• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Laire
    Sissi82 skrev 2010-07-20 07:42:08 följande:
    haha jag tror min kalr fått hem en vanlig åkpåse och inte en "fotsack" det var därför den kostade mer än jag trodde! ja ja!
    Ja det där låter som deras vanliga åkpåse det Men det är ju en bra inestering inför vintern Fotsacken brukar gå för 400 -500 kronor.

Åh är så ledsen för att Pink Check går i graven, det är den enda rosa vagn jag skulle kunna tänka mig! Dock så ligger barn nummer två en så där fyra-sex år fram i tiden (utan könsgarantier) så det är ingen idé att köpa på sig... Superfin! Jag gillar att det är färg men diskret, jag avskyr att vagnen sticker ut för mycket
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Fru T
    Sissi82 skrev 2010-07-20 07:35:46 följande:
    man kan köpa en fotsack med sittdyna det är som en åkpåse där man kan separerea påsen från dynan så blir det antingen bara en dyna eller en bra åkpåse. heltunderbart mjuk!!! Bra investering nu om vintern blir kall!

sofi83: Alexia är 2år och 2månader.. ja den är rymlig det var därför jag valde scootern! hon har 1dm kvar att växa på sisten! hon har provsuttit 4sittvagnar och den här var överlägset bra!
    Ja det låter ju uppenbarligen som en åkpåse, för fotsacken fäster man bara över vagnen så det blir ett vindskydd å går inte sätta ihop med nån dyna fotsacken kostar 410 än så länge..
  • Zelmilainen
    Mymemlan skrev 2010-07-20 08:46:47 följande:
    det är det jag inte får, därför har jag kontaktat konsumentverket. Så vi får se. Tydligen ska vagnen vara helt oanvändbar för att man ska få en ny, går den att använda lite bara, ska man kunna vänta flera veeckor på reservdelar tydligen. Jag får inte ens en lånevagn. Jag måste ju kunna bromsa vagnen på bussen iaf, visst kan jag hålla fast vagnen annars när vi är ute, men inte på bussen tex. Skitskumt. Men med min otur vinner säkert barnens hus..
    den behöver inte va helt oanvändbar. sålänge felet är detsamma ska man få den utbytt. har för mig att detta diskuterats tidigare i tråden. det finns ju flera återförsäljare i tråden som kanske vet mer.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • stor grön drake

VA? Inte ens en lånevagn, det är ju hutlöst! Hade du bott närmare hade du fått låna en av mina vagnar (har en eller två fler än jag egentligen behöver, men man blir bekväm av sig när man kan fynda begagnat...)

• Mymemlan

Det är helt sjukt, och det tyckte han från konsumentverket också. Nu har emmaljunga stängt, och dom har en raparatör på barnens hus, och han har semester en månad. Det är helt sjukt. Jag var där över en timma igår och diskuterade båda vagnarna, jag gick med på att om dom kunde fixa sulkyn så jag åtminstonde kunde använda den, men icket. Min son var hungrig, grinig och trött och jag fick vänta och vänta. Så förbannad när jag gick därifrån att jag bara sa att konsumentverket får kontakta dom sen gick jag. wingtear, vad snällt, ja det är roligt att fynda begagnat, men faktiskt så är våra båda nya för vi hittade inte begagnat det vi ville ha. Hade begagnat först, men den gick sönder så.. :) Dom påstår att dom inte har några lånevagnar, allt är utsålt. Massa folk som vill köpa i sommar tydligen. Och nej dom ska inte skicka delar med posten, dom åker och lämnar mellan varandra delarna. Och det tar 2 timmar att köra, och ingen ska åka på en månad typ, Det är i samma veva som carena farbriken kan skicka delar ju. Suck.

• annakohler
    Sissi82 skrev 2010-07-20 07:42:08 följande:
    haha jag tror min kalr fått hem en vanlig åkpåse och inte en "fotsack" det var därför den kostade mer än jag trodde! ja ja!
    vi har en sådan åkpåse du pratar om senn har vi en svart fotsack...han vi köpte den ifrån köpte en åkpåse i färgen Dark Grey

vill fråga när dem färgerna kom ut??
  • Silverhaj76
    Mymemlan skrev 2010-07-20 08:46:47 följande:
    det är det jag inte får, därför har jag kontaktat konsumentverket. Så vi får se. Tydligen ska vagnen vara helt oanvändbar för att man ska få en ny, går den att använda lite bara, ska man kunna vänta flera veeckor på reservdelar tydligen. Jag får inte ens en lånevagn. Jag måste ju kunna bromsa vagnen på bussen iaf, visst kan jag hålla fast vagnen annars när vi är ute, men inte på bussen tex. Skitskumt. Men med min otur vinner säkert barnens hus..
    Vilken "Barnens Hus" handlar det om ?
    Minns när jag för ca 4 år sen köpte en Twin Scooter på Barnens Hus i Nackasom gick sönder på  en gång, fick chassit utbytt direkt. Så det kan vara upp till personalen hur de vill eller kan göra.
    Stå på dig!
  • MammaTillFelicia
    Mymemlan skrev 2010-07-20 09:04:09 följande:
    Det är helt sjukt, och det tyckte han från konsumentverket också. Nu har emmaljunga stängt, och dom har en raparatör på barnens hus, och han har semester en månad. Det är helt sjukt. Jag var där över en timma igår och diskuterade båda vagnarna, jag gick med på att om dom kunde fixa sulkyn så jag åtminstonde kunde använda den, men icket. Min son var hungrig, grinig och trött och jag fick vänta och vänta. Så förbannad när jag gick därifrån att jag bara sa att konsumentverket får kontakta dom sen gick jag. wingtear, vad snällt, ja det är roligt att fynda begagnat, men faktiskt så är våra båda nya för vi hittade inte begagnat det vi ville ha. Hade begagnat först, men den gick sönder så.. :) Dom påstår att dom inte har några lånevagnar, allt är utsålt. Massa folk som vill köpa i sommar tydligen. Och nej dom ska inte skicka delar med posten, dom åker och lämnar mellan varandra delarna. Och det tar 2 timmar att köra, och ingen ska åka på en månad typ, Det är i samma veva som carena farbriken kan skicka delar ju. Suck.
    men fy! hoppas verkligen det ordnar sig! så ska det verkligen itne gå till. går det inte att ringa direkt till emmaljunga (när de öppnat igen) och höra med dem? och om inte annat berätta hur deras återförsäljare beter sig.... LYCKA TILL!!
  • Fru T

fler som har problem med att sufletten på scootern inte vill stanna helt utfälld utan helatiden åker bak lite å hänger?

Jag har så, och två av mina kompisar har det med det är det ÄNDA jag har att klaga över!

Får gå å peta fram sufletten helatiden...

• stor grön drake
    MammaTillFelicia skrev 2010-07-20 10:23:47 följande:
    men fy! hoppas verkligen det ordnar sig! så ska det verkligen itne gå till. går det inte att ringa direkt till emmaljunga (när de öppnat igen) och höra med dem? och om inte annat berätta hur deras återförsäljare beter sig.... LYCKA TILL!!
    Håller med, ring emmaljunga, återförsäljarna ska inte hålla på så. Har man inte ärende till den butik som har reservdelar, så får man ju det iom att reservdelen behövs! (det var ju carenan, men vet inte om brio bryr sig, vet bara att emmaljunga är supersnabba när "min" butik ringer dem efter reservdelar, tog bara 2 dagar att få ny efter att butiken beställt fel, vi fick dessutom en extra på köpet)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5