• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • FridaLee
    agustina skrev 2010-10-10 20:40:58 följande:
    Kan ju ha blivit någon avbokning också om du har turSkrattande. Hoppas!!
    Ja hoppas det!
  • Sissi82

måste bara säga att jag är såååå nöjd med min  scooter! och förutom mina tidigare urbanjungles´s har jag aldrig varit så nöjd med en vagn!

och jag har haft uppåt 12st! den ni!

Mamma till två prinsessor♥
  • Madebyday

Godmorgon!
    Varje dag, samma sak...sambon ska upp o jobba och jag vaknar när alarmen tjuter...vaknar och bli klar vaken, ingen större idé att försöka somna om. Detta resulterar i att jag går upp och äter frukost, tråkigt att inte kunna sova på morgonen (nu när man kan passa på) fördelen är väl att man förhoppningsvis får något gjort dessa dagar.
    Visst är det skönt att veta att jag FÅR gå hemma (HP) men vad lätt det är att bli rastlös.
    Men idag bär det av till IKEA Skrattande Och det är inte tråkigt någonstans!!!

Tänkte jag skulle berätta att den där handtagsväskan som TinkyWinky har på sin Nitro (bild i BT) fanns på Babyproffsen, i Eskilstuna. Och där fanns både den längre och den korta.
    Det var Momster som var först ut att fråga var hon köpt den och kostade 130 kr.
    Hoppas ni hittar och får tag på en sån, ni som vill ha en.
    För den verkar sjukt smidig!!

MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Mrs girl
    Madebyday skrev 2010-10-11 07:04:58 följande:
    Tänkte jag skulle berätta att den där handtagsväskan som TinkyWinky har på sin Nitro (bild i BT) fanns på Babyproffsen, i Eskilstuna. Och där fanns både den längre och den korta.
    jag googlade lite och hittade på den på denna sida också, blir ungefär samma pris med frakten.
    http://leksaker.toyland.se/sv/product/22051
    Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • ängeln83

Åh vad jag är sugen på en Scooter igen, har en Ozone nu som jag är tok nöjd med, emellanåt, den ergonomiska sittdelen var verkligen kanon då dottern var mindre, nu är hon snart 1 år, funkar kanon när hon sitter upp men hon gillar inte att sova i den, max 10 minuter sen vaknar hon och börjar krångla.

Dock vill jag gärna ha henne mot mej ett tag till, vaaaarför kan dom inte göra Scootern med vändbar sittdel för?
    Har haft 3 Scootrar tidigare till sonen som jag varit super nöjd med.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • zuperduperme

är så irriterad. vi skulle få våran scooter v 41. ringde till våran affär i fredgas. då hade ALLA scooter kommit utom MIN. börjar bli lite lätt stressad då svägerskan som ska ha vår nitro har bf på lördag.

• Guld gossarnas Super Mamma

Har dom gjort om chassit på nyaste scootern? alltså,är bågen över benen lika låg nu som på de första 2,0?Bågen var ju tok låg,trångt att få ner barn och åkpåse,så var det ju inte innan på scootrarna...

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • momster
    Madebyday skrev 2010-10-11 07:04:58 följande:
    Godmorgon!

Tack så jätte mycket, tyverr har vi ca 20 mil till eskilstuna ¨å blir nog en från nätet om dfet blir nån, köpte ny skötväska nyligen så den får duga ett tag iallafall annars blir gubben tokig.
  • myran82

Puffar lite för min tidigare fråga ang om man ska impregmera vagnsklädslen efter tvätt & med vad?

Tacksam för svar-.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5