• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • MammaaL

Hej, tänkte höra är 2400:- mycket för en scooter 2.0 2011 som är använd under 10 ggr??

Har nämligen lagt ut min på blocket, älskar vagnen men har så svårt att ha min dotter i den, tycker det är så jobbigt att inte se henne :/

har även en CC men är sugen på en nitro city också så man kan variera haha är jag knäpp?`:D   

• MammaaL
    jobbel skrev 2011-08-30 07:35:20 följande:
    Jag har en Bugaboo Bee som extravagn och tycker den är underbar. Den är mycket bättre än den ser ut, Jag tycker också att den är ganska ful men att den är så bra väger upp det. Har iofs en Emmaljunga också som används mer, men det är mest för att jag ville ha en rejäl  vagn när jag är ute med båda barnen.

tycker den ser så svag ut, typ som att hjulen ska smulas i bitar när som helst haha. Men av de som jag känner som har en sån är skitnöjda :D
  • Tarda

Är det någon som vet om det går att köpa till lufthjul till City Cross, eller är det bara punkteringsfria som funkar?

• MammaaL
    Tarda skrev 2011-08-30 09:51:47 följande:
    Är det någon som vet om det går att köpa till lufthjul till City Cross, eller är det bara punkteringsfria som funkar?

undrar jag med faktiskt, skulle behövas i vinter.
  • Viktorsmamma2010

Åh nej! Det som inte får hända har hänt! En katt jag har här hemma tillfälligt har pissat i sonens Vagn!!!!
    Frågan e hur jag kan tvätta klädslen?????
    det står ju bara handtvätt!!!
    Jag känner att jag vill få den tvättat ordentligt så frågan e om man vågar köra den i maskinen på 40 Grader???
    Hur har ni tvättat klädslen???

Och hur kan man tvätta suffletten??? Kan man skruva loss skruvarna  o trä av tyget ? Köra det i maskinen??? Hur blir d ljusa innertyget tro???
    Jag har en edge pro forest med grodinnertyget i sufletten. vill ju inte att det ska bli missfärgat om jag kör det i maskinen!
    Snälla emmaljunga experter, Hjälp!!!!

• jobbel
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-08-30 10:07:22 följande:
    Åh nej! Det som inte får hända har hänt! En katt jag har här hemma tillfälligt har pissat i sonens Vagn!!!!
    Jag känner att jag vill få den tvättat ordentligt så frågan e om man vågar köra den i maskinen på 40 Grader???

Och hur kan man tvätta suffletten??? Kan man skruva loss skruvarna  o trä av tyget ? Köra det i maskinen??? Hur blir d ljusa innertyget tro???
    Jag har en edge pro forest med grodinnertyget i sufletten. vill ju inte att det ska bli missfärgat om jag kör det i maskinen!
    jaghar kört min Edge-klädsel inklusive sufflett i maskinen, tror jag tog 30 grader handtvätt programmet. Det gick bra. Mitt tyg var redan väldigt solblekt men tror inte att det blev blekare av tvätten och innertyget blev inte färgat. Men har katten kissat på själva suffletten? Om den inte har det och suffletten är ny skulle jag nog strunta i att tvätta den.
  • Viktorsmamma2010
    jobbel skrev 2011-08-30 10:17:11 följande:
    jaghar kört min Edge-klädsel inklusive sufflett i maskinen, tror jag tog 30 grader handtvätt programmet. Det gick bra. Mitt tyg var redan väldigt solblekt men tror inte att det blev blekare av tvätten och innertyget blev inte färgat. Men har katten kissat på själva suffletten? Om den inte har det och suffletten är ny skulle jag nog strunta i att tvätta den.
    Som tur e har det inte kommit på sufletten ! :D Men jag såg nu när jag synade vagnen att där va nåt kladd på innertyget i sufletten så tänkte om man skulle tvätta den oxå när man e igång :P Men ska nog annars nöja mig med att tvätta för hand där fläcken e :P :) Då kör jag iaf. sittklädslen i maskinen :D Hoppas den inte luktar kattpiss sen bara!!! :S
  • nattsudd

På vinst och förlust slängde jag in tyget till duoliften i maskinen på 40 grader och det gick bra. Det vita innertyget blev inte missfärgat. Den är från 2007 så jag vågade chansa på den :)
  • myran82

Jag har tvättat klädseln både till cc och till edgen i tvättmaskinen flera gånger och jag har inte märkt någon annan skillnad än att det blivit renare =)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5