• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • gullunge1

jo var i barkarby, var en man ja prata me, han va jätte trevligt o försökte verkligen komma på hur ma nskulle kunna göra.
    men blir bara så besviken på vagnen, kan knappt använda selen, varukorgen släpar i backen nästan, har den gamla, va inne o fråga om de förut oxå o de finns ny att beställa så ska nog prova de, men kanterna såg så låga ut på den. haft skötväskan på handtaget så fjädringen verkar inte va den bästa längre. haft vagnen i 6 mån bara...
    men men, annars älskar ja vagnen!

vi har satt dit ett par kabinhakar från axelbanden som vi fäster i gren remmen så skippar vi att använda sido banden, tror inte dom gör någon större skillnad?
    huvudsaken e att hon inte kan hoppa neråt i  sätet (åkpåsen) och så de e ju bara gren remmen o axel remmarna som behövs så ritter hon ju fast ganska bra iaf.

men e de verkligen inte fler som har samma problem? 

Tova 100317
  • FridaLee
    gullunge1 skrev 2010-09-28 19:25:37 följande:
    jo var i barkarby, var en man ja prata me, han va jätte trevligt o försökte verkligen komma på hur ma nskulle kunna göra.
    men blir bara så besviken på vagnen, kan knappt använda selen, varukorgen släpar i backen nästan, har den gamla, va inne o fråga om de förut oxå o de finns ny att beställa så ska nog prova de, men kanterna såg så låga ut på den. haft skötväskan på handtaget så fjädringen verkar inte va den bästa längre. haft vagnen i 6 mån bara...

vi har satt dit ett par kabinhakar från axelbanden som vi fäster i gren remmen så skippar vi att använda sido banden, tror inte dom gör någon större skillnad?
    huvudsaken e att hon inte kan hoppa neråt i  sätet (åkpåsen) och så de e ju bara gren remmen o axel remmarna som behövs så ritter hon ju fast ganska bra iaf.

Ja han frågade mig med om jag hört det, men jag har inte hört det förut. däremot kan jag nog minnas att jag fick ha midje banden på max förra hösten/vintern på våran city cross vi hade då. Emmaljunga borde göra längre midjeband. tror inte det är någon fara om ni skippar midje banden då hon sitte ri åkpåsen.
  • gullunge1

ja men precis, vad skulle de skada o göra dom kanske 5 cm längre på varje sida. lite knasigt att när man börjar använda selen så är den utdragen till max hehe men men nu har vi löste det utan att förstöra något original=)

Tova 100317
  • stor grön drake

gnuffe knubbskrutt, 22,5 kilo och 10,5 månader (en riktig knibbis) har massor av midjebälte kvar på sin sele, och då har har han både fårskinn och åkpåse som de ska igenom. Iof en edge, men det borde ju vara samma sele på alla

• stor grön drake
    stor grön drake skrev 2010-09-28 19:58:53 följande:
    gnuffe knubbskrutt, 22,5 kilo och 10,5 månader (en riktig knibbis) har massor av midjebälte kvar på sin sele, och då har har han både fårskinn och åkpåse som de ska igenom. Iof en edge, men det borde ju vara samma sele på alla
    22??? 11,5 kilo ska det vara...
  • mamma på vift
    t0va skrev 2010-09-28 18:54:01 följande:
    Ryggen är ca 30cm bred, 40cm hög och sitsen är ca 25cm djup. För jag antar att det är samma sits som på nitron. 
    Tack så jätte mycket!!!
    Home Is Where The Heart Is
  • mammaveronica77
    stor grön drake skrev 2010-09-27 21:49:03 följande:
    skulle igår piffla lite på jet sittdelen medans mannen körde hem sonens gudfar. Tänk er mannens min när han kom hem (jag skulle bara surra fast knäbygeln med ståltråd där låsningen var borta) och jag ahr plockat ner den i beståndsdelar, dvs skruvat bort allt som går, enbart popnitarna var orörda. Fördelen med en beggad vagn är att man inte behöver oroa sig för att förstöra så inte garantin gäller
    fixade det krånglande easyfix fästet (enkelt) samt upptääckte varför den tippade.Bände lite där, så nu funkar liggläget (gjorde det före med) samt viloläget (det trillade ner till ligg) medans sittläget inte funkar och inte gjorde det innan heller, men en vända till svärfar och hans svets borde kunna ordna det
    Tycker att duoliften passade acceptabelt i jetten, men får se hur vi gör, kanske bökar dit fårskinnet istället senare.

bytte "kläder" på edgen, tillbaka till strike, och det tar verkligen emot att använda edge orginal footsacken, den är ju bara sladdertyg. Är den ens i protex som resten av vagnen? känns inte så... Och vindkanten är så löjligt låg. Hoppas jag blir nöjd med dark gray footsacken till jetten  så kan han få sova i den på dagis istället.
    Jag hade en city jet för ett tag sen, det där med sittläget gjorde att jag gav upp den... Den där kuggen för sittlägetknäcks om man inte har vagnen i liggläge när man fäller ihop den... Skitkonstruktion så att säga. Jag älskade vagnen, men det där blev för mycket att komma ihåg för min mjuka ammningshjärna *lol*, mannen svetsade den titt som tätt. Droppen blev en dag när jag anlände till köpcentrat, endast liggläget funkade... Mannen lagade och sen blev det blocket för min fina city jet i färgen elk,,,, Snyft...
  • stor grön drake
    mammaveronica77 skrev 2010-09-28 20:04:40 följande:
    Jag hade en city jet för ett tag sen, det där med sittläget gjorde att jag gav upp den... Den där kuggen för sittlägetknäcks om man inte har vagnen i liggläge när man fäller ihop den... Skitkonstruktion så att säga. Jag älskade vagnen, men det där blev för mycket att komma ihåg för min mjuka ammningshjärna *lol*, mannen svetsade den titt som tätt. Droppen blev en dag när jag anlände till köpcentrat, endast liggläget funkade... Mannen lagade och sen blev det blocket för min fina city jet i färgen elk,,,, Snyft...
    Aha, var det därför undrade oxå hur en unge kunde väga så mycket att det skulle ge sig. Är det pga chassit, dvs är det samma problem om man har den på ett annat chassi?

Jag frågade ju för ett tag sen om ozone tillbehör till jetten, för en väninnas räkning. När jag frågade om deras sittdel hade samma fel, så visade det sig att det hade den, och de visste inte hur det blivit så, men antagligen så visste de väll inte heller om det med fällningen.
    Men hon har börjat fundera på att köpa en ozone istället, och undrar nu om jet klädseln passar på den för tydligen vill inte maken ha annat än en svart vagn, medans hon gärna skullle ha lite färg, och skulle svarta jet klädseln passa så skulle ju problemet vara ur världen

Så, passar en city jet klädsel på en ozone?
  • FridaLee
    stor grön drake skrev 2010-09-28 19:58:53 följande:
    Undra om det är olika selar då för såg ju hennes selar idag och de var korta när åkpåsen var i. Ska mäta Edgens och cross selen i morrn.
  • Zelmilainen
    gullunge1 skrev 2010-09-28 19:25:37 följande:

det står tydligt att man ej ska hänga skötväskor på styret på el (de flesta andra vagnar med tror jag). jag skulle nog med vilja ha den där. men om de kan härröra problem (om man lämnar in den) till att man hängt skötväskan på styret så har jag hört att det inte går på garantin...
    det bidde inget av det...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5