• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • älskarlivet81
    Uliise skrev 2011-01-08 11:41:45 följande:
    Lite längre bak i  tråden skrev t0va om när hon köpte City korgen, längst ner på den här sidan.

Nu klistrar jag in hennes bilder här, hoppas det är okej t0va!

Vill inte vara tjatig eller så, älskarlivet, utan bara visa vad jag menar
    Här nedan ser man ju verkligen hur mycket smalare Quadron är jämfört med City Korgen, inte mycket plats för armarna att röra sig på till exempel.
    Fast jag vet att den är smalare än citykorgen, men vi pratade inte om quadroliften vs citykorgen utan pratade om quadroliften som en åkpåse och där tycker jag den funkar ypperligt! (även om vi tyckte den funkade kanon som lift istället för citykorg också)...
  • lilla snöflingan
    Polarbjörnen skrev 2011-01-07 10:13:09 följande:
    hej!

har sökt på nätet efter svar, men inte hittat ngt. så hittade jag denna tråden, familjeliv har svar på allt! =)
    det gäller city crosen, har fått låna en av min bror, mitt första barn kommer nu i februari.
    till den finns en citykorg som jag skulle vilja ha en mjuklift till, då vi ska bära barnet två trappor.
    tips??

ville ha en quadrolift, men har förstått att den är för lång. måttet på crossen är ju 75 cm. 

tusen tack på förhand!
    Jag skulle köpt den här mjukliften som är en babytravel.

Den är 70x30 cm, jag tror den kostar ca 400 eller något sådant. Den passar såhär fint i city korgen (suffletten är avtagbar tror jag:

• lilla snöflingan
    Bobbylina skrev 2011-01-07 11:02:18 följande:
    Jag har hållt på att prova alla möjliga sätt men lyckas inte, hur svårt kan det va... hadde samma problem med min brio nova förut, fick absolut inte ner  fotstödet.. men får fortsätta prova, annars får jag åka till nån barnvagnsaffär o be dom visa mig!
    Jag la in en beskrivning i bildtråden. www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
  • lilla snöflingan
    MammaTillFelicia skrev 2011-01-07 20:37:02 följande:
    Är det enda skillnaden? Ingår nämligen inga hjul men jag har ett par sportchassihjul som jag tänkt sätta dit..
    Är det samma vikt och mått på dem annars?? Tänke om edge liggdel ser bätre ut på ett smartchassi än på crossway?
    tack alla för svar på mina hundra frågor =)
    Du kan läsa mer om både crossway och smart här: barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/09/aldre-emmaljungavagnar.html Crosswaychassit borde väga ca 8,5 kg utan sittdel och chassit till smart -08 väger 10,6 kg. Angående hjulen är det inte säkert att de passar på någon av chassina. Sportchassihjulen passar inte på nuvarande city cross, även om de rent teorietiskt borde fungera. Jag vet inte heller hur det fungerar att sätta kugghjulsbromshjul på en vagn med vanlig broms.
  • lilla snöflingan
    babyfia skrev 2011-01-07 22:36:22 följande:
    Hej!

Jag är på jakt efter en beg Emmaljunga syskonvagn, och skulle kolla vad det finns för modeller. På blocket skriv ju aldrig modellerna ut Skrikandes.
    Och på hemsidan visas bara Nitro Twin, är det bara den som finns nu??

Ni som har ngn av syskonvagnarna, upplever ni dom med fyra fasta hjul tunga och otympliga? Eller väldigt breda? 80cm får jag fram att de är, och det känns så väldigt stort för vår lilla hall... Och så får vi nog isf sälja CC:n som annars bara åker ner i källaren .
    Du kan läsa om både äldre och nuvarande syskonvagnar i det här inlägget: barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html Det finns med info om vikt och mått och sådant också.

Nu ska jag sluta spamma tråden
  • enlitenbitkaka
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-01-08 11:29:23 följande:
    Jag tycker d e jättebra att alla gillar olika för då hoppas jag bara nån vill köpa min quadrolift för tyvärr blir jag nog inte nöjd med den. den känns liten o smal, tyvärr. :S
    Sen går ju de flesta RIKTIGA åkpåsar längre "upp", barnet sitter mer skyddat. Sen känns det som du säger, mycket smidigare
    Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Bobbylina
    lilla snöflingan skrev 2011-01-08 13:22:00 följande:
    Jag la in en beskrivning i bildtråden. www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Åh va snällt, tack!

men lyckas fortfarande inte få till den, börjar fundera på om det är något fel på just min.
    *31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • sara e s

Hej alla Emmaljungafans! 

Idag har jag köpt min första barnvagn. VI har velat fram och tillbaka länge, och idag bestämde vi oss äntligen efter en massa provkörning och testning av de olika Emmaljungamodellerna. Det blev en NitroCity i färgen PP Navy/white! Vi hade tänkt beställa den eftersom vi hade hört att det är 8-10 veckors leveranstid, men den fanns redan i lager på Babyland och eftersom dom vill tömma lagren pga ombyggnad om några veckor så fick vi lite rabatt vid snabb affär och köpte till en citykorg i samma färg.

När jag kom hem såg jag på bilderna att chassit till Navy/white är vitt, men det vi kollade på i butiken var svart. Är det någon av er som vet om man får ett vitt chassi automatiskt till den färgen, eller måste man säga till särskilt om det? Ville nog helst ha ett svart, men det spelar väl inte så stor roll kanske... (Har alltså inte fått hem vagnen än, utan ska hämta den i veckan)

Nu har jag en vagn väldigt tidigt i alla fall, har inte BF förrän i april. Så det kan gå! 

• BeautifulFlower
    sara e s skrev 2011-01-08 17:23:50 följande:
    Hej alla Emmaljungafans! 

Idag har jag köpt min första barnvagn. VI har velat fram och tillbaka länge, och idag bestämde vi oss äntligen efter en massa provkörning och testning av de olika Emmaljungamodellerna. Det blev en NitroCity i färgen PP Navy/white! Vi hade tänkt beställa den eftersom vi hade hört att det är 8-10 veckors leveranstid, men den fanns redan i lager på Babyland och eftersom dom vill tömma lagren pga ombyggnad om några veckor så fick vi lite rabatt vid snabb affär och köpte till en citykorg i samma färg.

När jag kom hem såg jag på bilderna att chassit till Navy/white är vitt, men det vi kollade på i butiken var svart. Är det någon av er som vet om man får ett vitt chassi automatiskt till den färgen, eller måste man säga till särskilt om det? Ville nog helst ha ett svart, men det spelar väl inte så stor roll kanske... (Har alltså inte fått hem vagnen än, utan ska hämta den i veckan)

Nu har jag en vagn väldigt tidigt i alla fall, har inte BF förrän i april. Så det kan gå! 
    Hej
    Kollade på Emmaljungas hemsida och såg då att det fansn både vitt och svart chassi tillhörande olika PP-färgerna. Och färgen ni har vält till vagnen är på ett vitt chassi, däremot fanns svart chassi till PP offroad-red tror jag den hette. Men är ju inte omöjligt att affären går med på att ni får ett annat chassi till eran vagn om ni frågar snällt :)
  • Iluna

Hej jag funderar på att köpa en ozone när våran bebis kommer i juni... är det en bra vagn? om man vill åt kriterierna, vridbara framhjul, vändbar sitt del...smidig då jag åker mycket buss och tåg?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5