• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Mammiztill2

Okej tack så mycket för er hjälp med alla mina frågor

• Tjatte

Nu har jag ändrat vagnbeställningen! Har bokat en Ozone PP röd, istället för Bordeaux, och en citykorg i White Leatherette. Tror det kommer bli såååå fint med vit korg till det svarta chassit. Nu kan sladdisen få komma .

FML
  • fridajonsson
    MammaTillFelicia skrev 2011-01-04 12:25:57 följande:
    Jo, tänkte att smart var väl en "budget" variant, och därför är kanske crosswayen är bättre...vet egentligen inte vad det är för skillnad på dem?  defekten var att knappen där man ställer höjden på handtaget hade lossnat, så det borde ju gå att fixa!
    Så crosswaychassi  från 2005 (känns lite gammalt, eller??) eller smartchassi från 2008, (utan ena ploppen där man ställer höjden på handtaget)? 
    Har knappen lossnat måste du byta hela "vikleden" och dom rekomenderar från Eljunga att man då ska byta båda.
    Varför vet jag inte men det var det svaret jag fick när jag hade en kund med en knapp som trillat bort.

Så kolla med din butik vad det tar för det då de brukar tillkomma arbetskostad.
  • eec82

Å måste nu säga att efter ha kört lillen i nitron samt haft den med syskonsits att jag äslar den fortfarande. Även fast det är vinter och oplogade vägar, men absolut bästa vagnen för mig. Ok cc hade varit att föredra utomhus just nu men överlever. Syskonsitsen bra mycket bättre än jag trodde, samt att sonen tycker det är kul att få sitta så högt upp och titta på allt, nå alla hissknappar mm. =)

Om jag skulle valt mellan lift el city korg å inte behövt som jag nu har syskonsitsen, så hade valet varit så enkelt! Hade enbart blivit en city korg. Vagnen blir ju så mycket lättare med den. Å lätt att packa med varor under å alla blöjpaket då man handlar.. =)

Tcker liften är trång å knölig. Men bebisen trivs i båda lika mycket just nu då han är så liten fortfarande.
    Men hoppas jag kan få sonen mot våren att vilja åka på ståbrädan istället så jag får ha liggkorgen då.

• Mammiztill2
    Tjatte skrev 2011-01-04 15:58:28 följande:
    Nu har jag ändrat vagnbeställningen! Har bokat en Ozone PP röd, istället för Bordeaux, och en citykorg i White Leatherette. Tror det kommer bli såååå fint med vit korg till det svarta chassit. Nu kan sladdisen få komma .
    MIn man var sugen på en den vita med, men sen då jag såg de svarta chassit så skulle ja nog vilja ha de svarta i stället för det vanliga. men då fanns de väl bara 3 färger att välja mellan för att få de svarta?!
    När har du BF?
  • Tjatte
    Mammiztill2 skrev 2011-01-04 16:37:07 följande:
    MIn man var sugen på en den vita med, men sen då jag såg de svarta chassit så skulle ja nog vilja ha de svarta i stället för det vanliga. men då fanns de väl bara 3 färger att välja mellan för att få de svarta?!
    När har du BF?
    Jo, men det är svart chassi jag har köpt, med sittdel PP Red plus en White Leatherette citykorg. Man hade inte många färger att välja på för att få det svarta chassit, bara 4 st och endast PP med det där märket på suffletten (som jag iofs inte gillar men kan stå ut med).

BF är 11/4 så det är långt kvar! Har bokat vagnen med hämtning den 20/3. Den är säkert klar innan dess men det kan vara skönt att ha den hemma i god tid.
    FML
  • MammaTillFelicia
    fridajonsson skrev 2011-01-04 16:08:54 följande:
    Har knappen lossnat måste du byta hela "vikleden" och dom rekomenderar från Eljunga att man då ska byta båda.
    Varför vet jag inte men det var det svaret jag fick när jag hade en kund med en knapp som trillat bort.

Så kolla med din butik vad det tar för det då de brukar tillkomma arbetskostad.
    jaha, tänkte att man kanske kunde fixa nåt själv (eller ens händiga make).. men det såg ut att vara i rätt bra höjd nu.... ååhh vad svårt! Kan inte bestämma mig! =)
  • Fru T
    MammaTillFelicia skrev 2011-01-04 20:17:39 följande:
    jaha, tänkte att man kanske kunde fixa nåt själv (eller ens händiga make).. men det såg ut att vara i rätt bra höjd nu.... ååhh vad svårt! Kan inte bestämma mig! =)
    ett tips är ju att du ber dom mäta vilken höjd styret är på från marken. Sen åker du till butik, ställer in styret i den höjd du tycker känns bra å så mäter du där med. Blir det typ samma mått så är det ju bara att köra ;)
  • Bobbylina

Hej!

Tänkte höra med er proffs! Är 3700kr rimligt att betala för en begagnad nitro 2010? endast sittdel.

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • älskarlivet81
    Bobbylina skrev 2011-01-05 09:39:29 följande:
    Hej!

Tänkte höra med er proffs! Är 3700kr rimligt att betala för en begagnad nitro 2010? endast sittdel.
    Det tycker inte jag riktigt.. Vi betalade 4990 för en helt ny när vi köpte förra året..
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5