• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    Tjatte skrev 2010-12-30 15:18:53 följande:
    Hallå i tråden, får man kika in med en fråga? Jag har precis bokat en Ozone City till min lilla sladdis som kommer i april. Vi tänkte köpa ett beggat babyskydd med adapter att klicka på chassit, och som jag har förstått det passar Britax BabySafe. Men är det skillnad på årsmodellerna? Hur gammalt babyskydd kan man köpa?
    sök på t0va's inlägg, hon hade en grundlig genomgång tror jag, eller var det någon annan? Iaf någon i tråden som butiken sa fel till, så de köpte fel, men det fanns tydligen extra adapterfästen att köpa så det ffunkade endå.
  • lilla snöflingan
    Tjatte skrev 2010-12-30 15:18:53 följande:
    Hallå i tråden, får man kika in med en fråga? Jag har precis bokat en Ozone City till min lilla sladdis som kommer i april. Vi tänkte köpa ett beggat babyskydd med adapter att klicka på chassit, och som jag har förstått det passar Britax BabySafe. Men är det skillnad på årsmodellerna? Hur gammalt babyskydd kan man köpa?
    Britax babysafe plus passar endast om man köper till en extra adapter (utöver den som man sätter på vagnen). Se inlägg 140 i bildtråden.

Det babyskydd som passar på adaptern (förutom emmaljungas egna) är Britax Babysafe plus SHR.
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2010-12-29 23:34:18 följande:
    Ja! Jag skrev förresten fel. Jag menar bright blue, blandar alltid ihop namnen
    Ja jag tänte väl att cobalt var 07:a, nernördad i färger som man är

Såg förresten en City Jet i Cobalt blue på vårt babyproffsen idag, de hade en City korg i Speed blue också. Lite kul när gamla färger finns kvar kan jag tycka ändå.
    Majken 100421
  • Tjatte
    lilla snöflingan skrev 2010-12-30 19:06:43 följande:
    Britax babysafe plus passar endast om man köper till en extra adapter (utöver den som man sätter på vagnen). Se inlägg 140 i bildtråden.

Det babyskydd som passar på adaptern (förutom emmaljungas egna) är Britax Babysafe plus SHR.
    Ok, tack för den infon . Det finns alltså två Babysafe, det hade jag inte sett.
    FML
  • Becca1986

tjoho, är helt ny i tråden. Efter att ha kollat på hundra vagnar (känns det som) så känns emmaljunga nitro city helt rätt. Men är det någon som har en sådan som kan berätta lite om den? För och nackdelar? Jag har varit helt inne på en trehjuling innan, men dock känns de flesta lätt ostabila så vill nu ha en fyrhjuling med svängbara framhjul. Vad är den största skillnaden mellan ozone och nitro? Ser ju att de ser lite olika ut, men funktionsmässigt..? Går det att ha ståbräda till nitro cityn? Dottern kommer vara 2,5 ca när syskonet kommer så en ståbräda tror jag är bättre än en syskonvagn. Hittade något test och då fick nitron rätt bra betyg, men så svårt att veta, känner ingen som har en sådan heller så vill gärna höra om era erfarenheter. Tack.

• Zelmilainen
    Becca1986 skrev 2011-01-02 13:49:50 följande:
    tjoho, är helt ny i tråden. Efter att ha kollat på hundra vagnar (känns det som) så känns emmaljunga nitro city helt rätt. Men är det någon som har en sådan som kan berätta lite om den? För och nackdelar? Jag har varit helt inne på en trehjuling innan, men dock känns de flesta lätt ostabila så vill nu ha en fyrhjuling med svängbara framhjul. Vad är den största skillnaden mellan ozone och nitro? Ser ju att de ser lite olika ut, men funktionsmässigt..? Går det att ha ståbräda till nitro cityn? Dottern kommer vara 2,5 ca när syskonet kommer så en ståbräda tror jag är bättre än en syskonvagn. Hittade något test och då fick nitron rätt bra betyg, men så svårt att veta, känner ingen som har en sådan heller så vill gärna höra om era erfarenheter. Tack.
    nitro och ozone har samma chassi, men olika sittdelar. nitro en vanlig och ozone en ergonomisk. nitro kan du ha lift i, inte i ozone. ja det går att ha ståbräda till.
    nehepp...
  • Salamina
    Becca1986 skrev 2011-01-02 13:49:50 följande:
    Om det inte skulle funka för din dotter, så kan man köpa till en syskonsits och montera på först. Det ska vi ha innan det blir dags för ståbräda här. Min dotter kommer visserligen"bara" var 22 mån när syskonet kommer, och är ännu lite liten för ståbrädan.
    Mamma till Sibelle 090316, en ny liten krabat på väg med BF 110117
  • Zelmilainen
    Salamina skrev 2011-01-02 14:06:18 följande:
    Om det inte skulle funka för din dotter, så kan man köpa till en syskonsits och montera på först. Det ska vi ha innan det blir dags för ståbräda här. Min dotter kommer visserligen"bara" var 22 mån när syskonet kommer, och är ännu lite liten för ståbrädan.
    att tänka på bara är att syskonsitsen enbart är för max 15kg.
    nehepp...
  • Becca1986

oki tack för era svar. =) Ja hon väger 14 nu så en sits är väl inte att tänka på, men tror hon fixar att stå, hon går oftast med oss nu så länge det inte är för långt, går hellre jämte vagnen och håller i än sitter i den. Men med en ståbräda vet man vart man har henne i alla fall då hon är ganska livlig och far runt överallt. :P

• Zelmilainen
    Becca1986 skrev 2011-01-02 14:37:22 följande:
    oki tack för era svar. =) Ja hon väger 14 nu så en sits är väl inte att tänka på, men tror hon fixar att stå, hon går oftast med oss nu så länge det inte är för långt, går hellre jämte vagnen och håller i än sitter i den. Men med en ståbräda vet man vart man har henne i alla fall då hon är ganska livlig och far runt överallt. :P
    ni kan ju köpa sjal eller sele med och om stora tjejen blir trött kan ni ju sätta henne i vagnen och ha den lilla i sele/sjal...
    nehepp...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5