• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    Nomen skrev 2010-09-29 20:35:13 följande:
    Jag har också så'na tvångstankar Tungan ute... Jag tänker: "jag BEHÖVER ju ingen ny vagn, men jag MÅSTE bara titta om det har kommit någon superfin vagn med superpris som ingen nappat på..."
    Janå, jag kan alltid skylla på att jag söker ett CC eller classic chassi, och måste ha koll ifall någon säljer bara det, men egentligen är det bara för att få se vagnar ur olika vinklar, gillar inte att allt är ur samma vinkel på hemsidan, vill ju se hur de ser ut "på riktigt"
  • momster

sitter oxå och spanar emmaljunga vagnarna nästan varje dag. Min dotter har redan hunnit haft 6 st och hon är 8 månader. köpte en ozon i förrgår och kollade blocket i dag, så sambon frågade varför jag kollar på vagnar igen hehe, han är lite läss på mej tror jag.

• myran82

Gullunge1:

Vår korg är också så där låg, men det är inget som stör mig. Jag kan lätt ha matkassar i och jag tycker i det tar i mycket. Visst kanske det tar emot i nån högre trottoarkant eller om man måste studsta ner vagnen för trappsteg.

• stor grön drake
    momster skrev 2010-09-29 20:52:45 följande:
    sitter oxå och spanar emmaljunga vagnarna nästan varje dag. Min dotter har redan hunnit haft 6 st och hon är 8 månader. köpte en ozon i förrgår och kollade blocket i dag, så sambon frågade varför jag kollar på vagnar igen hehe, han är lite läss på mej tror jag.
    Jag tror att min sambo skulle fått spunk på mig om jag köpt så många vagnar. När ag kom hem med chassit till den gamla edgen så sa han absolut STOPP! för allt vad vagnar heter, endå var han helt med på att jag beställde sittdelen från en jet...
    Men ska försöka sälja bort balkongvagnen (brio) eller gamla edgechassit (även om jag alvarligt funderar på att köpa en gamal, byta chassit och sälja den igen, för jag älskar färgen på liggdelen Drömmer fast jag har ju en liggdel till, med easy fix, på vinden som hör till nya edgen...
    det är ju edge chassit jag skulle vilja byta till ett classic helst, eller annat med trådkorg (kom på att CC inte har det) men sen skulle det ju inte vara helt fel med ett nitro chassi, eller cerox 360, till jet sittdelen som komplement...
    Kanske inte borde säga det så maken ser det...
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2010-09-29 20:47:20 följande:
    Janå, jag kan alltid skylla på att jag söker ett CC eller classic chassi, och måste ha koll ifall någon säljer bara det, men egentligen är det bara för att få se vagnar ur olika vinklar, gillar inte att allt är ur samma vinkel på hemsidan, vill ju se hur de ser ut "på riktigt"
    Jag är likadan! Inget slår egna bilder på vagnen d'r den står i typ vardagsrummet, mycket roligare att se vagnarna ute i sitt "element"   Sen är det kul att se hur dålig kort vissa tar också, jag menar, vem vill köpa en vagn man knappt ser på bilden? Andra saker som stör är när suffletten är nedfälld, det sitter barn i, bakgrunden är rörig.... Ja ni fattar
    Majken 100421
  • Uliise
    momster skrev 2010-09-29 20:52:45 följande:
    Får man fråga vad det är för vagnar du haft?
    Majken 100421
  • Fröken Småland

Halloj i Emmaljungatråden! Jag har sett en riktigt läcker Softy/Spider men jag blir inte klok på vad det är för modell. Den är i färgen Candy Pink men finns inte med i vare sig 2010 eller 2011 års kataloger. I 2010 års katalog finns den färgen på några andra modeller men styret stämmer inte överens för på "min" vagn så är det bockat som de nyare Spidermodellerna. Alltså; finns överhuvudtaget vagnen som jag sett eller är det en special edition från Jupiter? Drömmer Och fråga två: gjordes den i Royal Blue och i så fall hur får man tag på bild på den och ännu hellre; hur får man tag på själva vagnen (i Royal Blue)?

Tackar!

• SsofiaJ

Snabb fråga .. Finns det citykorgar som passar till äldre fästet? (Jag antar att det gamla fästet ser likadant ut på sittvagnarna som på Duo:n.) Vi satt och diskuterade det här om dagen, men kom aldrig fram till om det finns det eller inte.

• momster
    Uliise skrev 2010-09-29 21:54:11 följande:
    Får man fråga vad det är för vagnar du haft?
    emmaljunga duo edge sport chassit, emmaljunga, cerox, emmaljunga city cross. akta graco (vet ej modellens namn), baby travel amsterdam, nu har jag emmaljuga ozone.

Har tagit tid att hitta en bra vagn som inte väger för mycket när den sak i och ur bilen och tar liten plats och kommer fram på de flästa stellen. Så ska bli kul att se hur ozonen klarar sig nu, den är ju jätte lätt och behändig än så länge men då har inte snön kommit än heller.
  • momster
    stor grön drake skrev 2010-09-29 21:07:34 följande:
    Jag tror att min sambo skulle fått spunk på mig om jag köpt så många vagnar. När ag kom hem med chassit till den gamla edgen så sa han absolut STOPP! för allt vad vagnar heter, endå var han helt med på att jag beställde sittdelen från en jet...
    Men ska försöka sälja bort balkongvagnen (brio) eller gamla edgechassit (även om jag alvarligt funderar på att köpa en gamal, byta chassit och sälja den igen, för jag älskar färgen på liggdelen Drömmer fast jag har ju en liggdel till, med easy fix, på vinden som hör till nya edgen...
    det är ju edge chassit jag skulle vilja byta till ett classic helst, eller annat med trådkorg (kom på att CC inte har det) men sen skulle det ju inte vara helt fel med ett nitro chassi, eller cerox 360, till jet sittdelen som komplement...
    Kanske inte borde säga det så maken ser det...
    jag har ju givetvis sålt de vagnar som inte anväds så vi har ju inte haft alla hemma+ att jag har ju inte gått back på att byta vagn heller.men nu hoppas jag ozonen funkar även i snön för då är det toppen.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5