• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Hulda09

Verkar som det blir en nitro för oss iaf sambons första svar va: vi har ju nyss köpt en....
    När jag då förklara varför jag vill ha en ny så ångrade han sig direkt o tyckte att vi ska göra det som blir bäst för dottern.
    Nu hoppas jag bara på att få tag i säljaren igen

• svea87

Hej tack för svaren : ) Våran bebis kommer ju i juni så då är det ju ingen snö ; ) Men som sagt jag går ju till sonens förskola tar typ en kvart att gå....Och jag hade ju tänkt gå dit även på vintern (har inget körkort)
    Det va därför jag undrade om nitron va lättkörd på vintern. Men jag tycker också att den verkar vara mycket lägre än CC...

• tickelina
    t0va skrev 2010-12-04 04:43:22 följande:
    I korgen klarar man sig länge med bara fällen och filt. om det nu inte är svinkallt. Blir så varm och mysigt :) 
    Med åkpåse behövs ju sen i alla fall.  Jättefin vagn. 
    Ahhh okej så det är egentligen onödigt med både fäll & påse?!

Jisses.... vet inte hur jag ska bädda :(

Trodde jag kunde ha åkpåse & fäll ( bara för folk har sagt att man ska ha fäll i botten för värmens skull.
  • t0va
    tickelina skrev 2010-12-04 12:48:47 följande:
    Ahhh okej så det är egentligen onödigt med både fäll & påse?!

Jisses.... vet inte hur jag ska bädda :(

Trodde jag kunde ha åkpåse & fäll ( bara för folk har sagt att man ska ha fäll i botten för värmens skull.
    fäll är jättebra att ha för det blir varmt och skönt, men är det inte lammskinn i åkpåsen, såg så ut. 
    När de är så små så tror jag inte åkpåse är det bästa, jag tyckte det kändes som om barnet drunknade. Den blir så tung, i alla fall den vinterfodrade vi tittade på. Vi har fällen i korgen och sen en overall på barnet, fleece eller liknande och sen fleecefilt som vi stoppar om honom och locket på det. Det blir jättevarmt och har hållt värmen på våra vinterpromenader. 

Under overallen har han bara en body och mjukisbyxor.
    Jag tror åkpåse passar bättre sen när de sitter upp och blir mer rörliga. Fast det kanske någon som har större barn kan svara på.

Men min 3.5 månaders klarar sig med fällen, overall, filt och locket. Då är det i östergötland och vi går promenader på ca 45min. Bor man där det är kallare så behövs ju mer värme.  
  • t0va

Tittade på den påsen du funderat på, det är lamull i den, så antingen kör du med fäll och filtar och locket eller åkpåse. Jag skulle valt fällen och sen köpt påse till nästa vinter. 
    Så blir det lätt att reglera värmen genom att ta av och på filten när barnet är så litet och sen ta av mer och mer ju varmare det blir. 

Har du testat hur påsen får plats i korgen? 

Det är svårt för man vill ju att de ska ligga bra, med det jag märkte var att när min liten var runt 1 månad så började han vifta och ville ha lite mer utrymme. Var då jag började känna att quadroliften blev för trång, korgen är mycket bredare. 

• eec82

har ju lovat ta bilder på min nya fina nitro, lovar de kommer e bara lite seg! Men kommer i bildtråden ikväll. =)

• tickelina

Hmmm, jag skippade åkpåsen i lammull!

www.mirabell.blogg.se de senaste inlägget med sake rär den åkpåse jag köpt! Funkar även till nästa vinter, så då kan jag nog ha den då! Kan ju pröva mig fram.

Men om jag kör på bara lammskinnet... vad ska jag ha för täcken då?

• Hulda09

Blev en Nitro för vår del också Återkommer med bilder, orkar inte just nu, men jag har provkört den hela förmiddagen o både dotter o jag är mycket nöjda. Även sambon var nöjd när vi kom hem o han också fick provköra den lite, kort o gott hela familjen är nöjda.
    Har gjort om Quadroliften till åkpåse nu och ska testa den ute sen när dottern vaknat igen o vi ska ta en promenad.

• eec82

nä min camera vill inte ta fina bilder inne... så bilderna får vänta tills vi kär ute i vintervädret... suck... blir som vagnen enbart är svartvit... inte alls lika fin... suck.

• svea87

Nu har jag pratat med min kompis och hon ska sälja sin vagn. En Emmaljunga  duo edge : )
    Tänkte passa på om hon ger ett bra pris det kan vi tjäna på. Nån som har något att säga om den? nPosotivt negativt? : )

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5