• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    yodi skrev 2011-05-12 20:01:28 följande:
    apropå det här med solskydd, hur gör  ni?

jag har provat parasoll men blir galen på det, och hänger jag för en filt lie så blir lilskruttan galen.

jag har sett skydd som typ förlänger suffleten nästan som en keps, är det någon som vet var man kan få tag på såna?
    IMG_4953.JPG
    jag drog integrerade myggnätet över handtaget och lade solskyddsgardinen utanpå, gick perfekt att dra ner den på den sida det behövdes, och sonen accepterade för ahn såg ut åt andra hållet
  • t0va

Det blev en vagn, så nu har jag 2 hemma och en hos mina föräldrar. Såg på lappen att den gjordes Maj 2000, klädseln var fin och chassit känns också bra, hjulen är lite slitna speciellt bak men jag får se ifall vi byter. Den har i alla fall kanonbra viloläge, bättre än dem nya som vi provade tidigare i veckan, sonen verkar nöjd och han fick en ratt på också. Har en såndär gammal ratt liggandes men den har passat dåligt på nitron nu kommer den till sin rätt. :)  Men för 200kr tycker jag att jag har gjort ett kap. 

Ska lägga in bild så fort som kameran vill sammarbeta, just nu vägrar den föra över några bilder.  

• yodi

myran 24 det är till en sitdel jag ska ha det.
    wingtear: smart, får se om jag kan komma på något liknande, det är till city jeten och den har inget intrigerat myggnät.

• t0va

2 frågor, någon som vet hur jag får av klädseln från softyn, jag får av allt utom den delen vid huvudet, den sitter fastsydd på en båge, kan man ta loss bågen om man bänder lite? 

Kollade på hjul på blocket men det verkar bara finnas 25cm och när jag mätte mina blev det ca 22, men spidern har 23cm kan det gå att köra med. Provade och såg att nitrons hjul passar på förutom då att de är förstora. Såg lite kul ut :)

Håller på att planera för att sy om klädseln, ska bara välja tyg, är lite sugen på att göra det till ett större projekt och testa att lacka om när jag ändå håller på. Får bli sommarprojekt.  

• Silverhaj76
    t0va skrev 2011-05-12 23:48:39 följande:
    2 frågor, någon som vet hur jag får av klädseln från softyn, jag får av allt utom den delen vid huvudet, den sitter fastsydd på en båge, kan man ta loss bågen om man bänder lite? 

Kollade på hjul på blocket men det verkar bara finnas 25cm och när jag mätte mina blev det ca 22, men spidern har 23cm kan det gå att köra med. Provade och såg att nitrons hjul passar på förutom då att de är förstora. Såg lite kul ut :)

Håller på att planera för att sy om klädseln, ska bara välja tyg, är lite sugen på att göra det till ett större projekt och testa att lacka om när jag ändå håller på. Får bli sommarprojekt.  
    Bågen går väl att ta loss om jag minns rätt, går ju på Brio så det är väl samma där.Jag vet bara att jag har haft softy och jag har tvättat tyget i maskinen, och jag sprätte inte upp stygnen på den
  • t0va
    Silverhaj76 skrev 2011-05-13 00:00:03 följande:
    Bågen går väl att ta loss om jag minns rätt, går ju på Brio så det är väl samma där.Jag vet bara att jag har haft softy och jag har tvättat tyget i maskinen, och jag sprätte inte upp stygnen på den
    nej det står ju tvättråd på tyget där, jag vågade bara inte bända så mycket direkt men jag får prova imorgon när skallen är lite piggare. 

Kollade på hjul på tradera och hittade de här någon som vet ifall de passar, mailade säljaren och bad om ett höjdmått istället för från mittkant under till mittkant över. När jag testade att mäta så som på bilden så fick jag också ca 25cm. Hoppas de passar skulle vara perfekt i så fall. http://www.tradera.com/Ovanvanda-Barnvagnshjul-Brio-Emmaljunga-25-cm-Helgjutna--auktion_340818_132683563 
  • fridajonsson
    t0va skrev 2011-05-12 23:48:39 följande:

Men vad roligt att ha ett sånt projekt!
    Kan vi inte få följa med på omvandlingen? Se före och efterbilder?
  • t0va
    fridajonsson skrev 2011-05-13 07:53:06 följande:
    Men vad roligt att ha ett sånt projekt!
    Kan vi inte få följa med på omvandlingen? Se före och efterbilder?
    Självklart ska jag fota, får jag inte tag på symaskin så blir det när jag åker ner till släktingarna i sommar, kan låna pappas garage då också och fixa. Funderade på det röra tyget med flodhästar, tänkte först det gröna men det blir kanske lätt smutsigt. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90119410
  • lelodi

Hihi, nu har jag köpt min Edge på Blocket! Jättefin!

• Viktorsmamma2010
    lelodi skrev 2011-05-13 14:36:56 följande:
    Hihi, nu har jag köpt min Edge på Blocket! Jättefin!
    oh va kul ! får vi se bild på den ? vilken färg blev det ? :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5