• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise
    lelodi skrev 2011-05-09 20:57:53 följande:
    Åh, jag kan knappt hålla mig från att bara köpa en jättefin Edge jag hittat på Blocket!! Men jag måste provköra olika först, men tänk om den säljs innan torsdag och jag kommit fram till att den är perfekt?!.....

Tungan ute 
    Du kan inte provköra innan torsdag? Tinga den? Hoppas du får den!
    Majken 100421
  • lelodi
    Uliise skrev 2011-05-09 22:16:02 följande:
    Du kan inte provköra innan torsdag? Tinga den? Hoppas du får den!
    Nej, jag bor ute på landet och vi har fullt upp fram till torsdag..... Om man vill tinga den, hur gör man då på bästa sätt? Handpenning? Men det är knappt nån vits om vi har olika bank, då tar det ju ändå nån dag att föra över....

Men den är så fiin! Perfekt eftersom vi inte vill ha svart vagn och många är just svarta eller svarta plus någon annan färg.
  • Uliise
    lelodi skrev 2011-05-09 22:21:36 följande:
    Nej, jag bor ute på landet och vi har fullt upp fram till torsdag..... Om man vill tinga den, hur gör man då på bästa sätt? Handpenning? Men det är knappt nån vits om vi har olika bank, då tar det ju ändå nån dag att föra över....

Men den är så fiin! Perfekt eftersom vi inte vill ha svart vagn och många är just svarta eller svarta plus någon annan färg.
    Då får vi hålla tummarna helt enkelt :) Men du ska dit och prova den på torsdag eller till en affär och prova chassina på torsdag?
    Majken 100421
  • lelodi
    Uliise skrev 2011-05-09 22:40:32 följande:
    Då får vi hålla tummarna helt enkelt :) Men du ska dit och prova den på torsdag eller till en affär och prova chassina på torsdag?
    Ja, snälla, gör det!
    Till en affär och prova chassin och sen förhoppningsvis slå till
  • t0va
    2små2stora skrev 2011-05-09 16:24:39 följande:
    T0va vi hade softy till grabbarna. Tycker att den var mer lättkörd än sittyn
    Hur var den att åka i då, är viloläget som sitty och spider tror du? Har hittat 2st som verkar fina och funderar på ifall det är värt att åka och titta. 

• Salamina
    VäntanochLängtan skrev 2011-05-08 21:41:29 följande:
    Har idag suttit och kollat i Emmaljungas katalog för att försöka ta tag i barnvagnsköpet....

Har en fråga om det här med syskonsits till Emmaljunga. Går de bara att sätta på sittdelen på vagnarna, eller går den att sätta på en liggdel (alltså typ citykorg) också? Hoppas ni förstår vad jag menar. Hittade bara en bild på när det yngre syskonet satt i en sittdel och en syskonsits ovanpå. Men rimligtvis kommer ju det yngre syskonet behöva en liggdel när storasyskonet kommer sitta i syskonsitsen. Kanske finns nån syskonsits som passar som inte är av Emmaljungas märke, eller?

Sen en fråga till: vilka bilbarnsstolar passar att sätta på en Emmaljungavagn? Kanske varierar mellan olika modeller..På babyproffsen sa de att man bör välja vagn först och sen bilbarnsstol för att se vilka man kan ha till just den vagn man valt, om man vill kunna sätta bilbarnsstolen på vagnen.
    Syskonsitsen gå bara att sätta dit på sittdelen. Man monterar bort bågen och skruvar dit den på ramen.
    Jag hade en mjuklift till lilltjejen fram tills ett par dagar sedan, nu har jag bara en lammfäll i vagnen.
    Emmljungas quadrolift var för stor och hård för att smidigt få in och under syskonsitsen, så vi köpte en babytravel mjuklift i stället. Har även en gammal EL duolift hemma men den är så stor och enorm att min tvååring har den i sitt rum och ligger och myser i med sin docka istället . Glad OM det finns någon universal syskonsits, så skulle jag ändå rekommendera EL egna ur säkerhetssynpunkt. Den kostar ändå inte så mycket. Jag gav 695:- på babyproffsen för ca 5 månader sedan.
    Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
  • 2små2stora
    t0va skrev 2011-05-09 22:56:06 följande:
    Hur var den att åka i då, är viloläget som sitty och spider tror du? Har hittat 2st som verkar fina och funderar på ifall det är värt att åka och titta. 

Viloläget var som sittyn men det räckte för att de skulle kunna sova länge i vagen. Vi köpte den när sonen var drygt 1 år. 

Hoppas på att hitta någon fin när det blir dags för oss att byta till en mindre vagn, det är något med spidern som inte tilltalar mig.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • t0va
    2små2stora skrev 2011-05-10 08:59:03 följande:
    Viloläget var som sittyn men det räckte för att de skulle kunna sova länge i vagen. Vi köpte den när sonen var drygt 1 år. 

Hoppas på att hitta någon fin när det blir dags för oss att byta till en mindre vagn, det är något med spidern som inte tilltalar mig.
    men det verkar lovande, för han kan sova i sin nitro i näst högsta sittläget också. Behövs ibland när vi åker buss och folk kommer med sina atlantångare till vagnar så vi måste trycka ihop oss. Får se vad som händer framöver, kanske kan jag tjata till mig en scooter eller liknande också, kan vara ett alternativ till citycross chassi när vi ska ut i skogen och snurra även om man kommer långt med nitron. 
  • 2små2stora
    t0va skrev 2011-05-10 09:46:44 följande:
    men det verkar lovande, för han kan sova i sin nitro i näst högsta sittläget också. Behövs ibland när vi åker buss och folk kommer med sina atlantångare till vagnar så vi måste trycka ihop oss. Får se vad som händer framöver, kanske kan jag tjata till mig en scooter eller liknande också, kan vara ett alternativ till citycross chassi när vi ska ut i skogen och snurra även om man kommer långt med nitron. 
    scootern vi hade var underbar att köra. Den fick åka över stock och sten
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5