• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Bonsaiii

Jo men självklart ska man välja den färg man själv tycker bäst om! =) Min son hade en röd vagn och många tycker ju att det är en tjejjig färg, men jag ville ha en röd ändå.

Sitter och kikar på emmaljungas sida och nu blev jag fundersam på om jag vill ha cross eller cerox... min flicka är 5 månader. Så liggkorg är ju onödigt och då kanske det "räcker" med cerox? Men skiljer det mkt i pris? Enl ts ser det ut att inte skilja mkt. Men cerox finns inte i så fina färger men har svängbart styre... vad tycker ni experter? Vi bor på landet och måste ha en vagn som klarar grus och lite "stock och sten".

• fridajonsson
    Bonsaiii skrev 2011-05-15 20:31:46 följande:
    Jo men självklart ska man välja den färg man själv tycker bäst om! =) Min son hade en röd vagn och många tycker ju att det är en tjejjig färg, men jag ville ha en röd ändå.

Sitter och kikar på emmaljungas sida och nu blev jag fundersam på om jag vill ha cross eller cerox... min flicka är 5 månader. Så liggkorg är ju onödigt och då kanske det "räcker" med cerox? Men skiljer det mkt i pris? Enl ts ser det ut att inte skilja mkt. Men cerox finns inte i så fina färger men har svängbart styre... vad tycker ni experter? Vi bor på landet och måste ha en vagn som klarar grus och lite "stock och sten".
    Klart en CC.
    Ceroxen är tyngre och klumpigare, så vill ni ha en ni slipper släpa fram så kör på en CC!
  • Eddam
    Bonsaiii skrev 2011-05-15 20:31:46 följande:

Vi hade en Cerox förut, jag upplevde den aldrig som tung, gillade den massor, likaså sonen.. Väldigt smidigt att kunna "flippa över" styret vid behov mitt under promenaden..
  • Eddam
    Bonsaiii skrev 2011-05-15 20:54:41 följande:
    Oj dubbla bud =/
    Har ni testat båda?
    Jag har inte testat en CC men jag har en Nitro nu och den är ju väldigt lätt och smidig men jag gillar fortfarande ceroxen och kan absolut rekommendera den. En kompis har en CC och jag tycker inte att den ser lika rejäl och stabil ut, men som sagt, jag har ingen egen så det är bara vad jag har sett, hon själv är jättenöjd med sin så jag tror dom är väldigt bra båda två..

Frågan är kanske vilken som är lättast att sälja vidare sen om du har planer på det?!

• Bonsaiii

Jo klart jag har planer på det men det blir ju först när jag använt den till hon är ca tre år...
    beauty black cc eller bordouxe (lila) cerox.....?

• Bonsaiii
    Bonsaiii skrev 2011-05-15 21:09:55 följande:
    Jo klart jag har planer på det men det blir ju först när jag använt den till hon är ca tre år...
    beauty black cc eller bordouxe (lila) cerox.....?
    vilken tror ni säljs lättast?!
  • Uliise
    Bonsaiii skrev 2011-05-15 21:13:47 följande:
    vilken tror ni säljs lättast?!
    Garanterat City crossen!
    Den är överlag populärast och dessutom kan den göras om till liggvagn med citykorgen vilket Ceroxen inte kan. Dessutom har CCn vändbar sits, vilket Ceroxen inte har. Det vändbara styret gör egentligen vagnen bara tyngre och klumpigare, dessutom upplever jag Ceroxens fjädring som mycket stelare än City crossens. Dessutom är handtaget "kantigare" än City crossens, ja jag vet, jag är partisk
    Majken 100421
  • Bonsaiii
    Uliise skrev 2011-05-15 21:27:28 följande:
    Garanterat City crossen!
    Den är överlag populärast och dessutom kan den göras om till liggvagn med citykorgen vilket Ceroxen inte kan. Dessutom har CCn vändbar sits, vilket Ceroxen inte har. Det vändbara styret gör egentligen vagnen bara tyngre och klumpigare, dessutom upplever jag Ceroxens fjädring som mycket stelare än City crossens. Dessutom är handtaget "kantigare" än City crossens, ja jag vet, jag är partisk
    Tack för det! =) Du verkar ha koll på läget! Nu blire f-n en LT beuty black!!! Jihooo lycka! Shopping tajm i morgon! =)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5