• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake

vi körde nitro/jet igår, första gången som den var ut på riktig promenad och inte bara testrunda runt huset. Sonen var nöjd fast det bara var halvsittläge (för vi har ju inte svetsat piggarna till sitt-sittläget ännu) men så medans vi väntade (vi skulle gå protest-tåg) kom ahn mitt i allt på att ahn satt fast, halvliggande... Så jag fällde honom helt och han var ledsen, emn sen när vi började gå drog han upp fötterna och satt dem på kanten till sittbrädan sas, och när jag satte tunna filten på såg det ut som jag hade en ytte-pytte bebis med mega huvud (han hade knäna vid hakan )

• MammaaL
    Uliise skrev 2011-08-29 17:46:05 följande:
    Haha, jo det är inte heller någon vintervagn! MEN jag tycker då att den är mycket bättre än Bugaboo Bee, och dessutom kostar den typ hälften så mycket

nej men jag gissar på att buggaboo bee är bättre än den:D
  • Viktorsmamma2010
    Uliise skrev 2011-08-29 13:42:23 följande:
    Ett annat alternativ är väl Quinny Zapp Xtra? Dyr men billigare (och bättre) än Bee-skiten...
    Nja, den va ju inte snyggare :P Men jag får väl använda min vanliga edge än ist. :P den gillar jag. den e bara tung o dra upp o ner för trappen varje gång jag ska ut o promenera m hunden o så :P Men tycker jag går miste om kontakten med sonen på 14 mån. när han sitter i softyn när vi e ute. :P
  • MammaaL
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-08-29 22:34:02 följande:
    Nja, den va ju inte snyggare :P Men jag får väl använda min vanliga edge än ist. :P den gillar jag. den e bara tung o dra upp o ner för trappen varje gång jag ska ut o promenera m hunden o så :P Men tycker jag går miste om kontakten med sonen på 14 mån. när han sitter i softyn när vi e ute. :P

Jaa, vi har som tur barnvagnsförråd, hade ont i hjärtat de första gångerna jag fick lämna min kära CC där nere, var nere och tittade till den 100 ggr, sen insåg jag att det inte är någon annan än jag som använder förrådet och då kändes det lite bättre :)

Men din son är ändå inte så liten, min dotter är snart 7 månader och jag måste vända sittdelen då och då för hon tröttnar snabbt..  
  • Viktorsmamma2010
    MammaaL skrev 2011-08-29 22:37:01 följande:
    Jaa, vi har som tur barnvagnsförråd, hade ont i hjärtat de första gångerna jag fick lämna min kära CC där nere, var nere och tittade till den 100 ggr, sen insåg jag att det inte är någon annan än jag som använder förrådet och då kändes det lite bättre :)

Men din son är ändå inte så liten, min dotter är snart 7 månader och jag måste vända sittdelen då och då för hon tröttnar snabbt..  
    Jag pratar m sonen hela tiden när vi e ute typ. visar han saker o pekar så han ska kolla på saker o så, han verkar gilla det. när han åker i softyn blir d mest tyst fast jag pratar med honom:S
    Jag stannar imellanåt o sätter mig framme vid han o pratar o då blir han superglad o d verkar som om han inte vet att jag vatt med honom hela tiden :P då vill han bara upp direkt
  • Uliise
    MammaaL skrev 2011-08-29 21:49:18 följande:
    nej men jag gissar på att buggaboo bee är bättre än den:D
    Nej då! Ut och testa så ska du se att Zappen känns och är mycket bättre!
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-08-29 22:46:46 följande:
    Jag pratar m sonen hela tiden när vi e ute typ. visar han saker o pekar så han ska kolla på saker o så, han verkar gilla det. när han åker i softyn blir d mest tyst fast jag pratar med honom:S
    Jag stannar imellanåt o sätter mig framme vid han o pratar o då blir han superglad o d verkar som om han inte vet att jag vatt med honom hela tiden :P då vill han bara upp direkt
    Det finns nog ingen riktigt smidig, liten vagn som är vändbar OCH har 4 stora hjul tyvärr :/
    Majken 100421
  • Viktorsmamma2010
    Uliise skrev 2011-08-29 22:53:11 följande:
    Nej då! Ut och testa så ska du se att Zappen känns och är mycket bättre!
    Det finns nog ingen riktigt smidig, liten vagn som är vändbar OCH har 4 stora hjul tyvärr :/
    Antagligen inte :P får använda edgen! fast den e stor så e den mysig o jag älskar den. får ha softyn mer när sonen kan prata så vi kan konversera utan o se varandra :P
  • Mamma till Cleo och Abbe

Syskonmaking (visst var det du?) när du sprayade chassit, hur många burkar/flaskor använde du? Tänkte ge mig på att spraya min gamla scooter

Cleo, min prinsessa, född 080604. Abbe, min prins, född 101213.
  • Madebyday

RonjaB: jag vet inte säkert, men om du fått tag i de måttuppgifterna så kan dem säkert stämma.
    En teori kan vara, att eftersom 360 chassit är bredare över hjulen så går chassit ner emellan dem vid ihopfällt läge, på min Nitro så landar chassit på de stora hjulen (eftersom det chassit är smalare?) :) Bara min teori, har ingen verklig fakta ang det.
    Någon anna kanske har det?

• jobbel
    Jag har en Bugaboo Bee som extravagn och tycker den är underbar. Den är mycket bättre än den ser ut, Jag tycker också att den är ganska ful men att den är så bra väger upp det. Har iofs en Emmaljunga också som används mer, men det är mest för att jag ville ha en rejäl  vagn när jag är ute med båda barnen.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5