• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Viktorsmamma2010
    spratteldockan skrev 2011-08-25 19:35:01 följande:

Jag hade par inlägg inne om att köpa ett begagnat nitro/cerox360 chassi till en Edge-sittdel. Då skulle man få två sorters vagnar med en sittdel var tanken. Billigt och platsbesparande.

Nu tänkte jag ge en uppdatering för det blev bara en enda soppa.
    Ett nytt chassi var för dyrt tyckte jag för sittdelen är från -08 och på Blocket säljer alla bara hela vagnar, så jag satte in en "köpes"-annons på Blocket Fick svar efter bara ett par dagar av nån som hade ett sånt chassi att sälja. Enda kruxet var att det befann sig i en annan landsända så det måste skickas. 

Säljaren skickade bilder och svarade rätt initierat på frågor så jag tyckte det ändå verkade ok och satte in pengar på hennes konto. Jag har gjort så många gånger på Tradera och det har alltid funkat, men nån gång måste man väl gå på en nit för nåt chassi dök aldrig upp i posten.
    Jag väntade och väntade och hon körde med den ena undanflykten efter den andra och till sist gick hon helt under jorden. Då gjorde jag äntligen en polisanmälan.
    Så idag ringde polisen upp mig och berättade att hon är välkänd hos polisen, och har sysslat med sånt här i flera år.

Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta. Jag vill inte helt döma ut det här med att sätta in pengar på nåns konto som betalningsmetod, för det är ofta väldigt praktiskt och det brukar funka. Men jag tänker nog hålla mig till Tradera då och säljare som har många bra omdömen. Man är onekligen en måltavla med köpesannonser på Blocket. Sen bör man nog ha en gräns max 500 kronor eller mindre så att risken inte blir för stor.

Alltid när man ska få större saker skickade till sig så väljer jag, både som köpare eller säljare o skicka det med bussgods o välja efterkrav. då betalar man varan när man hämtar ut det o säljaren får sina pengar när man fått varan! Ingen kan bli lurad :D Tipsar alla som köer vagn o annat, skicka/få det skickat med bussgods :D
  • eternalstar

Viktorsmamma2010 & Uliise: bussgods är super om man inte råkar ut för det som hände mig! En tjej ville köpa min Emmaljunga och vi bestämde ett pris och jag skickade iväg den. Dagen efter säger köparen att hon inte kommer ha råd att hämta ut den!! mycket riktigt, hon struntade i att hämta ut den och jag fick stå för frakt tur o retur.. Alltså drygt 1000:- och vänta på min vagn som var ute på vift i tre veckor.. Nästa gång jag skickar något kommer jag isf kräva förskottsbetalning för frakten!

Thea -08, Majken -09 & bebis BF Juli -11
  • MammaaL
    Salamina skrev 2011-08-26 02:35:40 följande:
    Japp, det har den gjort från början (har haft min sen -09) Det är hjulen som knarrar. Tillsätt lite silikonspray mellan hjulet och fälgen så bli det bättre.
    måste man ta bort gummit från hjulet??? förstår inte riktigt hur man ska komma i mellan
  • MammaaL

förresten kan man spraya däcken svarta med sån där spray som man använder på mattor i bilen??? ( nu snackar jag gummit på hjulen)

• Nomen
    spratteldockan skrev 2011-08-25 19:35:01 följande:

Jag hade par inlägg inne om att köpa ett begagnat nitro/cerox360 chassi till en Edge-sittdel. Då skulle man få två sorters vagnar med en sittdel var tanken. Billigt och platsbesparande.

Nu tänkte jag ge en uppdatering för det blev bara en enda soppa.
    Ett nytt chassi var för dyrt tyckte jag för sittdelen är från -08 och på Blocket säljer alla bara hela vagnar, så jag satte in en "köpes"-annons på Blocket Fick svar efter bara ett par dagar av nån som hade ett sånt chassi att sälja. Enda kruxet var att det befann sig i en annan landsända så det måste skickas. 

Säljaren skickade bilder och svarade rätt initierat på frågor så jag tyckte det ändå verkade ok och satte in pengar på hennes konto. Jag har gjort så många gånger på Tradera och det har alltid funkat, men nån gång måste man väl gå på en nit för nåt chassi dök aldrig upp i posten.
    Jag väntade och väntade och hon körde med den ena undanflykten efter den andra och till sist gick hon helt under jorden. Då gjorde jag äntligen en polisanmälan.
    Så idag ringde polisen upp mig och berättade att hon är välkänd hos polisen, och har sysslat med sånt här i flera år.

Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta. Jag vill inte helt döma ut det här med att sätta in pengar på nåns konto som betalningsmetod, för det är ofta väldigt praktiskt och det brukar funka. Men jag tänker nog hålla mig till Tradera då och säljare som har många bra omdömen. Man är onekligen en måltavla med köpesannonser på Blocket. Sen bör man nog ha en gräns max 500 kronor eller mindre så att risken inte blir för stor.

Vad hette hon? Och var kom hon ifrån? Förlorade 600 som jag satte in i förskott... jag har också handlat på Tradera förut, och kommer fortsätta handla där, men kommer INTE betala i förskott på Blocket!!
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • t0va

Annars finns ju paypal också det blir ju en liten säkerhet. Jag har använt mig av det när jag handlat från folk jag inte känt mig säker på och det varit större summor. Är det småsummor så är det inte hela världen. 

• spratteldockan
    Nomen skrev 2011-08-26 20:51:14 följande:
    Vad hette hon? Och var kom hon ifrån? Förlorade 600 som jag satte in i förskott... jag har också handlat på Tradera förut, och kommer fortsätta handla där, men kommer INTE betala i förskott på Blocket!!
    Trist att du också blev blåst. Jag hoppas att du polisanmälde. En person som satt såna här bedrägerier i system räknar nog kallt med att minst hälften inte gör det. Hon håller sig väl till mindre summor så att man inte ska orka. Och när hon har förhalat färdigt och gått under jorden har säkert många hunnit komma över förlusten även om det rör sig om hundralappar.

Har bara förnamnet och då känner sig väl alla med det förnamnet i den staden utpekade  Det är väl nåt taget hur som helst. Men hon kom från södra Sverige och polisen hade den dialekten så det stämde nog i alla fall.
  • RonjaB

Hallå alla Emmaljunga fantaster :) Måste höra med er om vad ni har för erfarenheter av  city cerox 360? Var inne på nitro först men tycker dom ligger för högt i pris och har nu hittat cerox 360...

• MammaaL
    RonjaB skrev 2011-08-26 22:21:45 följande:
    Hallå alla Emmaljunga fantaster :) Måste höra med er om vad ni har för erfarenheter av  city cerox 360? Var inne på nitro först men tycker dom ligger för högt i pris och har nu hittat cerox 360...
    Den ser ju precis lika dan ut :O vad är det som skiljer??
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5