• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-09-28 21:16:09 följande:
    det står tydligt att man ej ska hänga skötväskor på styret på el (de flesta andra vagnar med tror jag). jag skulle nog med vilja ha den där. men om de kan härröra problem (om man lämnar in den) till att man hängt skötväskan på styret så har jag hört att det inte går på garantin...
    fast tillomed på EL´s egna bilder så har dom en skötväska hängandes på styret å dom flästa skötväskor görs ju numer med speciela fästen så man smidigt kan hänga/ta bort dom från styret...

Vart ska man annars ha den? i korgen vill ja ha plats för annat å på axeln vägrar ja gå med den...

Ingen av mina vagnar har blive varken instabila eller liknande...

Skötväskorna hänger ju tillomed på styret i butikerna...
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-09-28 21:34:08 följande:
    fast tillomed på EL´s egna bilder så har dom en skötväska hängandes på styret å dom flästa skötväskor görs ju numer med speciela fästen så man smidigt kan hänga/ta bort dom från styret...

Vart ska man annars ha den? i korgen vill ja ha plats för annat å på axeln vägrar ja gå med den...

Ingen av mina vagnar har blive varken instabila eller liknande...

Skötväskorna hänger ju tillomed på styret i butikerna...
    jag vet att de har det, men det står oxå tydligt i instruktionerna att man inte ska hänga den där. de vill kanske mest visa på att möjligheten finns. men känner själv att vad de visar är ganska irrelevant om det står tvärtemot i instruktionerna. man bör ha den i korgen under om jag inte minns helt fel. spelar ju ingen roll om det finns speciella fästen på skötväskan, det blir likaväl snedbelastning på styret/konstruktionen och då får man tyvärr stå sitt kast om man får problem. jag vill med kunna ha den på styret, men vetifasen om jag vågar om jag får problem... vore rätt ruttet att ej få nåt för det isf...
    det bidde inget av det...
  • stor grön drake

tror det inte dröjer länge innan tillverkarna får på näsan om inte konstruktionen klarar det, precis som de fick med att man inte skulle få dra vagnar i trotoarkanter/trappor/dylikt. De fick ju reprimand om att de får inte "förbjuda" det då sånt  ingår i vanligt användande, om inte vagnarna klarade det skulle de få göra bättretåligare vagnar...
    Ibland funkar konsumentkraft/plus (Sverker)

• Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-09-28 21:44:06 följande:
    tror det inte dröjer länge innan tillverkarna får på näsan om inte konstruktionen klarar det, precis som de fick med att man inte skulle få dra vagnar i trotoarkanter/trappor/dylikt. De fick ju reprimand om att de får inte "förbjuda" det då sånt  ingår i vanligt användande, om inte vagnarna klarade det skulle de få göra bättretåligare vagnar...
    Ibland funkar konsumentkraft/plus (Sverker)
    jag tycker verkligen att man ska kunna hänga skötväskan på styret, som nån annan skrev så vill man ju ha annat i korgen... men de flesta vagntillverkarna har fortfarande mkt kvar att lära...
    det bidde inget av det...
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2010-09-28 19:59:41 följande:
    22??? 11,5 kilo ska det vara...
    Jag tyckte det lät som liiite väl knubbigt Förvånad  Skrattande
    Majken 100421
  • mammaveronica77
    stor grön drake skrev 2010-09-28 20:44:10 följande:
    Aha, var det därför undrade oxå hur en unge kunde väga så mycket att det skulle ge sig. Är det pga chassit, dvs är det samma problem om man har den på ett annat chassi?

Jag frågade ju för ett tag sen om ozone tillbehör till jetten, för en väninnas räkning. När jag frågade om deras sittdel hade samma fel, så visade det sig att det hade den, och de visste inte hur det blivit så, men antagligen så visste de väll inte heller om det med fällningen.
    Men hon har börjat fundera på att köpa en ozone istället, och undrar nu om jet klädseln passar på den för tydligen vill inte maken ha annat än en svart vagn, medans hon gärna skullle ha lite färg, och skulle svarta jet klädseln passa så skulle ju problemet vara ur världen

Så, passar en city jet klädsel på en ozone?
    Vet inte vad det berodde på men det är ju troligt att det var chassits fel eftersom de slutade med det men fortsatte med ozone, vet ju inte om den är lika visserligen men det ser ju så ut..... Stog till och med i instruktionsboken någonstans långt in, men vem kommer ihåg det? Och det är ju helt sjukt att vagnen ska pajja för att den är i sittläget när man fäller ihop... Trodde ju att det enda som hände var att den inte blev platt liksom... 
  • gullunge1
    stor grön drake skrev 2010-09-28 19:58:53 följande:
    gnuffe knubbskrutt, 22,5 kilo och 10,5 månader (en riktig knibbis) har massor av midjebälte kvar på sin sele, och då har har han både fårskinn och åkpåse som de ska igenom. Iof en edge, men det borde ju vara samma sele på alla
    jasså, dom mätte på babyland och remmarna är precis lika långa, men tror fästerna i city crossen sitter längre in under vagnen så därför försvinner lite granna på längden...
    Zelmilainen skrev 2010-09-28 21:16:09 följande:
    det står tydligt att man ej ska hänga skötväskor på styret på el (de flesta andra vagnar med tror jag). jag skulle nog med vilja ha den där. men om de kan härröra problem (om man lämnar in den) till att man hängt skötväskan på styret så har jag hört att det inte går på garantin...
    Jo ja vet, men tyvärr om ja har minsta grej i korgen så släpar den i backen o de e då inte mitt fel för den har varit så hela tiden, har bild i bildtråden på hur de ser ut utan att ja har något i korgen, annars hade ja gärna haft den där.
    Tova 100317
  • gullunge1

hur ska ja kunna ha väskan här i när den redan nästan släpar i golvet? den tar redan i vid små bulor i trottaren m.m. så de som ligger där i skrapas ju mot marken... hade de vart en sån där stålkorg typ hade de funkat men inte nu
    Tova 100317
  • AnLj
    gullunge1 skrev 2010-09-29 07:59:58 följande:

hur ska ja kunna ha väskan här i när den redan nästan släpar i golvet? den tar redan i vid små bulor i trottaren m.m. så de som ligger där i skrapas ju mot marken... hade de vart en sån där stålkorg typ hade de funkat men inte nu
    Min hänger exakt lika långt ner och med den är det inga problem alls med, att packa mer än 5 kg i. Brukar ha två matkassar i min korg. Den tar i lite när jag ska upp över en högre trottarkant eller går i skogen, där det är rötter. Men det sistnämnda anser jag inte som märkligt, eftersom att det blir exakt lika med vår extravagn som vi har i bilen.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5