• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • älskarlivet81
    Mammiztill2 skrev 2011-01-04 10:32:38 följande:
    Vad för ligg del rekommendera ni man köper då man får bebis i mitten av Juni?
    Vår bebis föddes i början av juni och vi hade en quadrolift, det funkade utmärkt trots värmen!
  • Uliise
    Mammiz81: Absolut City korgen, barnet kommer högre upp, får mer plats och så blir vagnen lättare. Bara några av fördelarna.

Majken 100421
  • älskarlivet81
    Uliise skrev 2011-01-04 11:01:03 följande:
    Mammiz81: Absolut City korgen, barnet kommer högre upp, får mer plats och så blir vagnen lättare. Bara några av fördelarna.
    Fast det beror på vilka behov man har. Vår tjej låg bara ner 5 månader, sen hade vi fått plocka undan liggdelen och ändå köpa en åkpåse. Nu kunde vi göra om liften till åkpåse.

Sen har man litet bagageutrymme får man kanske ta av liggdelen varje gång man ska ha in vagnen i bilen. Vi hade inte fått plats med liggdelen också i bagageutrymmet i alla fall. 
  • enlitenbitkaka
    Mammiztill2 skrev 2011-01-04 10:32:38 följande:
    Vad för ligg del rekommendera ni man köper då man får bebis i mitten av Juni?
    Jag hade valt en citykorg Stor, rymlig och luftig! Kan ju själv föreställa dig hur det skulle kännas att ligga nerklämd i en trång, stoppad lift mitt i sommaren! Men det är bara jag det....och vi kommer använda vår vagn MYCKET dagligen.
    Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • MammaTillFelicia
    Uliise skrev 2011-01-03 22:33:48 följande:
    Cross way är föregångaren till City Cross, skulle inte säga att det är lyxigare. Själv skulle jag inte köpa ett som var defekt, men det är ju jag.
    Jo, tänkte att smart var väl en "budget" variant, och därför är kanske crosswayen är bättre...vet egentligen inte vad det är för skillnad på dem?  defekten var att knappen där man ställer höjden på handtaget hade lossnat, så det borde ju gå att fixa!
    Så crosswaychassi  från 2005 (känns lite gammalt, eller??) eller smartchassi från 2008, (utan ena ploppen där man ställer höjden på handtaget)? 
  • t0va

Beror lite på men vi köpte quadroliften och jag är inte nöjd, när sonen var ca 3månader så köpte vi en begagnad korg. Visserligen är den inte väldigt använd för vi köpte en ergonomisk sittdel också, föregångaren till ozone. Så sonen satt/halvlåg mest i den delen men när han skulle sova under promenaden så hade vi korgen och den är lätt så vagnen blir superlätt, barnet kommer lite högre upp men framförallt är den större. 

Vi fick i mitten av augusti och när det blev kallare ute och sonen blev större så tyckte jag liften blev trång främst vid axlarna. Han ville gärna vifta med armarna och röra sig lite och det blev svårt.

Så hade jag vetat vad jag vet idag skulle jag köpt en begagnad korg eftersom den ändå används så kort tid och sen åkpåse senare om det behövs. Jag tycker quadroliften är dyr och otymplig och var bara bra de första 3månaderna. Nu har vi inte använt den speciellt mycket eftersom våran son inte sitter bra i sittdelen till nitron, men jag tror inte vi kommer använda liften som åkpåse utan har köpt en annan mjukare åkpåse.  

• Tjatte

Citykorg eftersom den är rymligare och därmed svalare på sommaren.

FML
  • Mammiztill2

En dum fråga:

Vad är skillnaden på en Hård lift och en City korg?

Såg i Emmaljunga katalogen nu
    där skrev de att de finns City korg, Hårdlift och Quadrolift

• t0va

Citykorg är en del som du sätter på chassit istället för sittdelen. Hårdlift är en lift som man lägger I sittdelen, så det blir lite mindre plats och man måste ha sittdelen att släpa på. Quadroliften är en mjukare lift som man också måste ha i sittdelen eller i citykorgen. 

• enlitenbitkaka
    Mammiztill2 skrev 2011-01-04 14:58:02 följande:
    En dum fråga:

Vad är skillnaden på en Hård lift och en City korg?

Såg i Emmaljunga katalogen nu
    där skrev de att de finns City korg, Hårdlift och Quadrolift
    Hårdliften lägger du i sittdelen, precis som quadroliften. Citykorgen sätter du direkt på chassit, när bebisen är runt halvåret eller äldre byter du ut den mot sittdelen.
    Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5