• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake

fick just en fråga av en bekant (utan FL) som jag vidarebefodrar:

Passar Ozone tillbehör på City Jet? Tex footsack, regnskydd osv då alla deras tillbehör försvunnit i flytt, men de skulle ju gärna ha åtminstonde en footsack.

• Mela75
    lilla snöflingan skrev 2010-08-26 20:09:28 följande:
    ejja81 skrev 2010-08-26 19:42:14 följande:
    hur många grader skall man tvätta tyget i?

sen hrur får man bort tyget från chassit.  det sitter ju fasst på 2 sidor????
    Bäddsetet inklusive täcke och kudde kostar 700 kronor. (Det är väl det enda bäddset som säljs nu, eller?)
    Ja de har den i flera olika mönster men det är samma sorts set.. tack

Lönar det sig eller ska man köpa löst??  Jag kollade på kudde och enbart den kostade 199 och sen täcke på det 300 kr..Jag handlar inte på Ullared så dit kommer jag aldrig.
  • annakohler

blev tyvärr inte en emmaljunga nitro här
    vi fick hem en babytravel amsterdam mörk beige igår med rött regnskydd och lime färgad skötväska

• Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-08-26 18:35:45 följande:
    den har funktionen coccoon som innebär att den ska fungera att ha i citykorgen
    Jag trodde att den bara gällde Edge/Mondial, men då vet jag
    stor grön drake skrev 2010-08-26 16:58:53 följande:
    Uliise skrev 2010-08-26 15:28:33 följande:
    En fråga: Varför är Spidern från 1 år men Scootern från 6 mån?
    scootern har liggläge medans spidern bara har en liten bakåtlutning (den är en nyare softy) motsvarande den på brio sitty
    Då förstår jag. Synd för jag gillar handtaget på Spidern, hade gärna sett det på fler vagnar.
    Majken 100421
  • Uliise
    tickelina skrev 2010-08-26 21:24:26 följande:
    Men behöver man lyfta den om man ändå bara lyfter ur quadroliften?
    De menade quadroliften, inte city korgen! Att den inte gick att lyfta ur utan träbotten, men nu visade det sig att träbotten kan man ha i hela tiden - så då försvann problemet.
    Majken 100421
  • Fru T

Kommer ni ihåg att ja skrev att ja hade problem med sufletten till min nya scooter, den ville inte stanna i utfällt läge uten åkte hela tiden tillbaka för att den hamnade mellan två lägen i kuggarna när den va helt utfälld och för att komma i nästa kugg så va tyget för kort..

Vi va i norrköping en sväng igår och passade på att åka förbo BP efterson det är där vi köpt vagnen.
    Dom ringde precis upp å sa att EL ska sy upp en ny suflett Tyvärr får vi vänta tills oktober nån gång för att få den men det får det vara värt!

• tickelina

Aaaa men super....

lutar nog åt att jag köper citykorgen & med quadroliften i..... för quadroliften kan man sen ha kvar när det blir en sittvagn... den gör ju att det blir lite trängre också så slipper man bulla upp med stöd runt om. Sen kan den även användas som skydd för beben när dte blir kallt :)

Så svärmor får stå för citykorgen & sittdelen så köper vi till quadroliften själva!

Så nu står dte mellan en city cross eller en nitro city, ska ha i slutet av januari! När behöver man beställa?
    Är i vecka 20 nu bara....

• eec82
    tickelina skrev 2010-08-27 10:46:57 följande:
    Aaaa men super....

lutar nog åt att jag köper citykorgen & med quadroliften i..... för quadroliften kan man sen ha kvar när det blir en sittvagn... den gör ju att det blir lite trängre också så slipper man bulla upp med stöd runt om. Sen kan den även användas som skydd för beben när dte blir kallt :)

Så svärmor får stå för citykorgen & sittdelen så köper vi till quadroliften själva!

Så nu står dte mellan en city cross eller en nitro city, ska ha i slutet av januari! När behöver man beställa?
    kolla i leveranslistan så ser du ca hur många veckor de tar. Ska ha i december å har beställt min sen en tid tillbaka ska komma in till butik i v 43... så jag hade bokat typ nu. Gör ju inget om man reserverar upp sig på en vagn iaf. om man vet vad man vill ha så att säga å färg. Butiken tar ju hem den lagom tills att man vill ha den iaf men bokar upp den hos emmaljunga.
  • Zelmilainen
    AnLj skrev 2010-08-27 08:04:27 följande:
    Jag knallade tre trappor med sonen sovandes i och har inte sett det som något direkt problem.  Jag har en från 08 och där finns det hantag och vad jag vet så finns det på de nya modellerna också.
    jag vet att nåt år försvann handtagen för att sen komma tillbaka. det jag menar med att det är mindre smidigt är för att den är så stor. en lift är ju betydligt mindre och därmed lättare att få med sig mer saker om så behövs.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • the M Bitch
    tickelina skrev 2010-08-27 10:46:57 följande:
    Aaaa men super....

Kolla i butiken hur det blir med Q-liften i Citykorgen innan du bestämmer dig för det.
    Vi hade en kund som ville ha så och det blev VÄLDIGT trångt att klämma ner liften i korgen...
    För trångt tyckte den kunden.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5