• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • spratteldockan
    svea87 skrev 2010-12-06 17:13:07 följande:
    Okej jag får göra det. har fått bilder på den kan lägga in sen ikväll :D
    Jag hann se bilderna innan de försvann. Nån som vet varför de försvinner förresten? Tyckte det var en fin vagn, men det är klart att det är svårt att se om den är solblekt på ett kort.

Vad gav du för den och vilken årsmodell är det?

Funderar på att köpa en extravagn och har då fastnat för Edge sportchassi eftersom den har rejäla luftdäck och svängbart styre. Saknar det på min gamla Crescent Classic som pajade.

Jag vet att många här stör sig på varukorgen men annars? Synpunkter?
  • annakohler
    t0va skrev 2010-12-07 12:40:18 följande:
    Jadu det är en bra fråga... jag har någon sjukdom man inte riktigt vet vad det är. Blivit bollad runt i vården i 3år och precis när jaghittade en bra läkare och skulle börja utreda så blev jag gravid. Så vi ska börja nu efter nyår. Men mina muskler är svagare än normalt och jag har ofta massa smärta. Så inomhus går jag och efter förlossningen har jag så mycket mindre ont och rör mig bättre. :D

Så vagnen är min rullator nu.

Lyckades skruva på bågen, gick med en annan skruvmejsel. 
    okej,, förlåt att jag frågade blev bara så nyfiken
  • stor grön drake
    spratteldockan skrev 2010-12-07 12:56:02 följande:
    förutom varukorgen är det en underbar vagn! Kolla teleskophandtaget dock, det börjar glappa på vissa äldre exemplar.
  • FridaLee

Nu har jag beställt vagn!! Blev city cross med city korg i färg pro coffee. Hade först tänkt ta en annan färg på city korgen för att inte trötna men svårt att matcha tillbehör om man har två olika färger.

• spratteldockan
    stor grön drake skrev 2010-12-07 17:27:16 följande:
    förutom varukorgen är det en underbar vagn! Kolla teleskophandtaget dock, det börjar glappa på vissa äldre exemplar.
    Ok, ska åka och kolla på den nu. Det är en -08:a så den borde vara fräsch. Gummidäck åldras ju rätt fort också så jag vill inte köpa för gammalt av den anledningen med. Drygt om det blir punka.

Det blev lite fel förut. Det var Crescenten som HADE luftdäck och svängbart styre.

Åhå, känner mig lite knäpp som köper en till vagn så snabbt. Men man kan aldrig ha för många vagnar eller hur? Skrattande
  • svea87
    FridaLee skrev 2010-12-06 18:45:56 följande:
    Liggdelen ser fräsch ut men är sittdelen solblekt? ser lite dassig ut men kan vara bilden som gör det också.
    Jo hon sa det att sitt delen är lite solblekt.. men det e svårt att se på kortet.... Så vi får se va hon säger för pris....
  • svea87
    spratteldockan skrev 2010-12-07 12:56:02 följande:
    Jag hann se bilderna innan de försvann. Nån som vet varför de försvinner förresten? Tyckte det var en fin vagn, men det är klart att det är svårt att se om den är solblekt på ett kort.

Vad gav du för den och vilken årsmodell är det?

Funderar på att köpa en extravagn och har då fastnat för Edge sportchassi eftersom den har rejäla luftdäck och svängbart styre. Saknar det på min gamla Crescent Classic som pajade.

Jo jag vet hon sa att sittdelen är lite solblekt har ju inte sett den irl än så får se. Har inte köpt den än Vill se den först och hon har inte satt något pris än så allt beror på om hon ger ett bra pris. Vad hade ni gett för den som max? Jag lägger in dem i mitt album också om ni inte ser bilderna här.
  • TildePetra

Åh är så himla glad, fyndade en citykorg på blocket för endast 400.-.  Hur fin som helst...

Hur skulle ni bädda i den? Bara åkpåse eller med fäll och filtar? Kan väl lägga till att vi bor i södermanland.

• t0va
    TildePetra skrev 2010-12-07 18:53:31 följande:
    Åh är så himla glad, fyndade en citykorg på blocket för endast 400.-.  Hur fin som helst...

Hur skulle ni bädda i den? Bara åkpåse eller med fäll och filtar? Kan väl lägga till att vi bor i södermanland.
    Fäll och filt kör vi i östergötland och beibs har det jättevarmt medans jag har frusit trots underställ och varma kläder. Åkpåse känns som om det blir stort, små barn gillar ju ofta när de blir omstoppade. 
  • BeautifulFlower

Idag bokade jag en city cross i färgen celebration creme :)
      Någon mer än jag som har en?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5