• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • pillapyret
    spratteldockan skrev 2010-12-07 18:09:44 följande:
    Ok, ska åka och kolla på den nu. Det är en -08:a så den borde vara fräsch. Gummidäck åldras ju rätt fort också så jag vill inte köpa för gammalt av den anledningen med. Drygt om det blir punka.

Det blev lite fel förut. Det var Crescenten som HADE luftdäck och svängbart styre.

Åhå, känner mig lite knäpp som köper en till vagn så snabbt. Men man kan aldrig ha för många vagnar eller hur? Skrattande
    svea87 skrev 2010-12-07 18:39:28 följande:
    Jo jag vet hon sa att sittdelen är lite solblekt har ju inte sett den irl än så får se. Har inte köpt den än Vill se den först och hon har inte satt något pris än så allt beror på om hon ger ett bra pris. Vad hade ni gett för den som max? Jag lägger in dem i mitt album också om ni inte ser bilderna här.
    Jag sålde nyss min emmaljunga mondial duo combi white leatherette. Inköpt i januari 2010 och i superskick! Den fick jag 5000 för. Men då var det ingen skötväska eller åkpåse med.
  • t0va
    annakohler skrev 2010-12-07 13:34:18 följande:
    okej,, förlåt att jag frågade blev bara så nyfiken
    Ingen fara, det är vardag nu för mig att inte fixa allt som jag gjorde förut och jag är så glad att jag har hittat några saker som hjälper mig med bebisen. Vagnen bla. kunde inte bli bättre. 

Jag testade att vinkla upp fotstödet över bågen och då sitter han helt ok, så det är ett alternativ :)  
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-12-07 22:01:09 följande:
    Jag testade att vinkla upp fotstödet över bågen och då sitter han helt ok, så det är ett alternativ :)  
    Vad bra
    Jo jag vet hon sa att sittdelen är lite solblekt har ju inte sett den irl än så får se. Har inte köpt den än Vill se den först och hon har inte satt något pris än så allt beror på om hon ger ett bra pris. Vad hade ni gett för den som max? Jag lägger in dem i mitt album också om ni inte ser bilderna här.
    kolla blocket vad de ligger på den årsmodellen i pris, så har du lite på fötterna iallafall.
  • fridajonsson
    FridaLee skrev 2010-12-07 17:54:27 följande:

Nu har jag beställt vagn!! Blev city cross med city korg i färg pro coffee. Hade först tänkt ta en annan färg på city korgen för att inte trötna men svårt att matcha tillbehör om man har två olika färger.

Varför inte en korg i Charleston?
    Har för mej att det är samma bruna i den som på Pro Coffen. Sålde en sån korg med Pro Coffe sittdel till en kund på jobbet och väskan i pro coffe passade riktigt bra med charleston korgen!

Fast nu har du ju redan köpt, men ett tips bara :)
  • spratteldockan

Åh, vad glad jag är nu! Köpte just en Edge sittvagn -08 med sportchassi i nyskick för 1500:-! Den hade vindskydd men inget regnskydd. Skadar ju inte att den matchar lillemans tvådelade overall perfekt heller, i marinblått och ljusblått.
    Iofs har jag inte sett den i dagsljus än och det är ju där man ser solblekt som är osynligt annars, men den var mkt fräsch!

Det är samma typ av vagn som Crescent Classic, men ljusår bättre! Snyggare, stabilare, smidigare och bättre kvalitet! Man får mycket vagn för pengarna! Visst, den är bred som en ladugårdsdörr, men det gör inget. Jag vill ha en rejäl traktorvagn för promenader. 

Scootern är jättefin men den får mogna i förrådet ett tag. Jag känner mig inte redo för sulky än, vill kunna ha lilleman vänd mot mig ett tag till. Men den kommer att komma väl till pass senare, är ju 100 cm lång jämfört med Edgens 90.

Scootern är förresten på service pga gnissel, så jag har fått en EM Classic Sport som lånevagn. Kan säga att Edgen med sportchassit är mkt snyggare och stabilare. Om det är nån som tvekar mellan de två.

Kanske 3000:- för liggdel+sittdel om den är yngre än två år, 2000:- om den är yngre än 3 år och 1500:- annars? Jag vet att många vill ha mer än så för sina Edge med sportchassi, men man får ju väga in skicket också och solblekt drar ju ner. 

• spratteldockan

Nu har jag lagt in bilder på bägge nyinköpta Emmaljunga-vagnarna i mitt galleri.

Egentligen totalt onödigt.. Dagis och ICA-butik finns i samma hus som jag bor i. Dit kommer jag att ta sonen i en liten paraplysulky jag fick gratis av en granne.. Barnen sover inomhus på dagis..

Återstår en promenad på lördagen och en på söndagen plus andra utflykter.. Ena vagnen får bli lördagsvagn och den andra söndagsvagn då.. Tungan ute

Men som sagt, som principsak kan man inte ha för många vagnar! Flört

• svea87

Jag såg vagnen idag med liggdelen den va jättefin-. Hon har ju köpt en helt ny sufflett till den för 2300.
    Hon ville ha 2500 för vagnen så jag kommer slå till nu vid lön. Är det ett bra pris tycker ni?

• annakohler

ja det är ett bra pris om hon köpt ny sufflet för så mycket pengar

• FridaLee
    fridajonsson skrev 2010-12-08 00:08:36 följande:
    Varför inte en korg i Charleston?
    Har för mej att det är samma bruna i den som på Pro Coffen. Sålde en sån korg med Pro Coffe sittdel till en kund på jobbet och väskan i pro coffe passade riktigt bra med charleston korgen!

Fast nu har du ju redan köpt, men ett tips bara :)
    Jo jag har sett att det är samma bruna färg, har inte tänkt på den som ett alternativ faktist. Jobbar ju själv att sälja vagnar så inga problem att byta men vet inte om jag gillar den riktigt. Men nu har jag valt en svart skip hop för den bruna var inte samma färg så kanske byter färg på korgen iaf Gillar inte riktigt det vita lädret.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5