• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-01-07 12:47:39 följande:
    Tycker min city cross går trögt i snön. Är det ngn mer än jag som tycker det?
    Japp, jag hatar de punkteringsfria hjulen, de är så himla breda! Hade älskat om man kunde haft lufthjul på City Crossen...
    Majken 100421
  • älskarlivet81
    IsaViolia skrev 2011-01-07 11:55:21 följande:
    Älskarlivet: ja, men vilken av alla modeller skulle ni här rekomendera?
    Jag rekommenderar nitro city, men den har två svängbara hjul där fram.
  • Uliise
    IsaViolia skrev 2011-01-07 11:55:21 följande:
    Älskarlivet: ja, men vilken av alla modeller skulle ni här rekomendera?
    Om jag skulle rekomendera en med fyra fasta hjul skulle jag välja en Classic sport med en city korg till om man ska ha den till en bebis. Den har - till skillnad från City crossen - lufthjul vilket är GULD värt på vintern, liggdelen är dessutom mindre än den som tillhör Edge/Mondial så den blir inte lik otymplig.

Majken 100421
  • Viktorsmamma2010

Hej alla emmaljunga fans. :D
    jag har oxå en emmaljunga, älskar dom vagnarna.
    har en fråga: jag har en quadrolift som jag tänkte använda i city crossen som en åkpåse, men känns som d blir väldigt trångt!
    förstår att man ska ta av bottenplattan och huvuddelen men tycker endån d ser väldigt trångt ut. ska d vara såhär???
    känner mig inte alls nöjd med quadroliften :S
    tips hjälp mottages gärna

• älskarlivet81
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-01-07 18:48:03 följande:
    Hej alla emmaljunga fans. :D
    jag har oxå en emmaljunga, älskar dom vagnarna.
    har en fråga: jag har en quadrolift som jag tänkte använda i city crossen som en åkpåse, men känns som d blir väldigt trångt!
    förstår att man ska ta av bottenplattan och huvuddelen men tycker endån d ser väldigt trångt ut. ska d vara såhär???
    känner mig inte alls nöjd med quadroliften :S
    tips hjälp mottages gärna
    Jag har en quadrolift i nitron, men tycker inte att den är särskilt trång. Vår tjej har gott om plats i den. Var är det du tycker den verkar trång?
  • Viktorsmamma2010

jag tycker det är smalt. min son e nu 6 månader o sen ska han ju ha overall oxå på sig. men d e kanske bara som jag tycker ? jag hade en edge dou innan när han va midre o där va ju massa plats i liggkorgen. så kanske därifrån jag jämnför och tycker d e smalt med plats i city crossen o då ännu mer smalt när jag ska ha quadroliften.

• älskarlivet81
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-01-07 19:25:36 följande:
    jag tycker det är smalt. min son e nu 6 månader o sen ska han ju ha overall oxå på sig. men d e kanske bara som jag tycker ? jag hade en edge dou innan när han va midre o där va ju massa plats i liggkorgen. så kanske därifrån jag jämnför och tycker d e smalt med plats i city crossen o då ännu mer smalt när jag ska ha quadroliften.
    Vår tjej är 7 månader och får plats utan problem med tjock overall och allt.. Men jag har inget att jämföra med heller, men vi tycker quadroliften är kanon!
  • MammaTillFelicia
    Uliise skrev 2011-01-05 16:06:32 följande:
    Skillnaden på chassina är att Smart har lufthjul (mycket bättre tycker jag) och en "vanlig" broms som tar på hjulens gummiutsidor. Cross wayen har punkterinsfria däck och en kugghjulsbroms.
    Är det enda skillnaden? Ingår nämligen inga hjul men jag har ett par sportchassihjul som jag tänkt sätta dit..
    Är det samma vikt och mått på dem annars?? Tänke om edge liggdel ser bätre ut på ett smartchassi än på crossway?
    tack alla för svar på mina hundra frågor =)
  • Viktorsmamma2010

Då e d kanske bara jag som ska vänja mig. kan jag fråga er här om Vad o hur mycket man ska ha på sina bebisar i vagnen nu i vintertid. jag har haft emmaljunga city cross då, med en åkpåse med ludd i.  sen en overall o mötta o vantar. men problemet e att min son blir helt svettig! vad ska jag plocka bort lixom? e d för varm åkpåse? därför tänkte jag nu testa med min quadrolift som åkpåse utan vinterluddet i. men frågan e hur mycket kläder man ska ta på han där i??? :S han e nu 6 månader. har en overall utan nåt tjockt foder o desamma med mössan, endån svettas han :S

• älskarlivet81
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-01-07 20:49:21 följande:
    Då e d kanske bara jag som ska vänja mig. kan jag fråga er här om Vad o hur mycket man ska ha på sina bebisar i vagnen nu i vintertid. jag har haft emmaljunga city cross då, med en åkpåse med ludd i.  sen en overall o mötta o vantar. men problemet e att min son blir helt svettig! vad ska jag plocka bort lixom? e d för varm åkpåse? därför tänkte jag nu testa med min quadrolift som åkpåse utan vinterluddet i. men frågan e hur mycket kläder man ska ta på han där i??? :S han e nu 6 månader. har en overall utan nåt tjockt foder o desamma med mössan, endån svettas han :S
    Vi har quadroliften, overall, tunn eller tjock beroende på vädret, mössa, vantar. Ibland om det är riktigt kallt får hon även en filt på sig. Hon är 7 månader.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5