• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Nomen
    Fru T skrev 2010-06-28 10:01:17 följande:
    Va kan man ta för en 4 månader gammal Nitro i Dark Grey ikl fotsack, (å regnskydd då självklart) ser som ny ut!

Ja har fan drömt om en Scooter i Candy Pink i flera nätter nu...
    Jag är också extreeeeemt sugen på en scooter i den färgen! Såå fin, synd att de slutar med den!

Sätt ut den för 4000, förslagsvis. Tyvärr är väl sommaren en ganska trög period att sälja barnvagnar.
    T 2007 & S 2009
  • Fru T
    Nomen skrev 2010-06-28 11:43:03 följande:
    Jag är också extreeeeemt sugen på en scooter i den färgen! Såå fin, synd att de slutar med den!

Sätt ut den för 4000, förslagsvis. Tyvärr är väl sommaren en ganska trög period att sälja barnvagnar.
    T 2007 & S 2009
    Ja hade den ju ute för 4000 för nån månad sen å då utan fotsack hade en köpare men övertalades av mannen att behålla vagnen endå.

Nu har ja fotsack till med som är helt oanvänd å skulle ja "ge bort" vagnen skulle han bli heelt gaen

enda han snackar om här hemma just nu är mina förlustaffärer... (ekonomin är inte på topp tyvärr)

Ja Candy Pink är läcker, dock skulle ja aldrig välja den på en större vagn men på en Scooter är den fin Det finns ju några kvar fortfarande så jag hoppas på det bästa, å mannen... Han får bara se glad ut!
  • Fru T

Ni som skickat eller fått vagnar skickade till er med bussfrakt, HUR skickas vagnen? Fäller man ihop den och packar in den eller hur gör man?
    Om den packas in så vad använder man då, är ju inte direkt så att man kan pilla ner den i en påse bara

• TinkyWinky
    Fru T skrev 2010-06-28 15:03:31 följande:
    Ni som skickat eller fått vagnar skickade till er med bussfrakt, HUR skickas vagnen? Fäller man ihop den och packar in den eller hur gör man?
    Om den packas in så vad använder man då, är ju inte direkt så att man kan pilla ner den i en påse bara
    ja har skickat flera ggr o fått hem skickad oxå för den delen, har avrit på olika sätt, en gång låg vagnen i en låda, andra va den halvt inpackad i ngn sorts plast, o ja har skickat en med sopsäckar runt om, och en annan gång med sk kartonger runtm kartong som jag klippt söndre o satt runt med tejp.. o då har jag skickat med bussgods och har fått vagn med schenker *eller om det va ngt annat fraktbolag, kommer ej ihåg*
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • Fru T
    TinkyWinky skrev 2010-06-28 15:15:09 följande:
    ja har skickat flera ggr o fått hem skickad oxå för den delen, har avrit på olika sätt, en gång låg vagnen i en låda, andra va den halvt inpackad i ngn sorts plast, o ja har skickat en med sopsäckar runt om, och en annan gång med sk kartonger runtm kartong som jag klippt söndre o satt runt med tejp.. o då har jag skickat med bussgods och har fått vagn med schenker *eller om det va ngt annat fraktbolag, kommer ej ihåg*
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
    ok men den ska va ihopfälld iallafall... Försökte räkna ut priset bara å det blir ju olika... Men fälla den å klä in den i sopsäckar låter lättast..
  • Fru T

åååh vill få iväg vagnen nuuuuu

Ringde till en av butikerna här i närheten å dom har en Scooter i Candy Pink hemma, synd att mannen vägrar gå med på ett köp fören Nitron är såld annars skulle ja lätt kunna sätta mig i bilen å köpa den Nuuuu trots halsont å supertrött

• höstäpple

Någon som har sett tygprover på de nya färgerna (2011)?

Ska beställa en Duo Edge, men vet inte vilken färg det blir.

Nyfiken på;
    12105 Jeans Black
    12111 Grey Flowers
    12117 Silver Stitch
    12135 PP Offroad/red

Någon som har någon kommentar? Tack

• Fru T

Drömmen vore väll iofs att få köpa scootern å ha kvar nitron å köra dom paralellt... sen bestämma mig för vilken ja vill ha kvar efter ett tag men det kan ja nog bara drömma om...

Envis man, men ja kan va minst lika envis ja...

Får sätta mig å sy barnvagnsdynor så det börjar ryka om symaskinen å sälja för glatt livet så kanske han går med på det... Har ju inte riktigt kommit igång med det hela...

• Fru T

Hihihihi en Scooter i candy Pink är undanställd åt mig, i morgon åker ja till nkpg å hemtar den

Mannen gav med sig ovanligt lätt denna gång men det finns ju en hake å det är ju att ja säljer Nitron... men det är ok! lägger ut den för 4000 ikl fotsack å hoppas på det bästa! det är ju trots allt 1405:- under inköpspriset å nu kollade ja på kvittot, vagnen är ju bara 3 månader gammal. vi köpte den 1a April...

Han sa att jaha å när 11orna kommer så ska du ha en ny för att det har kommit en snyggare färg men då visa ja dom nya å han tyckte precis som ja

Jag tycker dom nya färgerna är ett skämt! Alltid gillat att Emmaljunga hållt sig någorlunda stilrena och klassiska men 11orna är katastrof å jag tycker dom gjort bort sig Kräks

• höstäpple
    Fru T skrev 2010-06-28 18:01:58 följande:
    Hihihihi en Scooter i candy Pink är undanställd åt mig, i morgon åker ja till nkpg å hemtar den

Mannen gav med sig ovanligt lätt denna gång men det finns ju en hake å det är ju att ja säljer Nitron... men det är ok! lägger ut den för 4000 ikl fotsack å hoppas på det bästa! det är ju trots allt 1405:- under inköpspriset å nu kollade ja på kvittot, vagnen är ju bara 3 månader gammal. vi köpte den 1a April...

Han sa att jaha å när 11orna kommer så ska du ha en ny för att det har kommit en snyggare färg men då visa ja dom nya å han tyckte precis som ja

Jag tycker dom nya färgerna är ett skämt! Alltid gillat att Emmaljunga hållt sig någorlunda stilrena och klassiska men 11orna är katastrof å jag tycker dom gjort bort sig Kräks
    Grattis till ny vagn!

Håller med dej ang. de nya färgerna. Jag som sett fram emot att köpa en helt ny.
    Nu vet jag inte alls.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5