• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise
    MammaTillFelicia skrev 2011-01-03 21:47:51 följande:
    jag har en edge med jättehängigt chassi och nu har jag hittat ett crosswaychassi från 05 och ett smartchassi från 08-dock med defekt handtag som inte går att ställa (kanske går att laga?) och vet inte vilket jag ska satsa på.. måste få dem skickade så jag kommer inte kunna kolla innan. Vilket skulle ni valt? Ett nyare men delvis trasigt, eller ett äldre men helt?
    är crossway chassit "lyxigare"?
    HJÄLP! =)
    Cross way är föregångaren till City Cross, skulle inte säga att det är lyxigare. Själv skulle jag inte köpa ett som var defekt, men det är ju jag.
    Majken 100421
  • Uliise

Har kikat i bildtråden, vad snyggt Bright blue och Royal blue kompletterar varandra snöflinga

Majken 100421
  • Mammiztill2

Hej!

Undrar ni som har ozon och vad de heter svängbara hjulen, nu när vi har haft och har så mycket snö
    Hur har de gått för er att vara ute då med vagnarna?

Sen undrar är de någon som har erfarenhet av VIT läderklädsel till liggdel?

3:e frågan, Svarta modellen, har ni upplevt att den har hunnit bli solblekt ?

• t0va
    Mammiztill2 skrev 2011-01-03 22:59:45 följande:

Hej!

Undrar ni som har ozon och vad de heter svängbara hjulen, nu när vi har haft och har så mycket snö

Jag har ett nitrochassi och det har faktiskt gått bättre än jag befarade i snön. Vi har inte gått några jättepromenader men det har funkat både i nysnö och lite modd även om det blir att ta i lite i modden. Värst är på parkerinsplatser där det frusit under så snön är som sand. 

Vi har inte låst hjulen utan kört på som det är, så jag är mycket nöjd med snöegenskaperna. Såg en bugaboo när vi var ute sist och den hade stora problem att ta sig fram där våran nitro gick fint. Så de ändå rätt så stora och breda småhjulen går fint i snö. 

Vi funderade på att köpa ett begagnat chassi med 4 lika stora hjul att ha nu på vintern, men den tanken la vi nr rätt fort efter att vi provkört i snön. Kanske finns behovet om man går ofta och långt där det inte är plogat. 
  • Mammiztill2
    t0va skrev 2011-01-03 23:33:50 följande:
    Jag har ett nitrochassi och det har faktiskt gått bättre än jag befarade i snön. Vi har inte gått några jättepromenader men det har funkat både i nysnö och lite modd även om det blir att ta i lite i modden. Värst är på parkerinsplatser där det frusit under så snön är som sand. 

Vi har inte låst hjulen utan kört på som det är, så jag är mycket nöjd med snöegenskaperna. Såg en bugaboo när vi var ute sist och den hade stora problem att ta sig fram där våran nitro gick fint. Så de ändå rätt så stora och breda småhjulen går fint i snö. 

Vi funderade på att köpa ett begagnat chassi med 4 lika stora hjul att ha nu på vintern, men den tanken la vi nr rätt fort efter att vi provkört i snön. Kanske finns behovet om man går ofta och långt där det inte är plogat. 
    kej där ser man.
    ja tyckte den var enkelt att vrisa o så i butiken,
    samtidigt har jag dåliga erfarenheter av vår gamla Herqules Razor spinn 8 som vi hade, och då hade vi ändå inte så mycket snö som på dessa 2 sista åren..

tycker de verkar så svårt med vagnar
  • TildePetra
    Mammiztill2 skrev 2011-01-03 22:59:45 följande:

Hej!

Har också en nitro och är mycket nöjd med den. Har varit ute på rätt mycket långpromenader och vagnen har varit med när vi varit ute och åkt pulka i skidbacken här i Eskilstuna. Har inte varit några problem alls faktiskt, är lite förvånad själv... :) 
  • Hulda09

Har också en nitro som jag är förvånad över hur bra den är i snön. Bor i Sthlm o använder vagnen varje dag vilket funkar fin fint. Det är värre att köra scoootern nu tycker både jag o sambon för den glider bara i sidled utan att få fäste ordentligt.

• Mammiztill2

Vilka positiva omdömmen den får. Lite paff, men glatt överraskad. Vi har haft väldigt mycket snö långt ner i skåne och fått börja fundera så man kommer fram. Men hur är en Nitro Om man vill gå i skogs miljö?, typ sån terräng om man går runt sjöar, gräs mattor, grus gångar. Hur upplever ni de är att komma emellan i lite trånga butiker? Vad väger er vagn med ligg / sitt del? Förlåt för alla mina frågor men känns bra att fråga ER som har dessa vagnar som faktiskt använder dem varje dag än de i butiken.

• älskarlivet81
    Mammiztill2 skrev 2011-01-04 10:15:52 följande:
    Vilka positiva omdömmen den får. Lite paff, men glatt överraskad. Vi har haft väldigt mycket snö långt ner i skåne och fått börja fundera så man kommer fram. Men hur är en Nitro Om man vill gå i skogs miljö?, typ sån terräng om man går runt sjöar, gräs mattor, grus gångar. Hur upplever ni de är att komma emellan i lite trånga butiker? Vad väger er vagn med ligg / sitt del? Förlåt för alla mina frågor men känns bra att fråga ER som har dessa vagnar som faktiskt använder dem varje dag än de i butiken.
    Vi har inte heller haft några större problem med snön, inte mer än någon annan som kör vagn i alla fall..

Tycker nitron även funkar i skogen etc.. Den funkar över allt helt enkelt :)

Att gå i affärer är rena drömmen! Man kan köra med en hand, behöver inte trycka ner vagnen för att svänga den. 

Vet inte vad vagnen väger, men inte överdrivet mycket. Vi hade dock ingen liggdel utan hade en quadrolift i sittdelen.
  • Mammiztill2

Vad för ligg del rekommendera ni man köper då man får bebis i mitten av Juni?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5