• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Fru T
    höstäpple skrev 2010-06-28 18:06:45 följande:
    Grattis till ny vagn!

Håller med dej ang. de nya färgerna. Jag som sett fram emot att köpa en helt ny.
    Nu vet jag inte alls.
    Bara det där runda märket dom tryckt dit på sufletten, sååååå fult å ja tänker bara på typ canada goose eller nåt annat fjortismärke...

Ja har alltid velat ha en diskret vag började med en svart teutonia å sen grå Nitro å så vipps så går ja å skaffar mig en skrikrosa scooter som syns på långa vägar
  • höstäpple
    Fru T skrev 2010-06-28 18:24:47 följande:
    Bara det där runda märket dom tryckt dit på sufletten, sååååå fult å ja tänker bara på typ canada goose eller nåt annat fjortismärke...

Ja har alltid velat ha en diskret vag började med en svart teutonia å sen grå Nitro å så vipps så går ja å skaffar mig en skrikrosa scooter som syns på långa vägar
    Hehe, sant ang. märket! Tänkte precis samma sak!

Du kompenserar upp de neutrala vagnarna nu!
  • t0va

Hur lång tid tar det att montera ihop vagnen i affären? Försökte ringa och se till att de fixade ihop den så vi kan hämta i slutet av veckan, men nu skulle vi ringa samma dag. Förut har det alltid hetat att vi ska ringa några dagar innan. Kan inte säga exakt villken dag vi kan komma, beror på hur länge sambon tänker jobba över. Men det är väl typ bara att plocka ur lådan om den kommer i en sån, fälla upp och trycka på hjulen? 

• Fru T
    höstäpple skrev 2010-06-28 18:31:34 följande:
    Hehe, sant ang. märket! Tänkte precis samma sak!

Du kompenserar upp de neutrala vagnarna nu!
    det kan man lätt säga !
  • annakohler
    Fru T skrev 2010-06-28 18:24:47 följande:

skit snygg färg har du valt
    i augusti ska jag köpa en Lime färgad skötväska o parasoll o sen fotsack
  • Zelmilainen
    annakohler skrev 2010-06-28 19:01:09 följande:
    om du ska köpa den nya limfärgen, har du kollat så de passar? eftersom de ser ut att va olika mot den som fanns med 2010 och den färgen tas ju bort nu...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Fru T
    annakohler skrev 2010-06-28 19:01:09 följande:
    skötväska har ja en svart med grå/silder detaljer från jujube så den får stanna kvar, är så grymt nöjd med den! Så om det ska köpas fotsack så får det nog bli en svart neutral, att ha fotsack i samma fär när det är en sån färg tycker tillome jag är för mycket...
  • LitenpåG
    höstäpple skrev 2010-06-28 15:25:46 följande:
    Någon som har sett tygprover på de nya färgerna (2011)?

Ska beställa en Duo Edge, men vet inte vilken färg det blir.

Nyfiken på;
    12105 Jeans Black
    12111 Grey Flowers
    12117 Silver Stitch
    12135 PP Offroad/red

Någon som har någon kommentar? Tack
    Jeans black helt klart!
    Så snyggt med de vita skinndetaljerna.
    Grey Flowers och silver stitch är blommiga båda två Guld i mun och offroaden fattar jag inte varför dom satt röda kanter på vilket ja inte tycker passar alls.

Men smaken är ju som baken Flört
  • MammaTillFelicia
    t0va skrev 2010-06-28 18:51:52 följande:
    Hur lång tid tar det att montera ihop vagnen i affären? Försökte ringa och se till att de fixade ihop den så vi kan hämta i slutet av veckan, men nu skulle vi ringa samma dag. Förut har det alltid hetat att vi ska ringa några dagar innan. Kan inte säga exakt villken dag vi kan komma, beror på hur länge sambon tänker jobba över. Men det är väl typ bara att plocka ur lådan om den kommer i en sån, fälla upp och trycka på hjulen? 
    när vi hämtade våran scooter så skulle vi få hämta den dagen efter att den kommit in, men sen så ringde vi senare samma dag och kollade, och då hade de satt ihop det redan. Så det beror nog på hur mycket de har att göra i butiken...
  • Nomen
    Fru T skrev 2010-06-28 15:38:50 följande:
    Får sätta mig å sy barnvagnsdynor så det börjar ryka om symaskinen å sälja för glatt livet så kanske han går med på det... Har ju inte riktigt kommit igång med det hela...
    Skulle ha beställt 2 dynor av dig om jag inte lovat mannen noll shopping i en månad
    Fru T skrev 2010-06-28 18:01:58 följande:
    Hihihihi en Scooter i candy Pink är undanställd åt mig, i morgon åker ja till nkpg å hemtar den
    Jag tycker dom nya färgerna är ett skämt! Alltid gillat att Emmaljunga hållt sig någorlunda stilrena och klassiska men 11orna är katastrof å jag tycker dom gjort bort sig Kräks
    Vad aaaavis jag blir! Så snygg vagn. Jag är tyvärr inte så förtjust i plastfotstödet, men åååh så fiiin! Ang 2011 färgerna så blev jag också besviken, eller lättad kanske jag ska säga... nu känner jag inget jätteshoppingsug efter en Emmaljunga!
    Fru T skrev 2010-06-28 19:18:37 följande:
    skötväska har ja en svart med grå/silder detaljer från jujube så den får stanna kvar, är så grymt nöjd med den! Så om det ska köpas fotsack så får det nog bli en svart neutral, att ha fotsack i samma fär när det är en sån färg tycker tillome jag är för mycket...
    Får jag tipsa om en fotsack från cab-on (ingen reklam, det är inte jag som gör dem, däremot har jag köpt 2 st) som jag tycker är mycket mer praktisk än originalfotsacken. Nu har jag aldrig provat fotsack på scooter, men jag blev galen att fotsacken satt så dåligt fast på citycrossen. Och den såg ut att sitta mitt i ansiktet på dem.
    T 2007 & S 2009
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5