Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise den skötväskan har jag med. Min är fullproppad med grejer och har aldrig lossnat. Det går att hänga axelremmen över styret som säkerhet.

• 2små2stora
    Vickan I skrev 2011-05-08 21:02:24 följande:
    Hej ni kunniga.

Ska beställa en classic sport med citykorg till kommande barn. Är emmaljungas ståbräda (sonen är kommer vara nästan tre när bebisen kommer) den som finns och passar till classic chassit eller finns det andra/bättre märken som fungerar? Hjulen på den brädan som hör till just classic enligt hemsidan såg så små ut?

Sedan undrar jag om ngt vet pris på deras regnskydd i klarplast?

Tack för hjälp! .
    buggyboard passar på alla vagnar tror jag. 

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora
    VäntanochLängtan skrev 2011-05-08 21:41:29 följande:
    Har idag suttit och kollat i Emmaljungas katalog för att försöka ta tag i barnvagnsköpet....

Har en fråga om det här med syskonsits till Emmaljunga. Går de bara att sätta på sittdelen på vagnarna, eller går den att sätta på en liggdel (alltså typ citykorg) också? Hoppas ni förstår vad jag menar. Hittade bara en bild på när det yngre syskonet satt i en sittdel och en syskonsits ovanpå. Men rimligtvis kommer ju det yngre syskonet behöva en liggdel när storasyskonet kommer sitta i syskonsitsen. Kanske finns nån syskonsits som passar som inte är av Emmaljungas märke, eller?

Sen en fråga till: vilka bilbarnsstolar passar att sätta på en Emmaljungavagn? Kanske varierar mellan olika modeller..På babyproffsen sa de att man bör välja vagn först och sen bilbarnsstol för att se vilka man kan ha till just den vagn man valt, om man vill kunna sätta bilbarnsstolen på vagnen.
    Tror att det är så att man få ha en lift i sittdelen när man ska ha syskonsits på vagnen. 
  • 2små2stora
    Uliise skrev 2011-05-08 13:09:27 följande:
    Nu menar jag alla NYA vagnar, typ köpt i vintras.
    Jag hittade min cerox på blocket som var köpt i  slutet på december. Det barnet måste ha varit drygt 1 år när den köptes.

• 2små2stora
    t0va skrev 2011-05-09 22:56:06 följande:
    Hur var den att åka i då, är viloläget som sitty och spider tror du? Har hittat 2st som verkar fina och funderar på ifall det är värt att åka och titta. 

Viloläget var som sittyn men det räckte för att de skulle kunna sova länge i vagen. Vi köpte den när sonen var drygt 1 år. 

Hoppas på att hitta någon fin när det blir dags för oss att byta till en mindre vagn, det är något med spidern som inte tilltalar mig.
  • 2små2stora
    t0va skrev 2011-05-10 09:46:44 följande:
    men det verkar lovande, för han kan sova i sin nitro i näst högsta sittläget också. Behövs ibland när vi åker buss och folk kommer med sina atlantångare till vagnar så vi måste trycka ihop oss. Får se vad som händer framöver, kanske kan jag tjata till mig en scooter eller liknande också, kan vara ett alternativ till citycross chassi när vi ska ut i skogen och snurra även om man kommer långt med nitron. 
    scootern vi hade var underbar att köra. Den fick åka över stock och sten
  • 2små2stora
    Madebyday skrev 2011-05-11 07:02:59 följande:
    Tack!!
    Men jag tror fortfarande på att det är en 2002, då jag kikade på "lappen" som sitter på chassit och prod nr var 0205XX. Och nånstans i tråden har jag läst att de fyra första står för tillv år och månad :)
    Är det en vagn från 02 är det inte konstigt att den inte finns med i 00 katalogerna. 

• 2små2stora
    Uliise skrev 2011-05-11 11:32:11 följande:
    Men det är samma vagn, bara olika färger.
    Var det inte färgen det handlade om??
    Uliise skrev 2011-05-10 13:04:52 följande:
    Här har jag scannat in från  Emmajungas katalog år 2000, din färg fanns inte med så den är väl antagligen en 99 eller 01

s172.photobucket.com/albums/w16/Gonatcha/?act...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5