Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Emmaljunga tråd, Vol 5

t0va skrev 2011-05-17 12:39:49 följande:
    vart bor du, kommer ni vara ute mycket osv? 

Nu var sonen visserligen några månader i vintras men han låg på fårfäll i korgen och sen hade han en tunn fleeceoverall på sig och filt över, och sen locket på korgen. Han hade det supervarmt. Det blir jättevarmt i korgen om man har locket på, kommer inte in någon vind direkt.

Fördel med overall är om man ska lyfta upp barnet så fryser de inte, nackdel är om man ska gå från vagnåkande till bil. De ska inte ha massa tjocka kläder på sig i bilstolen för då skyddar den sämre. Bättre med filtar över när man satt fast barnet.

Så då är det smart att ha åkpåse så man lätt kan lyfta upp utan att behöva kränga av en overall. Vi körde mest med åkpåse så fort sonen ville "sitta" upp eftersom vi växlade mellan vagn och bil mycket.  
    En fleeceoverall är helt ok i bilstolen
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora
    mammaveronica77 skrev 2011-05-20 08:46:44 följande:
    Undrar om någon vet varför man inte kan ha syskonsits på ceroxen... Har en helt underbar cerox i pro bordeaux som jag vill ha kvar, tänkte bara kompletera med en lift när bebis tittar ut, men så funkar det inte med syskonsitts. Shit, måste jag byta eller går det att ha det ändå? Tänkte att det kanske har med det vändbara styret att göra. Hmm, måste ju kunna köra minst två barn...
    Hur gammalt kommer syskonet att vara?
  • 2små2stora
    marla333 skrev 2011-05-20 10:14:00 följande:
    hoppas jag kan få hjälp här!
    har en emma ljunga vagn, begagnad... kan inte få ner fotsstödet, det är högst upp och jag har ingen aning hur det går att fälla ner. funderar på om nåt är trasigt eller om jag är oteknisk...
    nånsom vet? 
    Har för mig att man viker upp det lite och sedan drar ut för att kunna vika ned det.
  • 2små2stora
    UnderYtan skrev 2011-05-21 18:53:35 följande:
    Nu kommer jag med fler frågor igen men jag vill inte köpa grisen i säcken. Är 2500 kr rimligt för en scooter inköpt hösten -10. Footsack, minimizerdyna och åkpåse ingår. Säljaren skriver att den har protextyg så det borde ju vara en 2011.
    bara tillbehören kostar runt 1800kr nya
  • 2små2stora
    UnderYtan skrev 2011-05-21 20:16:38 följande:
    Jo det borde vara en rätt okej affär med andra ord. Det är min favvofärg och säljaren bjuder på frakten (bor i annan stad) så jag ska försöka sälja min Kronan vagn nu fort som fasicken.

Hoppas jag inte ändrar mig sen bara när 2012-orna kommer ut. Så det inte finns någon ännu finare färg då :-P Hehe... jag har blivit lite smått galen vad gäller att spana på barnvagnar känns det som.
    Jag tycker det, fick lite hjälp med att posta tidigare så jag han inte skriva klart.

Jag sitter och funderar på om jag ska köpa en svart footsack till min svarta cerox eller om jag ska ta en i någon färg för att liva upp vagnen lite. 
  • 2små2stora
    Uliise skrev 2011-05-21 22:36:51 följande:
    Tycker också det kan vara kul med en annan färg!
    Funderar om jag ska ta PP Lime till vagnen kanske skulle kosta på en allround åkpåse i samma
  • 2små2stora
    mammaveronica77 skrev 2011-05-23 07:10:20 följande:
    Storasyster kommer att vara 18 månader så hon behöver ju sitta och så har vi en som kommer att vara 3 när bebisen kommer. Emmaljungan kommer att vara det smidiga alternativet när vi är hemmikring, tex en tur till bussen med stora flickan som börjar skolan till hösten. För längre utflykter har vi en Phil&Ted...
    Då kommer ni ju att ha en ståbräda på vagnen så då kan du inte vända på styret så lätt i alla fall. Kolla med dem om det är för att man inte kan ha sitsen vänd från styret.  
  • 2små2stora
    UnderYtan skrev 2011-05-23 20:45:30 följande:

När började man med stänkskärmar på scootrarnas hjul? Fungerar vagnen bra utan stänkskärmarna även om det är meningen att den kanske ska ha sådana?

Jag ska köpa en begagnad scooter och något som slog mig nu är att den inte har stänkskärmar. Frågade säljaren om hon hade några men det har hon inte. Hon säger att hon har köpt den hösten 2010 och att den har protex tyg. 

Trodde att det bara var 2011 års scootrar som har protextyg men på bilder så har ju de stänkskärmar därav mina funderingar.

Men i vilket fall kanske det är ett bra pris ändå. Vagn+vinteråkpåse+Footsack+Sittdyna (och regnskydd) för 2500 kr. Hon betalar frakten till mig (bor i annan stad)

Är det en scooter 2.0 så har de stänkskärmar.
  • 2små2stora
    UnderYtan skrev 2011-05-25 08:39:17 följande:
    Vad tror ni om att ha en pp-pink footsack till en svart Ozone? Jag har en svart Ozone som jag har en minimizerdyna i, i den färgen nämligen. Vill liva upp det svarta. Men det kanske ser galet ut? Finns ju aldrig någon ute i butiken heller att klämma och känna på så jag kan inte prova där. Tänkte att det smälter in då med svart vagn, rosa dyna och rosa footsack.
    Jag funderar på en sådan kombination fast limegrönt
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5