• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Sissi82

Här e Alexia i sin nya scooter... weiiii
    Mamma till två prinsessor♥
  • Sofi 83
    Sissi82 skrev 2010-07-19 22:04:18 följande:

Fin vagn! Hur gammal är din dotter? Hon ser ju ut att ha bra med rum ännu...
  • Fru T
    Sissi82 skrev 2010-07-19 22:04:18 följande:

den är så fin, va inne på den först men det blev tillslut en i candy pink

men vad är det för dyna/fotsack du pratar om?
  • Sissi82
    Fru T skrev 2010-07-19 23:43:02 följande:
    den är så fin, va inne på den först men det blev tillslut en i candy pink

men vad är det för dyna/fotsack du pratar om?
    man kan köpa en fotsack med sittdyna det är som en åkpåse där man kan separerea påsen från dynan så blir det antingen bara en dyna eller en bra åkpåse. heltunderbart mjuk!!! Bra investering nu om vintern blir kall!

sofi83
    : Alexia är 2år och 2månader.. ja den är rymlig det var därför jag valde scootern! hon har 1dm kvar att växa på sisten! hon har provsuttit 4sittvagnar och den här var överlägset bra!
  • Sissi82

haha jag tror min kalr fått hem en vanlig åkpåse och inte en "fotsack" det var därför den kostade mer än jag trodde! ja ja!

• annakohler

sissi82: den var jättefin...min son är snart 2år och hade problem med att få ner benen i vagnen därför bytte jag nu ser han jätteliten ut istället

• Mymemlan

Nu sitter jag och väntar på samtal från konsumentverket nån gång under dagen. Vår emmaljunga city cross har gått sönder flera gånger så nu måste vi få den lagad för 6 gången, och vi har haft den sen januari. Och använt andra vagnar under tiden. Det är nått fel med chassit som gör sönder hela vagnen. Hjulen går sönder, hjulxeln pajjade. Nu har bromsen och ett till hjul gått sönder. Bromsen gick inte alls att bromsa, men då gjorde min sambo nått så nu går den att bromsa om man använder våld. Roligt för våran sulky (carena easy) är också trasig och vi får inte delar förän tidigast om en månad för dom vägrar skicka delar med posten från en annan barnsns hus butik en bit ifrån. Så nu har jag pratat med konsumentverket som skulle ringa dit. Står med 2 livsfarliga vagnar och min son är 9 månader, så han kan inte direkt gå själv ju. Jippi. Är det nån som haft problem med sin city cross?

• Zelmilainen
    Mymemlan skrev 2010-07-20 08:36:19 följande:
    Nu sitter jag och väntar på samtal från konsumentverket nån gång under dagen. Vår emmaljunga city cross har gått sönder flera gånger så nu måste vi få den lagad för 6 gången, och vi har haft den sen januari. Och använt andra vagnar under tiden. Det är nått fel med chassit som gör sönder hela vagnen. Hjulen går sönder, hjulxeln pajjade. Nu har bromsen och ett till hjul gått sönder. Bromsen gick inte alls att bromsa, men då gjorde min sambo nått så nu går den att bromsa om man använder våld. Roligt för våran sulky (carena easy) är också trasig och vi får inte delar förän tidigast om en månad för dom vägrar skicka delar med posten från en annan barnsns hus butik en bit ifrån. Så nu har jag pratat med konsumentverket som skulle ringa dit. Står med 2 livsfarliga vagnar och min son är 9 månader, så han kan inte direkt gå själv ju. Jippi. Är det nån som haft problem med sin city cross?
    efter 3 lagningar när man haft samma fel har man rätt att få vagnen helt utbytt. har aldrig vart med om nån med så mkt problem som dig. har dock ej vagnen själv, men vet många som har. och om allt kan härröras till samma grundproblem borde ju även du få den utbytt.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • stor grön drake
    Mymemlan, usch vad jobbigt! Varför vägrar de skicka efter delar? Våra vagnförsäljare här är inte enns med i någon kedja, men deras återförsäljare "köper tillbaka" oanvänt från andra försäljare och skickar (eller förmedlar helt enkelt) om det krisar på något. Ingen möjlighet att beställa delar från den andra butiken istället?

Har sökt lite på vad för år/modell min nya klädsel skulle vara, efter googlande och plöjande av blocket annonser tror jag den är från ~2000 (pga ställbara fjädringen men inte ställbart handtag) men den kallas hela tiden bara Emmaljunga Duo Kombi, kan den verkligen inte ha hetat mer än så? Ska strax gå ner och plocka klädseln på gamla vagnen (för att se hur den "ska" passa, innan jag börjar sy om) och tänkte passa på att ta bilder så kanske jag får bättre hjälp
    Dels är det ju nyfikenhet, men även ur försäljningssynpunkt, ser ju bättre ut att veta vad extraklädseln heter.
  • Mymemlan

det är det jag inte får, därför har jag kontaktat konsumentverket. Så vi får se. Tydligen ska vagnen vara helt oanvändbar för att man ska få en ny, går den att använda lite bara, ska man kunna vänta flera veeckor på reservdelar tydligen. Jag får inte ens en lånevagn. Jag måste ju kunna bromsa vagnen på bussen iaf, visst kan jag hålla fast vagnen annars när vi är ute, men inte på bussen tex. Skitskumt. Men med min otur vinner säkert barnens hus..

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5