• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • marcitron

Hej!

Jag ska beställa en emmaljunga nitro city, men vill även ha ett extra chassi med 4 fasta hjul till vintern.
    Någon som vet om man kan beställa bara chassit och vad det i så fall skulle kosta?
    Eller om någon här kanske har ett över som passar? ;)

Besök vår gravidblogg på -> www.litenbebis.se
  • bailley
    marcitron skrev 2011-04-06 19:32:38 följande:
    Glömde fråga, om man köper ett beg chassi, från vilken årsmodell kan man använda 2011 års sitt/liggdel?
    från 2005 tror jagGlad
  • norpan26

Hejsan allihop!
    Undrar om någon har eller vet någon som säljer en city jet sittdel?
    Letat som en galning och mailat alla som har sina city jets på blocket,men inte många som
    är intresserade av att sälja endast sittdeln. Är det någon som har nåt tips eller kanske sitter ni själva
    på en sittdel som ni vill bli av med ;)

• Uliise
    marcitron skrev 2011-04-06 19:23:26 följande:
    Hej!

Jag ska beställa en emmaljunga nitro city, men vill även ha ett extra chassi med 4 fasta hjul till vintern.
    Någon som vet om man kan beställa bara chassit och vad det i så fall skulle kosta?
    Tror bara chassit löst går på några tusen :/ Om jag var du skulle jag köpa en begagnad city cross så att jag kunde byta chassi som jag vill. Själv hade jag en city cross och köpte ett Nitro-chassi på tradera Och senare också en extra sittdel på blocket...
    Majken 100421
  • UnderYtan
    marcitron skrev 2011-04-06 19:23:26 följande:
    Hej!

Måste du köpa en ny nitro då? För jag såg på blocket senast igår en som säljer sin nitro och hon hade ett extra chassi med fasta hjul :)
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • Eddam
    norpan26 skrev 2011-04-07 08:29:27 följande:
    Hejsan allihop!
    Letat som en galning och mailat alla som har sina city jets på blocket,men inte många som
    är intresserade av att sälja endast sittdeln. Är det någon som har nåt tips eller kanske sitter ni själva
    Kan du inte köpa hela vagnen då och sen sälja endast chassit? Verkar vara  poppis att vilja köpa endast chassit oxå..
  • Eddam
    UnderYtan skrev 2011-04-05 15:25:36 följande:
    Någon här med EL Scooter 2.0 (eller tidigare version) Är ni nöjda? Plus, minus?

Jag har sen någon månad tillbaka en EL Ozone som jag älskar! Har sen tidigare en Kronan duovagn hemma men den används bara som sovvagn. Tycker det är synd att en sån dyr vagn bara ska stå. Är grymt sugen på att sälja den och istället köpa en scooter. Jag vill inte köra med min Ozone i slask och lera till och från stallet här hemma (bor på landet) så en fyrhjulig vill jag ha.

Men det är ju inte fullt ligglägge på scootern och den är framåtvänd så jag har inte bestämt mig om det är dumt än. Min dotter är 11 månader om det nu spelar någon roll.

Tacksam för lite input! :)
    Vi har haft en Scooter 2.0.
    Jag gillade den mycket! Vi bytte när sonen var ca 1,5 år. Nackdelen var att den endast är framåtvänd (något som varken jag eller sonen gillade). Sen växte tyvärr sonen ur den. Bågen över knäna är trång och har man ett stort barn (speciellt under vinterhalvåret men tjocka kläder) går det inte ihop. Fotstödet är väldigt kort och smalt om man jämför med dom gamla scootrarna.
    Att det inte går att få i fullt liggläge var inget som helst problem. Sonen sov lika bra i den som i vilken vagn som helst. Den ärr väldigt lätt och smidig!
    Men jag skulle inte vilja byta till en vagn som endast är framåtvänd till ett barn under 1,5 år men man måste ju känna efter vad ens eget barn gillar.
  • LiiLo
    Hejsan allihop!
    Hur mycket skulle du kunna lägga på en begagnad city jet sittdel?
    Jag har en city jet som jag ska sälja.
  • Viktorsmamma2010
    Hejsan allihop!
    Jag har en helt ny Ozonedel som jag funderar på o sälja. jag va mest ute efter chassit :P Men jag vet inte vad som e rimligt pris för den
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5