• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Nomen
    gullunge1 skrev 2010-09-27 20:44:43 följande
    man måste tyvärr köpa ett separat insekts nät till korgen (jag hitta då inget när jag leta)
    Kan man inte ta bort sufletten från citykorgen och sätta dit sufletten från sittdelen? Eller är citykorgen för smal? Jag tycker nämligen att det där myggnätet är helt suveränt, även fast jag mest använde det som "solgardin"...
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Silverhaj76
    2 små prinsessor skrev 2010-09-27 21:23:42 följande:
    Går det att "fälla ihop" citykorgen så att den blir plattare, om man ska skicka den? 
    Det går, man fäller ner den bara genom att lossa metallfästen under madrassen.
  • stor grön drake

skulle igår piffla lite på jet sittdelen medans mannen körde hem sonens gudfar. Tänk er mannens min när han kom hem (jag skulle bara surra fast knäbygeln med ståltråd där låsningen var borta) och jag ahr plockat ner den i beståndsdelar, dvs skruvat bort allt som går, enbart popnitarna var orörda. Fördelen med en beggad vagn är att man inte behöver oroa sig för att förstöra så inte garantin gäller
    fixade det krånglande easyfix fästet (enkelt) samt upptääckte varför den tippade.Bände lite där, så nu funkar liggläget (gjorde det före med) samt viloläget (det trillade ner till ligg) medans sittläget inte funkar och inte gjorde det innan heller, men en vända till svärfar och hans svets borde kunna ordna det
    Tycker att duoliften passade acceptabelt i jetten, men får se hur vi gör, kanske bökar dit fårskinnet istället senare.

bytte "kläder" på edgen, tillbaka till strike, och det tar verkligen emot att använda edge orginal footsacken, den är ju bara sladdertyg. Är den ens i protex som resten av vagnen? känns inte så... Och vindkanten är så löjligt låg. Hoppas jag blir nöjd med dark gray footsacken till jetten  så kan han få sova i den på dagis istället.

• Silverhaj76
    Nomen skrev 2010-09-27 21:34:12 följande:
    Kan man inte ta bort sufletten från citykorgen och sätta dit sufletten från sittdelen? Eller är citykorgen för smal? Jag tycker nämligen att det där myggnätet är helt suveränt, även fast jag mest använde det som "solgardin"...
    Det kan man , men då gäller det att ha samma färg på både korgen och sittdelen Solig
  • 2 små prinsessor
    Silverhaj76 skrev 2010-09-27 21:48:17 följande:
    Det går, man fäller ner den bara genom att lossa metallfästen under madrassen.
    ok, det ska jag testa. tack tack.
  • Uliise
    Silverhaj76 skrev 2010-09-27 21:49:30 följande:
    Det kan man , men då gäller det att ha samma färg på både korgen och sittdelen Solig
    Jag såg till och med en city korg-sufflett på en City cross i en blocketannons en gång, det såg lite knasigt ut dock :P
    Majken 100421
  • mamma på vift

Hej!
    Jag undrar om någon vet hur brett ryggstödet är på en Emmaljunga Citycross? Hittar inga uppgifter om det någonstans. Vet att sittdelen är 90 cm lång men inte hur bred
    Tack på förhand!

Home Is Where The Heart Is
  • gullunge1

Ingen aning om det går att ta loss myggnätet från sittdelen o vet inte hur man skulle fästa de i city korgen då, så vi köpte ett extra, kostade som sagt bara 59:- så slipper man böket om det skulle gå.

Någon som har haft problem med midje bältet på selen? att det är kort?
    Mitt är utställt på max och det sitter lagom nu, utan jacka, overall el åkpåse och hon är knappt 6 och en halv månad.
    Har jag åkpåse i så sitter det tajt och det går inte att dra ut det mer.
    Har precis vart på babyland med vagnen o lilltjejen och han var lika förvånad som mig att det inte gick att göra nåt. Kommer aldrig få på selen med en overall på. Börjar bli mer och mer besviken på vagnen =/ 
    Har nu fått sätta kabin hakar för att "förlänga"

Tova 100317
  • t0va
    mamma på vift skrev 2010-09-28 15:21:10 följande:
    Hej!
    Jag undrar om någon vet hur brett ryggstödet är på en Emmaljunga Citycross? Hittar inga uppgifter om det någonstans. Vet att sittdelen är 90 cm lång men inte hur bred
    Tack på förhand!
    Ryggen är ca 30cm bred, 40cm hög och sitsen är ca 25cm djup. För jag antar att det är samma sits som på nitron. 
  • FridaLee
    gullunge1 skrev 2010-09-28 16:03:21 följande:
    Ingen aning om det går att ta loss myggnätet från sittdelen o vet inte hur man skulle fästa de i city korgen då, så vi köpte ett extra, kostade som sagt bara 59:- så slipper man böket om det skulle gå.

Någon som har haft problem med midje bältet på selen? att det är kort?
    Mitt är utställt på max och det sitter lagom nu, utan jacka, overall el åkpåse och hon är knappt 6 och en halv månad.
    Har jag åkpåse i så sitter det tajt och det går inte att dra ut det mer.
    Har precis vart på babyland med vagnen o lilltjejen och han var lika förvånad som mig att det inte gick att göra nåt. Kommer aldrig få på selen med en overall på. Börjar bli mer och mer besviken på vagnen =/ 
    Har nu fått sätta kabin hakar för att "förlänga"

Var du inne i Barkarby? Isåfall var det min kollega du pratade med Tycke rdet är jätte märkligt att de var så korta, borde gå att förlänga mer tycker jag.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5