Flickan och kråkan skrev 2010-03-10 14:41:39 följande:
Mot just blöjeksem är tygblöjor mycket bättre. Jag tycker att det känns jobbigt men för tillfället så vet jag inte någon riktigt bra annan lösning för oss. Eksemen kommer upp direkt om vi inte smörjer regelbundet....och eksem är ju värre för huden än mild kortison. Ska nog prova ett par olika blöjmärken för att se om det gör någon skillnad...och så ta en bättre titt på det här med tygblöjor. Jag vet ju att det är just blöjeksem och inte svamp eller liknande. Han blir inte röd annars så att säga heller.
Även om sonen ibland har haft rodnader så har det aldrig varit så här illa. Kan förstå att det är jobbigt att behöva smörja hela tiden för att det inte ska blomma upp igen. Gissar på att det inte hjälper om ni försöker smyga ut kortisonet?
musli skrev 2010-03-10 14:55:31 följande:
Elias tål inga pappersblöjor. Han blir röd och röd-prickig av alla vi
testat.Vi kör med tyg-blöjor och då blir han bra. Kör med pocket-blöja, Fuzzi Bunz, som har fleece mot rumpan och det har fungerat bra både med stora-syster och Elias.Viktigt att komma ihåg, inga salvor tillsammans med tygblöjan, det täpper igen den och den börjar läcka.Istället för tvättlappar tvättar vi rumpan direkt under kran. Mildare mot huden när man inte drar i den med tvättlapp.Hoppas det blir bättre för er också!!!
Vad menas med pocket blöja?
Kommer nog inte att testa tygblöja i första taget - kan inte riktigt säga varför men en hel del bottnar nog i att jag inte har en enda susning om vad det innebär. Tvättning och allt sånt...