• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake

Men, inte har ni väll en vinteråkpåse i duoliften endå? Det är ju för det första extremt trångt, för det andra tårta på tårta i en redan ombonad vagn med footsack. bara åkpåsen i vagnen förstår jag, och filtar i liften förstår jag, men vinteråkpåsen i duoliften, nej, jag har lite svårt att förstå det faktiskt.

• Fiansess
    stor grön drake skrev 2011-01-09 20:57:51 följande:
    Har ni åkpåse i duoliften?
    Haha oj, nej vi har ju ingen lift . Då blir det ju lite väl påpälsat, det hade min son aldrig accepterat.
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • stor grön drake

Det var just det som var grejjen, såg inte barnet, bara vagnen i en trapp. Footsacken hängde på sidan, vinteråkpåsen låg "ovanpå", den ahde följt med barnet upp ur liften syntes det, och sen duoliften. Jag tog en stund på mig att beundra den då det var så snygg grön färg, men blev lite tagen av inpackningen, speciellt som vi som sagt har haft plusgrader idag. Min son hade oxå vägrat.

• Madebyday

Hoppas att någon kan hjälpa mig och svara på detta. Vi har en CityCross och när vi fäller ihop den för att ha i bilen så blir hjulen låsta av chassit??! Chassit ligger alltså emot hjulen och låser dem och försvårar införandet av vagnen i bilen. Ska det vara så, eller är det något fel på vårat chassi eller hjulen?

MadeByDay - gått över tiden och får en December bebis- www.threetobecome.blogspot.com
  • t0va
    Madebyday skrev 2011-01-09 22:57:29 följande:
    Hoppas att någon kan hjälpa mig och svara på detta. Vi har en CityCross och när vi fäller ihop den för att ha i bilen så blir hjulen låsta av chassit??! Chassit ligger alltså emot hjulen och låser dem och försvårar införandet av vagnen i bilen. Ska det vara så, eller är det något fel på vårat chassi eller hjulen?
    Är samma sak med våran nitro så jag tror det ska vara så. 

Fick hem min teutonia åkpåse idag, precis lagom liten för min lille skrutt, men det är inga remmar att fästa åkpåsen så jag ska fixa det, men är det någon som vet hur man kan fästa på cityjet sittdelen, är det att göra en "mössa" och trä över ryggstödet som är lämpligast? På nitron finns ju  staget på baksidan där man kan fästa med hakar. 
  • fridajonsson

Hej!
    Nu måste ajg fråga en dum fråga.

Ni som använder City Korgen hur har ni bäddat?
    Just nu ahr vi fäll och en riktigt tjock filt + overall men funderar på att köpa en åkpåse istälelt för filten och overallen.

Har en liten tjej på 2 månader så hon ligger ju bara ner. Hur hade ni gjort?

Och hade ni lagt fällen under påsen eller i påsen? Vad tror ni ger bäst värme?

Jobbar i babybutik men har blivit lite smått skadad av amningshjärna ;)

• Polarbjörnen
    lilla snöflingan skrev 2011-01-08 12:58:42 följande:
    Jag skulle köpt den här mjukliften som är en babytravel.

Den är 70x30 cm, jag tror den kostar ca 400 eller något sådant. Den passar såhär fint i city korgen (suffletten är avtagbar tror jag:

tusen tack för tipset! ska genast undersökas Skrattande
  • TildePetra
    fridajonsson skrev 2011-01-10 11:06:49 följande:
    Hej!
    Nu måste ajg fråga en dum fråga.

Ni som använder City Korgen hur har ni bäddat?
    Just nu ahr vi fäll och en riktigt tjock filt + overall men funderar på att köpa en åkpåse istälelt för filten och overallen.

Har en liten tjej på 2 månader så hon ligger ju bara ner. Hur hade ni gjort?

Och hade ni lagt fällen under påsen eller i påsen? Vad tror ni ger bäst värme?

Jobbar i babybutik men har blivit lite smått skadad av amningshjärna ;)
    Vi har bara en åkpåse och overall i citykorgen. Ska vi vara ute ett tag och det är riktigt kallt blir det fäll under och den tjocka overallen. 
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-01-09 20:06:16 följande:
    Nu bara måste jag få berätta vad jag såg idag

En cerox 360, inget fel i det, snygg var den. Matchande duokift hade den oxå. Och vinteråkpåse i den. Blev något full i flin, vi har nämligen plusgrader här idag. Vad gör de när det blir -10 eller -20 grader? lägger i värmefläkt?
    Åh hjälp! Stackars barn.
    Majken 100421
  • Fiansess
    stor grön drake skrev 2011-01-09 21:50:50 följande:
    Det var just det som var grejjen, såg inte barnet, bara vagnen i en trapp. Footsacken hängde på sidan, vinteråkpåsen låg "ovanpå", den ahde följt med barnet upp ur liften syntes det, och sen duoliften. Jag tog en stund på mig att beundra den då det var så snygg grön färg, men blev lite tagen av inpackningen, speciellt som vi som sagt har haft plusgrader idag. Min son hade oxå vägrat.
    Såg liknande idag. Liggkorg, åkpåse och vindskyddet/"locket" på och en liten bebis med full mundering. Fattar inte varför?! Min son satt i sin åkpåse med jacka och mössa, inte ens vantar då det blir så varmt. Vi var alltså på stan och detta var mitt inne i en affär!!
    Madebyday skrev 2011-01-09 22:57:29 följande:
    Kan du inte rulla vagnen? Vår City Cross går utmärkt att rulla fram o tillbaka, vi får låsa den för att den ska ligga still..
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5