• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • doddy

Hej. Jag är en nybliven Emmaljunga ägare. Ska ha bebis i maj så vi valde en classic sport. Vangn står hemma och väntar på bebis. Vi har sedan tidigare en grabb på 4 år som behöver ha en ståbräda. Så min fråga till er som har lite kött på benen vilken bräda kan vi ha till vangnen?. Vi har funderat på en bumprider. Kom gärna med förslag och pris om ni har möjlighet. Tackar på förhand.

• Madebyday

Fy så kluven jag är!!! Har nästa fått godkänt av sambon att köpa ett till chassi (begagnat!!), som komplement till vår CC. Men är så kluven i frågan vilken jag ska välja, City Cerox 360 eller Cangaroo?? Tanken är att tjäna en liten slant på att sälja den ligg-/sittdel som vi inte vill använda, men säljandet är inget måste! Bara så fundersam över vad jag ska välja, vill kunna ge sambo enkla raka svar så snart som jag lyckats övertala honom helt!!! Ber om råd och tips!! Varför jag väljer bland C Cerox är för att Nitro/Ozone chassi är för nytt = för dyrt som andra vagn!!

MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • Fiansess
    Eddam skrev 2011-04-07 13:16:54 följande:
    Vi har haft en Scooter 2.0.
    Jag gillade den mycket! Vi bytte när sonen var ca 1,5 år. Nackdelen var att den endast är framåtvänd (något som varken jag eller sonen gillade). Sen växte tyvärr sonen ur den. Bågen över knäna är trång och har man ett stort barn (speciellt under vinterhalvåret men tjocka kläder) går det inte ihop. Fotstödet är väldigt kort och smalt om man jämför med dom gamla scootrarna.
    Att det inte går att få i fullt liggläge var inget som helst problem. Sonen sov lika bra i den som i vilken vagn som helst. Den ärr väldigt lätt och smidig!
    Men jag skulle inte vilja byta till en vagn som endast är framåtvänd till ett barn under 1,5 år men man måste ju känna efter vad ens eget barn gillar.
    Så den är alltså smalare över benen än de äldre scootrarna? Hmm då får jag kanske fundera över en beg ändå... Min lillkille är normalstor, men tanken är ju att kunna använda den även till vintern och han sover i den varje ledig dag så den måste vara bekväm.... Gillar varukorgen bättre och att det är mer liggläge på nya modellen...
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Erase

Är det någon som vet om Emmaljungas Limited edition Black Beauty har matchande fotsack ?  Har en City cross i den färgen. Butiken jag köpte den i VISSTE INTE !! ?? Å kunde tydligen inte ta reda på det heller...Obestämd

• eec82
    Madebyday skrev 2011-04-07 23:43:50 följande:
    Fy så kluven jag är!!! Har nästa fått godkänt av sambon att köpa ett till chassi (begagnat!!), som komplement till vår CC. Men är så kluven i frågan vilken jag ska välja, City Cerox 360 eller Cangaroo?? Tanken är att tjäna en liten slant på att sälja den ligg-/sittdel som vi inte vill använda, men säljandet är inget måste! Bara så fundersam över vad jag ska välja, vill kunna ge sambo enkla raka svar så snart som jag lyckats övertala honom helt!!! Ber om råd och tips!! Varför jag väljer bland C Cerox är för att Nitro/Ozone chassi är för nytt = för dyrt som andra vagn!!
    kan va dum nu men city cerox 360 kan man ta bort sittdelen på den? trodde inte de å då går den kanske bort i valet. Å cangaro går väl inte heller på ett cc chassi? bara en tanke..
  • eec82
    lavendeln skrev 2011-04-08 12:17:41 följande:

Dags att smörja hjulen!

Vad ska jag använda??

m56 brukar jag ta. =) 
  • t0va
    lavendeln skrev 2011-04-08 12:17:41 följande:

Dags att smörja hjulen!

Vad ska jag använda??

har för mig att det har tipsats om symaskinsolja tidigare i tråden. 
    "

Använd ett silikon- eller oljebaserat smörjmedel och smörj bromspedalen,

hjulaxlar och bromspinnarna på båda sidor av vagnen minst en gång i månaden. Smörj även låsen på hjulen under samma regelbundna intervall." står det i manualen. 

• Elisabeth83

Suck! Köpte idag en Emmaljunga Scooter från -07. Jag var tvungen att ta tåg för att hämta den och ta dottern under armen för att kunna ta hem den... och när jag kommer dit är den möglig :( Jag hade ju inget annat val än att ta den! Den är främst på sidorna och vid mittstycket (det som barnet har mellan benen).... Går det att få bort. Vågar ju inte ha dottern sovandes i den nu! Går det att köpa ny klädsel? Och vad kostar det i så fall... sååå besviken. Tänkte inte  ens tanken på att fråga efter mögel.. trodde inte människor sålde mögliga saker! I alla fall inte utan att nämna det.. 

Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Fiansess
    Elisabeth83 skrev 2011-04-08 16:11:01 följande:
    Suck! Köpte idag en Emmaljunga Scooter från -07. Jag var tvungen att ta tåg för att hämta den och ta dottern under armen för att kunna ta hem den... och när jag kommer dit är den möglig :( Jag hade ju inget annat val än att ta den! Den är främst på sidorna och vid mittstycket (det som barnet har mellan benen).... Går det att få bort. Vågar ju inte ha dottern sovandes i den nu! Går det att köpa ny klädsel? Och vad kostar det i så fall... sååå besviken. Tänkte inte  ens tanken på att fråga efter mögel.. trodde inte människor sålde mögliga saker! I alla fall inte utan att nämna det.. 
    Har också råkat ut för det. Fruktansvärt med säljare som inte kan tala om sådant!!! Men tvätta klädseln med flytande tvättmedel i maskin så går det säkert bort.
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5