl....hur länge har ni haft den?? har du bild skulle vara kul
  • livsmedel
    annakohler skrev 2010-06-27 10:25:04 följande:
    ingen aning men 6500kr är nog lite väl....hur länge har ni haft den?? har du bild skulle vara kul
    Ja, jag tycker ockå det låter mycket. Vi hämtade ut den i Januari i år och är använd från mars och framåt. Finns en bild i mitt galleri, den är lite dålig men.
    Vera bera 100320
  • TinkyWinky

har nu bestämt oss för o sälja ozonen o sen betsälla en nitro som då kommer i oktober men nu under tiden måste vi ju ha en vagn,.. vilken tycker ni av dessa:
    - emmaljunga city cross
    - emmaljunga city cerox 360
    - www.accessoryline.se/shop/default.aspx&groupid=76098&lng=SWE

vill ju ha en billig vagn då vi ska köpa en ny sen till hösten, o ska lägga handpenning på den vi betsäller nu,'

har hittat en city cerox 360 men undrar om dte är ett mkt dålig köp, eller den e lik nitron ? får en för 2100:- en 07/08 står det..

hjälp tack

☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • TinkyWinky
    TinkyWinky skrev 2010-06-27 14:41:42 följande:
    har nu bestämt oss för o sälja ozonen o sen betsälla en nitro som då kommer i oktober men nu under tiden måste vi ju ha en vagn,.. vilken tycker ni av dessa:
    - emmaljunga city cross
    - emmaljunga city cerox 360
    - www.accessoryline.se/shop/default.aspx?tillsi...

vill ju ha en billig vagn då vi ska köpa en ny sen till hösten, o ska lägga handpenning på den vi betsäller nu,'

har hittat en city cerox 360 men undrar om dte är ett mkt dålig köp, eller den e lik nitron ? får en för 2100:- en 07/08 står det..

hjälp tack
    länken gäller vagnen combi 3, en billighetsvagn för ca 1000:- ny eller då en emmaljunga begagnad, tiden är ju fårn nu om jag får ozonen såld tilsl ca oktober
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5