• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Fru T
    Nomen skrev 2010-06-28 21:13:15 följande:
    Skulle ha beställt 2 dynor av dig om jag inte lovat mannen noll shopping i en månad
    Fru T skrev 2010-06-28 18:01:58 följande:
    Hihihihi en Scooter i candy Pink är undanställd åt mig, i morgon åker ja till nkpg å hemtar den
    Jag tycker dom nya färgerna är ett skämt! Alltid gillat att Emmaljunga hållt sig någorlunda stilrena och klassiska men 11orna är katastrof å jag tycker dom gjort bort sig Kräks
    Vad aaaavis jag blir! Så snygg vagn. Jag är tyvärr inte så förtjust i plastfotstödet, men åååh så fiiin! Ang 2011 färgerna så blev jag också besviken, eller lättad kanske jag ska säga... nu känner jag inget jätteshoppingsug efter en Emmaljunga! Får jag tipsa om en fotsack från cab-on (ingen reklam, det är inte jag som gör dem, däremot har jag köpt 2 st) som jag tycker är mycket mer praktisk än originalfotsacken. Nu har jag aldrig provat fotsack på scooter, men jag blev galen att fotsacken satt så dåligt fast på citycrossen. Och den såg ut att sitta mitt i ansiktet på dem.
    T 2007 & S 2009
    Ja gillar faktist det gamla fotstödet bättre ja med men man kan ju inte få allt Att den ska va lite trängre är inget som ja stör mig på iallafall, dotra är liten å petit å kommer få plats i den länge...

Vad e det för fotsack??
  • MammaTillFelicia

vet att flera skrivit att scootern är liten, den kanske är mindre än den förra (har inte provat den) men min ganska långa och itne jättesmala 3½-åring åkte scootern häromdan utan några som helst problem (utom att fotstödet är för kort, men hon klagade inte..)! Så jag kan inte hålla med om att den är trång! Hade även en 1cm dyna i den så den är ju ännu lite mindre. Såklart att det blir trängre om man ska ha vinterkläder med, men då är ju nästan alla vagnar trånga =)

• Nomen

www.rosendesign.se/

De säljer "hemmagjorda" fotsackar, med eller utan vindskydd eller foder. Lite dyra men jag tycker de är mycket bättre än Emmaljungas. Bättre passform o mysigare.

T 2007 & S 2009
  • Fru T
    Nomen skrev 2010-06-28 21:21:09 följande:
    www.rosendesign.se/

De säljer "hemmagjorda" fotsackar, med eller utan vindskydd eller foder. Lite dyra men jag tycker de är mycket bättre än Emmaljungas. Bättre passform o mysigare.
    T 2007 & S 2009
    En sån kan ja ju lika gärna sy själv Men åååå vilken läcker himmelsäng! Måste nog tyvärr radera den sidan ur minnet...

Ja ska iallafall kika vika färger som finns hemma på fotsackarna i morrn, finns det ingen svart så väntar ja helt enkelt till i höst, för den vanliga svarta skulle väll finnas kvar?
  • stor grön drake
    Nomen skrev 2010-06-28 21:21:09 följande:
    www.rosendesign.se/

vilka priser tur att jag tyckte de var fula som stryk
    Bli alltid väldigt faschinerad av vilka priser folk tar för saker bara för att de är till barn/baby, speciellt som jag syr själv, och inte skulle komma nära de priserna, inte ens med våra skyhöga tygpriser här...
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • annakohler

sonen kommer nog gå ganska mycket i vinter så jag skaffar ingen fotsack...men dem två andra grejerna skötväska o parasoll ska jag ha

• lolo21

När kommer 2011 vagnarna till affärerna, så man kan se de nya färgerna live? :)

Om man ska inrikta sig på att leta begagnad vagn, hur ska man vet vad som är rimligt att betala? Har kollat classic sport och det skiljer ju en hel del i priser osv. Hur brukar ni tänka? Har bara köpt nya vagnar men tänkte försöka vara lite miljömedveten denna gång;P

• Nomen
    Fru T skrev 2010-06-28 23:32:20 följande:
    En sån kan ja ju lika gärna sy själv Men åååå vilken läcker himmelsäng! Måste nog tyvärr radera den sidan ur minnet...

Ja ska iallafall kika vika färger som finns hemma på fotsackarna i morrn, finns det ingen svart så väntar ja helt enkelt till i höst, för den vanliga svarta skulle väll finnas kvar?
    Tyvärr är jag extremt handikappad när det gäller symaskinen... Så jag får vädra plånboken istället

Svart finns nog alltid.
    T 2007 & S 2009
  • BAC

Halloj!

Letar ny vagn till min lilla på 2 mån. Har kikat lite på begagnade Emmaljunga på typ blocket. Vad är rimligt att ge för en Edge Duo 07:a?

• MammaTillFelicia

När jag köper begagnat, vilket jag ofta gör, kollar jag alltid i hela landet (om man köper på blocket alltså) och jämför, ofta ligger de ju i någorlunda samma pris, kolla tillbehör och skick och jämför de andra vagnarna som finns ute.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5