livet med barn skrev 2010-03-07 04:49:35 följande:
jag har ju liksom sagt flera ggr att det inte är det jag har men ändå fortsätter du proppsa på om det, du vet ju ingenting om hur det är för mig så sluta tjata då och nej mina symptom stämmer inte in på svamp
Du har inte ALLA symptom man kan ha när man har svamp, nej, det innebär inte per automatik att du inte har det och jag förstår som sagt inte hur du kan vara så säker på att det inte är det du har.
För några dagar sedan berättade om smärta trots att barnet har rätt tag och nu talar du om klåda, så mycket talar för att det är just svamp du har råkat ut för, men det kan också vara bakterier eller eksem du har råkat ut för (är det bakterier som behandlas med antibiotika så var uppmärksam på att du kan få svamp efter antibiotikakuren).
På din reaktion verkar det närmast som om du skulle tycka att det vore oerhört pinsamt att ha svamp, men som jag sa så har alla denna svamp på kroppen och det kan vara något så enkelt som lite för mycket sötsaker under en period som får svampen att blomma ut och orsaka problem. Det är vanligt och inget att skämmas över.
Men, som sagt, du får väl se på måndag vad det kan vara. Förhoppningsvis är det lätt att bli av med i alla fall - det är jobbigt när amningen krånglar.