• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    spratteldockan skrev 2011-08-25 19:35:01 följande:

Jag hade par inlägg inne om att köpa ett begagnat nitro/cerox360 chassi till en Edge-sittdel. Då skulle man få två sorters vagnar med en sittdel var tanken. Billigt och platsbesparande.

Nu tänkte jag ge en uppdatering för det blev bara en enda soppa.
    Ett nytt chassi var för dyrt tyckte jag för sittdelen är från -08 och på Blocket säljer alla bara hela vagnar, så jag satte in en "köpes"-annons på Blocket Fick svar efter bara ett par dagar av nån som hade ett sånt chassi att sälja. Enda kruxet var att det befann sig i en annan landsända så det måste skickas. 

Säljaren skickade bilder och svarade rätt initierat på frågor så jag tyckte det ändå verkade ok och satte in pengar på hennes konto. Jag har gjort så många gånger på Tradera och det har alltid funkat, men nån gång måste man väl gå på en nit för nåt chassi dök aldrig upp i posten.
    Jag väntade och väntade och hon körde med den ena undanflykten efter den andra och till sist gick hon helt under jorden. Då gjorde jag äntligen en polisanmälan.
    Så idag ringde polisen upp mig och berättade att hon är välkänd hos polisen, och har sysslat med sånt här i flera år.

Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta. Jag vill inte helt döma ut det här med att sätta in pengar på nåns konto som betalningsmetod, för det är ofta väldigt praktiskt och det brukar funka. Men jag tänker nog hålla mig till Tradera då och säljare som har många bra omdömen. Man är onekligen en måltavla med köpesannonser på Blocket. Sen bör man nog ha en gräns max 500 kronor eller mindre så att risken inte blir för stor.

Nej vad tråkigt
    Jag har oxå bara haft bra erfarenheter av att betala på förhand/skicka pengar, men är väl medveten om risken och skulle inte göra så me dmer pengar än jag "har råd att förlora". Känt mig lite blåst någon gång, grejjer som om jag ahde sett det irl hade fått mig att försöka pruta ner priset, men endå inget allvarligt.

Jag får bara önska bättre lycka nästa gång, för nitro/edge är en suverän kombination
  • MammaaL
    spratteldockan skrev 2011-08-25 19:35:01 följande:

Jag hade par inlägg inne om att köpa ett begagnat nitro/cerox360 chassi till en Edge-sittdel. Då skulle man få två sorters vagnar med en sittdel var tanken. Billigt och platsbesparande.

Nu tänkte jag ge en uppdatering för det blev bara en enda soppa.
    Ett nytt chassi var för dyrt tyckte jag för sittdelen är från -08 och på Blocket säljer alla bara hela vagnar, så jag satte in en "köpes"-annons på Blocket Fick svar efter bara ett par dagar av nån som hade ett sånt chassi att sälja. Enda kruxet var att det befann sig i en annan landsända så det måste skickas. 

Säljaren skickade bilder och svarade rätt initierat på frågor så jag tyckte det ändå verkade ok och satte in pengar på hennes konto. Jag har gjort så många gånger på Tradera och det har alltid funkat, men nån gång måste man väl gå på en nit för nåt chassi dök aldrig upp i posten.
    Jag väntade och väntade och hon körde med den ena undanflykten efter den andra och till sist gick hon helt under jorden. Då gjorde jag äntligen en polisanmälan.
    Så idag ringde polisen upp mig och berättade att hon är välkänd hos polisen, och har sysslat med sånt här i flera år.

Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta. Jag vill inte helt döma ut det här med att sätta in pengar på nåns konto som betalningsmetod, för det är ofta väldigt praktiskt och det brukar funka. Men jag tänker nog hålla mig till Tradera då och säljare som har många bra omdömen. Man är onekligen en måltavla med köpesannonser på Blocket. Sen bör man nog ha en gräns max 500 kronor eller mindre så att risken inte blir för stor.

Men gud vad tråkigt, vilka jävla idioter det finns, men om de vet vem hon är kan de inte få tag på henne då så du får tillbaka dina pengar???
  • acinna

MammaaL: Vår CC knarrar inte, men den gnisslade i början när man började gå eller svängde. I affären smörje de upp hjulfästena, och den blev ljudlös.

• spratteldockan

Ja, det ska bli intressant att se vad som händer nu. (gäller att tänka positivt ) Man har ju tidigare funderat över hur polisen och åklagare agerar vid såna här bedrägerier. Just att hon är välkänd tidigare borde ju underlätta tycker man.
    Jag har skickat sms, mail och kontoutdrag till polisen så får vi se. Fortsättning följer..

En tröst i eländet får man säga är att sonen vuxit mycket på kort tid så han är snart för lång för babyvagnar. Och när jag inte fick chassit så fyndade jag en vagn för större barn på Blocket.

Men varje gång jag sett ett Nitro/C360-chassi har jag tänkt typ: "Hmpf, MITT chassi!". Och dem ser man ju typ varje dag så vanlig som den vagnen är. Det får jag lov att komma över.

Och den hade ju varit smutt att ha haft nu i sommar eftersom sittdelen är navy, ljusblå och mörkblå. Det kändes lite fel med sommarfärger i vintras på Edgen. Ok, ok, i-landsproblem.. Flört 

• MammaaL
    acinna skrev 2011-08-25 22:27:26 följande:
    MammaaL: Vår CC knarrar inte, men den gnisslade i början när man började gå eller svängde. I affären smörje de upp hjulfästena, och den blev ljudlös.
    Hmm okej, måste åka tillbaka till babyland och se om dom kan göra ngt åt det för någonting knarrar men vet inte vart det sitter.
  • Salamina
    MammaaL skrev 2011-08-25 22:22:48 följande:
    Ni som har city crossar, knarrar era vagnar?
    Japp, det har den gjort från början (har haft min sen -09) Det är hjulen som knarrar. Tillsätt lite silikonspray mellan hjulet och fälgen så bli det bättre.
    (_¸.?*♥ Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128 ♥*?.,_)
  • jobbel
    Eddam skrev 2011-08-23 20:54:21 följande:
    Japp! Jag hittade min färg på biltema!
    räckte det med en flaska/burk? Blev sugen på att testa på min gamla Edge.......
  • Uliise
    MammaaL skrev 2011-08-26 00:15:32 följande:
    Hej, ni som har en classic sport, hur är den vagnen?? lättkörd?
    Passar den sittdelen på en city cross?
    Alla Emmaljungavagnar med Easy-fix fästet går att mixa som man vill! Man kan alltså ha en CC-sittdel på ett nitro-chassit och tvärtom. Alla sittdelar till de större vagnarna är förresten likadana, bara tygdesignen som skiljer. Så din CC-sittdel är exakt samma sittdel som den till Nitron, edgen osv..
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5