• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Zelmilainen
    svea87 skrev 2010-12-04 22:41:12 följande:
    Nu har jag pratat med min kompis och hon ska sälja sin vagn. En Emmaljunga  duo edge : )
    Tänkte passa på om hon ger ett bra pris det kan vi tjäna på. Nån som har något att säga om den? nPosotivt negativt? : )
    alldeles för stor och otymplig och tung för att jag ska gilla den *L* men det beror ju på vilka behov man har.
    nehepp...
  • svea87

okej... Ja jag ska ju titta på den innan jag köper den så vi får se hur jag känner då måste ju provköra först : )

• stor grön drake
    svea87 skrev 2010-12-04 22:41:12 följande:
    Nu har jag pratat med min kompis och hon ska sälja sin vagn. En Emmaljunga  duo edge : )
    Tänkte passa på om hon ger ett bra pris det kan vi tjäna på. Nån som har något att säga om den? nPosotivt negativt? : )
    Jag älskar min Edge, helt underbar vagn!
    Ska man inte hålla på och lyfta den märker man inte av tyngden, jag har aldrig upplevt den som tungkörd annat än i blötsnö/kramsnö, och då tror jag alla vagnar är det.
    Sportchassit har en nackdel i den låga varukorgen, medans vi har upplevt teleskopstyret som väldigt bekvämt (ur komfort synpunkt). Classic chassit har traditionel trådkorg och andra hjul, med det vikbara handtaget blir även den ganska liten, och vi får in våran extra vagn (ja, vi har två edge...) på längden i bilen med sittsen i rakt sittläge, handtaget fullt vikt och bromsen nere. Sportchassit kan man bara drömma om att göra så med
  • svea87

Va härligt! Jag hade inte tänkt lyfta den sådär direkt hehe. ; ) Ja det är till och med min scooter asså svår i mycket snö. Jag tror att det är en bra korg där under faktiskt det va det jag gillade för på min CC så kunde man knappt lägga varor där och la man för mycket så släpade den nästan i marken... Och på den här är det teleskop styre också :D  Hoppas den är fin också då kommer jag nog slå till faktiskt! :D

• svea87

Tydligen såg liggdelen ut som ny och hon hade köpt en ny sufflett till liggdelen för ett tag sen så man kanske gör en bra affär endå : ) Sittdelen är ju mer andvänd så vi får se.

• t0va
    tickelina skrev 2010-12-04 14:41:56 följande:
    Hmmm, jag skippade åkpåsen i lammull!

www.mirabell.blogg.se de senaste inlägget med sake rär den åkpåse jag köpt! Funkar även till nästa vinter, så då kan jag nog ha den då! Kan ju pröva mig fram.

Men om jag kör på bara lammskinnet... vad ska jag ha för täcken då?
    Igår kväll blev det en promenad i kylan, min lille vägrade sova. Han låg på lammfällen och hade pyjamas, raggsockar och mössa på sig, sen 2 fleecefiltar över sig och locket. Var ca -13 och han hade det varmt och skönt, jag däremot som hade underställ, fleecetröja och vindtäta byxor och jacka frös. Somnade gjorde han inte heller ;) 
  • Uliise
    svea87 skrev 2010-12-05 10:49:37 följande:
    Va härligt! Jag hade inte tänkt lyfta den sådär direkt hehe. ; ) Ja det är till och med min scooter asså svår i mycket snö. Jag tror att det är en bra korg där under faktiskt det va det jag gillade för på min CC så kunde man knappt lägga varor där och la man för mycket så släpade den nästan i marken... Och på den här är det teleskop styre också :D  Hoppas den är fin också då kommer jag nog slå till faktiskt! :D
    Fast har den teleskopstyre har den också sämre varukorg.

Tygvarukorg + teleskopstyre

ELLER

Trådvarukorg (i metall) + knäledshandtag

Det är så chassina är :/
    Majken 100421
  • TildePetra

Nitron gick in på längden i vår renault megane!!! Kanske inte aktuellt när man har liften i för då måste man ju pplocka bort den för att kunna fälla upp ryggstödet. Men sen när den används som sittvagn så. älskar bara den där vagnen mer och mer. Var ute idag och gick en sväng, gick hur bra som helst att köra i snömodd.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Någon som har ozone? Är ni nöjda?

• stor grön drake
    TildePetra skrev 2010-12-05 15:14:47 följande:
    Nitron gick in på längden i vår renault megane!!! Kanske inte aktuellt när man har liften i för då måste man ju pplocka bort den för att kunna fälla upp ryggstödet. Men sen när den används som sittvagn så. älskar bara den där vagnen mer och mer. Var ute idag och gick en sväng, gick hur bra som helst att köra i snömodd.
    Edge med classic chassi går in på längden i vår Megane Scenic
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5