• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • spratteldockan

spratteldockan skrev 2011-06-30 22:43:26 följande:
    Just det där (eller eg en specifik liggdel och specifikt chassi) frågade jag Emmaljungas kundtjänst för en vecka sen, men har inte fått svar. Finns ju inget telefonnummer på hemsidan.

Riktigt dåligt av dem tycker jag om svaret är så lätt!

Alltså, jag mailade Skrattande

• Varvet
    Madebyday skrev 2011-06-30 21:44:22 följande:
    Wingtear;
    Det är en -09 och jag har beställt en ny varukorg (den som är lite större och lite lägre kant mot sig) så kanske 1800....

Funderar på att köpa ett nitro chassi att byta crossen emot ibland. Är helt klart jättenöjd med crossen, men det verkar så smidigt bland annat när man springer på stan att ha en nitro. Speciellt nu när dotter börjar bli lite tyngre... Någon som haft båda och bytt emellan? Hur har det funkat? Vilket har ni använt mest?

• spratteldockan
    Madebyday skrev 2011-06-30 19:26:36 följande:
    Lämgtan90;
    Tydligen var det fläck inne i suffletten, men har inte sett den ännu, tänkte hoppas att den går att tvätta bort :) Har kompisar i Örebro som hämtade den åt mig :) Men i helgen eller till nästa vecka har jag den i mina händer, lääääängtar ;) Då blir det att sälja Nitro-chassit som jag redan har
    Nu har jag redan köpt och betalat ett begagnat Cerox 360 chassi att växla med Edgen, annars hade jag varit spekulant på ditt chassi!

Lite läskigt att köpa osett från nån man inte känner. Håller tummarna att paketet kommer med posten snart!
  • Madebyday
    Varvet skrev 2011-06-30 22:47:23 följande:

Funderar på att köpa ett nitro chassi att byta crossen emot ibland. Är helt klart jättenöjd med crossen, men det verkar så smidigt bland annat när man springer på stan att ha en nitro. Speciellt nu när dotter börjar bli lite tyngre... Någon som haft båda och bytt emellan? Hur har det funkat? Vilket har ni använt mest?

Det är jätte smidigt att ha ett Nitro chassi :) Jag har inte kunnat släppa tanken på att ha en Nitro sedan vi beställde Crossen i höstas (grabben föddes i Dec) Men har aldrig blivit besviken på Crossen heller, förutom att man ibland, som på stan och i mataffären, önskat man hade ett smidigare chassi :)

Därför skaffade jag ett beg Nitro och har använt det flitigt, och visst går det att ta sig fram på gräsmattor, grusvägar, skogsstigar och allt det där som det frågas om här i tråden (gällande Nitrons framkomlighet) men har man kört en CC på grusvägar och dyl tidigare så tycker, iaf jag, att CCn tar de mer kuperade vägarna bättre, men det går med Nitron också ;)

Så, mitt köp av Ozonen ger mig samma möjlighet, som jag haft i ett par månader, att välja vilket chassi som passar situationen bäst PLUS att jag nu dessutom, kan välja vilken sittdel jag (sonen) vill använda :)

MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    spratteldockan skrev 2011-06-30 22:57:04 följande:
    Nu har jag redan köpt och betalat ett begagnat Cerox 360 chassi att växla med Edgen, annars hade jag varit spekulant på ditt chassi!

Lite läskigt att köpa osett från nån man inte känner. Håller tummarna att paketet kommer med posten snart!

Ja, det finns alltid små risker med att köpa saker från okända människor. Nitro chassit jag har nu, köpte jag osett och frakten var inkluderat i priset.
    Detsamma gäller nu Ozonen, köpt osedd. Men den kommer inte att skickas med post eller bussgods, utan några vänner i Örebro åkte och hämtade det åt mig och dem kommer hit i helgen eller under nästa vecka och tar då det med sig

• Madebyday

Har en fråga ang. suffletten på sittdelen. Vet att det skritivs tidigare i tråden, men orka leta
    Det är så att den faller så lätt bakåt, lite små lös sådär, och jag skulle vilja veta hur man gjorde för att skruva åt det ?!?!?

Har försökt pilla bort fästena (de runda) men det ser popnitat ut och jag vågar inte ta i, med risk att förstöra så att det inte går att trycka dit igen :-/
    Vet att det finns kunniga i tråden, som jag gärna tar hjälp av

(Kan vara bra att veta då jag kommer att försöka tvätta sufflet tyget på Ozonen, sen när den kommer hem!!!)

• t0va
    Madebyday skrev 2011-06-30 23:51:02 följande:
    Har en fråga ang. suffletten på sittdelen. Vet att det skritivs tidigare i tråden, men orka leta
    Det är så att den faller så lätt bakåt, lite små lös sådär, och jag skulle vilja veta hur man gjorde för att skruva åt det ?!?!?

Har försökt pilla bort fästena (de runda) men det ser popnitat ut och jag vågar inte ta i, med risk att förstöra så att det inte går att trycka dit igen :-/
    Vet att det finns kunniga i tråden, som jag gärna tar hjälp av

(Kan vara bra att veta då jag kommer att försöka tvätta sufflet tyget på Ozonen, sen när den kommer hem!!!)
    Jag undrar samma sak ang. nitron. När vi hade den på inför vintern-service sa de att de hade spänt suffletten men jag var på och försökte ta bort plastbitarna jag med idag men det gick inte. Den är så lös så jag blir galen, sen har den börjat hoppa ur fästet också jättelätt. Såg att det bara är 2 små plastspärrar som håller fast den. 

Jag hatar suffletten på vagnen, den är så lös hela tiden.

Kom på en lösning idag ang. suffletten på city jeten, provkörde med den sittdelen idag eftersom jag har tänkt ha den i helgen när vi ska till djurparken. Blir lättare att nå varukorgen då och vagnen blir ju lättare också. Men jag hade glömt knäppa knapparna i sitsen bak så när jag drog fram den så åkte den långt ner men skyddade ändå i nacken. Var en irriterande låg sol ikväll och sonen skulle ligga ner och äta och fick solen i ögonen hela tiden. Så då har jag en lösning på det problemet också ifall det behövs, fast enligt prognosen ska det ösregna hela tiden, ännu en orsak till att ta city jetdelen, då kan den torka när vi kommer hem och vi kan ha nitron som han sover i ibland och sitter i hemma.  
  • Jaja88

Jag undrar om det finns nåt chassi med fyra stora hjul som ozone sittdelen passar på?

Skulle eventuellt vilja ha det till vintern då det inte är så bra plogat här!

• Varvet
    Varvet skrev 2011-06-30 22:47:23 följande:

Vad kostar ett nytt nitro chassi?
  • Summermom11
    Jaja88 skrev 2011-07-01 08:59:10 följande:
    Jag undrar om det finns nåt chassi med fyra stora hjul som ozone sittdelen passar på?

Skulle eventuellt vilja ha det till vintern då det inte är så bra plogat här!
    Alla med easyfix, så tex. classic chassi eller citycross
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5