• livet med barn

kliar när han ammar

när jag ammar min son på 3 veckor så kliar det som sjutton när han äter ifrån mitt högra bröst efter kanske ca 10-20 min, det kliar så mycket att jag måste ta bort honom och sen kliar det i 1 dygn efteråt, hur ska jag få det att sluta klia?
    det kliar aldrig på vänstra bröstet utan bara på högra.
    Okej att det kliar lite pga. att mjölken rinner till men det här är ju som sagt så pass mycket att jag måste ta bort honom och sen klia mig nästan konstant i 1 dygn efteråt, nån som har nått tips på hur jag ska få det att sluta klia eller i alla fall klia mindre?

~ William 13/2 ~
  • Svar på tråden kliar när han ammar
  • k girl
    butterfly78 skrev 2010-03-08 09:25:19 följande:
    Hade du på båda brösten eller bara ett av brösten? Påverkade detta möjlmängden något? Jag har fått för mig att jag även har mindre mjölk på detta bröst..
    Båda, men mer i ett. Nej, det påverkade inte mjölkmängden något.
  • livet med barn

jag ska till BVC idag och fråga där och be henne ta ett prov om hon tror att det är svamp, som jag sa förut, jag har en tid idag och har inte kunnat kolla upp det förrens nu!

~ William 13/2 ~
  • Anaiah
    livet med barn skrev 2010-03-08 10:02:46 följande:
    jag ska till BVC idag och fråga där och be henne ta ett prov om hon tror att det är svamp, som jag sa förut, jag har en tid idag och har inte kunnat kolla upp det förrens nu!
    Håller tummarna för att det är ett lättlöst problem, vad det än är.
  • livet med barn
    Anaiah skrev 2010-03-08 10:04:58 följande:
    Håller tummarna för att det är ett lättlöst problem, vad det än är.
    yes =)
    ~ William 13/2 ~
  • butterfly78
    k girl skrev 2010-03-08 09:27:26 följande:
    Båda, men mer i ett. Nej, det påverkade inte mjölkmängden något.
    Tack för svar!
    Luca 070728 och Matteo 100201
  • Syster Luring

Har också ett kliande högerbröst och det kliade så in i vassen speciellt på kvällarna innan jag slutade helamma. Törs nästan inte skriva det efter att ha läst TS irritation men det visade sig vara svamp. Hade hela, torra vårtor och vårtgårdar på bägge sidor. Märkte att sonen föredrog det vänstra bröstet trots att det högra ger mera mjölk. Hans vita tunga behandlade jag med Vichyvatten samtidigt.

Vill inte skrämmas men en arbetskompis till min man, vars fru hade snarlika symtom visade sig ha en mammarcancer. Bröstcancer alltså, hon är 30 så jag har varit till VC och bett om en remiss för mammografi för säkerthets skull. Man kan inte vara nog försiktig.

Lycka till.

♥ August -95 & Edvin -09 ♥
  • livet med barn

BVC sa att det inte var svamp precis som jag sa till er så HAHAHA där fick ni för att ni diagnoserar nån ni inte känner eller vet ett skit om!

~ William 13/2 ~
  • Syster Luring
    livet med barn skrev 2010-03-09 10:01:54 följande:
    BVC sa att det inte var svamp precis som jag sa till er så HAHAHA där fick ni för att ni diagnoserar nån ni inte känner eller vet ett skit om!
    ?
    ♥ August -95 & Edvin -09 ♥
  • k girl
    Vilken jävl attityd. Jamen, sluta då att efterfråga hjälp, är mitt råd.
  • Amlin
    Men nu får du väl skärpa dig. Du har ställt en fråga på ett internetforum. Folk har lagt ner tid och tankemöda på att hjälpa en fulkomligt okänd människa utifrån de få kriterier du har angett. Sen hånar du dem som inte ger dig det svar du vill ha.

Om du inte vill att folk ska spekulera över dina diagnoser i ett internetforum så ställ inte frågan där. Otroligt oförskämt beteende.
Svar på tråden kliar när han ammar