• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Minandra

En fråga..... Vad tycker ni om färgen PP Black/Red?? Har fått kanonerbjudande på en syskonvagn i den färgen.

Hade ni valt Twin Nitro eller köpt en begagnad Twin Cerox 360?? Det ska alltså vara en promenadvagn hemma och ska inte fraktas i bilen (där ska vi ha en paraplymodell).

• Madebyday
    stor grön drake skrev 2011-05-14 06:49:55 följande:
    ja, alltså.... limited edition är den visseligen (celebration) med var i hela friden har de fått Fred Perry ifrån?
    De har säkert fått för sig att Fred Perry varit med och designat den, med tanke på "kransarna" som Celebration har på tyget!!
    MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • CharlieF

Hej kan jag ställa en fråga här?
    Jag köpte nyligen en Emmaljunga syskonvagn begagnat på Blocket men vet inte vad modellen heter.
    Den har vändbar sittdel och separat inställbara rygg och -fotstöd. Min fråga gäller mellanväggen som finns mellan ryggstöden. Det är två plastväggar med två skåror och ett hjul som man kan snurra så det går fram o tillbaka i skåran.
    Hur låser man väggen så den stannar kvar framme mellan barnen?
    Nån som vet?

• krillelkpg

Både jag och min sambo älskar emmaljunga. Nu när hon är gravid så har vi beställt en sådan vagn, vi beställde tidigt då det bara skulle bli en leverans till av just det tyget.

En emmaljunga city cross i jeans black, en komplett duo vagn som kostade 8000 kr, men vi är så nöjda så och längtar tills den kommer.

• Viktorsmamma2010
    krillelkpg skrev 2011-05-14 07:47:43 följande:
    Både jag och min sambo älskar emmaljunga. Nu när hon är gravid så har vi beställt en sådan vagn, vi beställde tidigt då det bara skulle bli en leverans till av just det tyget.

En emmaljunga city cross i jeans black, en komplett duo vagn som kostade 8000 kr, men vi är så nöjda så och längtar tills den kommer.
  • 2små2stora
    CharlieF skrev 2011-05-14 07:44:43 följande:
    Hej kan jag ställa en fråga här?
    Jag köpte nyligen en Emmaljunga syskonvagn begagnat på Blocket men vet inte vad modellen heter.
    Den har vändbar sittdel och separat inställbara rygg och -fotstöd. Min fråga gäller mellanväggen som finns mellan ryggstöden. Det är två plastväggar med två skåror och ett hjul som man kan snurra så det går fram o tillbaka i skåran.
    Hur låser man väggen så den stannar kvar framme mellan barnen?
    Nån som vet?
    Den väggen ska väl bara vara för att skydda när ett ryggstöd är i liggläge och det andra är i sittläge. I alla fall var det så när jag hade tvillingvagn
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • CharlieF

3Busfrön:
    Tack! Jo så kan det absolut vara. Jag bara fick för mig att den skulle kunna vara mellan barnen när båda sitter men det kanske inte är möjligt.

• t0va
    CharlieF skrev 2011-05-14 10:40:37 följande:
    3Busfrön:
    Tack! Jo så kan det absolut vara. Jag bara fick för mig att den skulle kunna vara mellan barnen när båda sitter men det kanske inte är möjligt.
    Jag tror också det är att skydda så den som ligger inte kan klämmas under den som sitter. Såg det på en annan vagn. 

Verkar inte bättre än att jag blir scooterägare också... så sommaren får 2 projekt. Har hittat en för 100kr som saknar sufflett och har möglig klädsel, men jag kan ju köpa en annan billig och ta suffletten och sen går den nog att sälja vidare. Funderade på att sno klädseln men det skulle vara coolt att sy en egen. Får besluta när jag ser hur möglig klädseln är ifall det bara är fläckar så den kan säljas med den klädseln eller inte.

Nu är bara frågan hur förklarar jag det för sambon? Vagnen finns 35mil bort men min bror bor i närheten så han ska ut och hämta så vi får se den i sommar när vi åker dit, fast det är väl precis sånthär man har en gudfar till ;)

Hoppas den är bra i chassit så vi kan ha den som "dagisvagn", på den ena förskolan vi sökt till så parkeras vagnarna utanför och det är ett sk. "värstingområde" med mycket skadegörelse så våran nitro har jag ingen lust att parkera där.  
  • t0va

Någon av er som hamstrar på kataloger som har måttuppgifter på scooter 07? 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5